  • 21. Data: 2016-01-05 14:24:20
    Temat: Re: Piec kondensacyjny a ogrzewanie mieszane
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 09:52, Adam Sz. pisze:

    > Rob podlogowke po calosci jak reszta radzi :) Znam osobiscie kilkadziesiat
    > osob, ktore zaluja, ze zrobily "mieszany" system i za drugim razem wybralyby
    > podlogowke po calosci. To jest znacznie lepszy komfort grzania niz kalafiory
    > i nie zajmuja miejsca :) Nie znam za to ani jednej osoby, ktora zrobila
    > podlogowke po calosci i teraz zaluje. Ja mam podlogowke nawet w garazach
    > i piwnicy.

    Wiem, że pojawia się czasem argument, że w sypialni to ponoć nie powinno
    się mieć podłogówki. Ktoś może wyjaśnić o co niby biega?
    I jak Wam się śpi w Waszych sypialniach gdzie macie podłogówkę?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 22. Data: 2016-01-05 14:34:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 14:24:22 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Wiem, że pojawia się czasem argument, że w sypialni to ponoć nie powinno
    > się mieć podłogówki. Ktoś może wyjaśnić o co niby biega?
    > I jak Wam się śpi w Waszych sypialniach gdzie macie podłogówkę?

    Znakomicie :) To jakis kolejny bezsensowny mit.

    Jak sobie przypomne spanie w mieszkaniu gdzie w okolicy lozka stal kaloryfer
    (inaczej sie nie dalo) to mi sie cisnienie podnosi :) Nie ma nic gorszego
    niz glowa w okolicy sporego zrodla ciepla (uprzedzajac - nie, podlogowka nie
    jest sporym zrodlem ciepla - podloga jest ledwo letnia :)

    Pomijam fakt, ze goracy kaloryfer zwykle przesusza powietrze i to tez
    powoduje dyskomfort.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2016-01-05 14:43:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 14:34, Adam Sz. pisze:
    > (uprzedzajac - nie, podlogowka nie
    > jest sporym zrodlem ciepla - podloga jest ledwo letnia :)

    To akurat wiem, bo mam na parterze. Na piętrze niestety grzejniki i
    właśnie jest to trochę upierdliwe. Choć na szczęście są względnie duże,
    więc tragedii nie ma.
    Połowa pomieszczeń ma jednak nie zrobioną jeszcze porządnie posadzkę
    (poprzednicy wysypali keramzyt, na to położyli... uwaga uwaga.... płyty
    GK! i na to panele). Efekt to oczywiście fale na podłodze niczym na
    morzu. Więc tak się zastanawiam, czy robiąc kiedyś porządną wylewkę nie
    ruszyć też tematu ogrzewania i nie przerobić tego na podłogówkę...
    Ostałby mi się tylko jeden pokój z kaloryferem wówczas (co też jest
    słabe, ale tam już raczej ciężko podłogę rozkuwać :/ ).

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 24. Data: 2016-01-05 21:51:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 09:16, Heraklit pisze:

    > Instalator przekonuje mnie do mieszanego rozwiązania. A sam szukam
    > argumentu który mnie przekona do jednego albo drugiego rozwiązania.

    A jakie argumenty przedstawia "insztalator"?

  • 25. Data: 2016-01-05 21:51:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 12:19, Heraklit pisze:

    > Piętro ma łazienkę i trzy pokoje: sypialnia, tzw. "biuro" i pokój
    > "młodego". Średnia wielkość pokoju to około 12m kw., czyli nie są to
    > duże powierzchnie (cały dom to 100m kw.) Grzejnik w sypialni bardziej
    > się sprawdzi: komandor. duże łóżko, wietrzenie i szybkie grzanie. Pokój
    > "młodego" też ma łóżko, pewnie będzie dywan. Z tych powodów jakoś nie
    > widzę podłogówki z jej długim czasem nagrzewania czy studzenia się.
    > Podłogówka jest w łazience i w przedpokoju.

    Długo to się nagrzewa sama podłogówka, ale po wietrzeniu podłogówka o wiele szybciej
    Ci wyrówna temperaturę w pomieszczeniu niż grzejniki. Zwłaszcza w Twoim przypadku, bo
    będziesz miał niską temperaturę wody w grzejnikach.
    Grzejnik żeby szybciej reagował musiałbyś go zasilić bardzo gorącą wodą, a wtedy
    podłogówka potrzebowałaby dodatkowej automatyki i układu obniżającego temperaturę
    wody. Niestety jak będziesz podgrzewał wodę w obiegu CO do wysokiej temperatury to
    bezsensem jest inwestowanie w kocioł kondensacyjny, bo ten kocioł nie będzie miał
    szansy pracować w kondensacji. Czyli niepotrzebnie wydasz pieniądze na droższy
    kocioł, bo nie przyniesie Ci żadnych dodatkowych oszczędności w stosunku do zwykłego
    kotła z zamkniętą komorą. Dwa-trzy tysiaki niepotrzebnie wyrzucone w błoto.

    Podłogówka w całym domu to niższe koszty, większa funkcjonalność, niższe koszty
    eksploatacji, prostota instalacji i prosta regulacja całego układu.
    Układ mieszany nie ma żadnego uzasadnienia. Niepotrzebnie komplikuje instalację,
    komplikuje automatykę, podraża koszty budowy i koszty eksploatacji.

  • 26. Data: 2016-01-05 22:24:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 5 Jan 2016 14:24:20 +0100, Kżyho napisał(a):

    > Wiem, że pojawia się czasem argument, że w sypialni to ponoć nie powinno
    > się mieć podłogówki. Ktoś może wyjaśnić o co niby biega?

    To pewnie kolejny argument wymyślony przez geniuszy ładujących 50 stopni w
    podłogę, którzy jeszcze nie wpadli na to, że różne pętle mogą mieć różne
    temperatury. Dziwne, że jeszcze nikt nie napisał o żylakach ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2016-01-05 22:24:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 5 Jan 2016 21:51:17 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > A jakie argumenty przedstawia "insztalator"?

    "Panie wszyscy tak robią"

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2016-01-05 22:39:29
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 09:16, Heraklit pisze:

    > Instalator przekonuje mnie do mieszanego rozwiązania. A sam szukam
    A jakie ma argumenty?

    > argumentu który mnie przekona do jednego albo drugiego rozwiązania.
    Zmień instalatora, bo ci może wyrządzić jeszcze więcej szkód.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 29. Data: 2016-01-05 22:40:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 22:23:53 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > "Panie wszyscy tak robią"

    Jego guru od ktorego sie uczyl mu narysowal jeden schemat i tak montuje
    od 20tu lat. "Bedzie pan zadowolony, robie tak od zawsze" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2016-01-05 22:43:51
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 14:24, Kżyho pisze:

    > Wiem, że pojawia się czasem argument, że w sypialni to ponoć nie powinno
    > się mieć podłogówki. Ktoś może wyjaśnić o co niby biega?
    > I jak Wam się śpi w Waszych sypialniach gdzie macie podłogówkę?
    Dobrze, nawet lepiej niż z grzejnikami bo kurz nie lata. A na same
    spanie podłogówka nie wpływa, a jak lubisz chłodniej to ten jeden obwód
    zawsze możesz trochę podregulować na zaworze aby mniejszy przepływ wody był.

    --
    Pozdr

    Janusz_K