  • 1. Data: 2010-10-13 07:01:55
    Temat: Piec kaflowy, jaka zaprawa
    Od: gohohgle <g...@g...com>

    Witam,

    aby dostać się do pieca(przy czyszczeniu z sadzy) należy zdemontować
    kafle w kształcie koła. Moje pytanie dotyczy: jaką zaprawą przymocować
    te kafle z powrotem do pieca?

    Pozdrawiam,
    gohohgle

  • 2. Data: 2010-10-13 07:29:25
    Temat: Re: Piec kaflowy, jaka zaprawa
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    gohohgle <g...@g...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > aby dostać się do pieca(przy czyszczeniu z sadzy) należy zdemontować
    > kafle w kształcie koła. Moje pytanie dotyczy: jaką zaprawą przymocować
    > te kafle z powrotem do pieca?

    Specjalna zaprawa szamotowa, przynajmniej u nas takie cos maja w składzie
    budowlanym. Nie wiem czy dlatego że skład budowlany na terenie cegielni i
    zostało to ze starych zapasów, sprzedawane było w takich grubych foliowych
    workach nawet nie zaklejonych.

    Pozdrawiam

    Gejzero

  • 3. Data: 2010-10-13 07:56:13
    Od: mk <d...@t...pl>

    Ja do osadzenia rury zastosowałem zaprawę szamotową i zaprawę
    szybkowiążącą (50/50) na wejściu rury dymowej (kolano) w kanał dymny.
    2 sezony wytrzymało bez uszczerbku i pękania, mimo że czasem ostro się
    paliło.
    Pdr. M

  • 4. Data: 2010-10-13 12:17:58
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?U mojej babci zdun wklejał coś na glinę. Ale czy to była zwykła czy jakaś
    specjalna glina to juz nie wiem.

    PC

  • 5. Data: 2010-10-13 12:48:46
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2010-10-13 14:17, PC pisze:
    > ?U mojej babci zdun wklejał coś na glinę. Ale czy to była zwykła czy
    > jakaś specjalna glina to juz nie wiem.

    Zasadniczo to zwykła glina tyle,ze musi mieć ona odpowiednia kurczliwość
    i plastyczność
    Kurczliość bada się ukręcając wałek średnicy około centymetra
    który rozkładamy na deseczce na której zaznaczamy kreskami 10cm
    Kreseczki te przenosimy na ten wałek aby po wyschnięciu gliny sprawdzić
    na ile się ona skróciła. Jeżeli na 10cm zeszła się 5-8 mm to jest to
    właściwa kurczliowść.
    Gdy jest za tłusta i kurczy się wiecej to dodajemy do gliny szamotu.
    Kiedyś kupowało się piasek szamotowy ale można potłuc na drobne kawałki
    starej cegły szamotowej.
    Plastyczność gliny poprawiam dosypyjąc do niej soli kuchennej.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/
    http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/1175387782846
    39

  • 6. Data: 2010-10-14 06:52:52
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "gohohgle" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
[...]

    Zaprawą szamotową. Do kupienia w marketach (drogo) i składach/sklepach
    budowlanych (normalnie)