  • 51. Data: 2016-01-08 10:22:19
    Temat: Re: Piec kondensacyjny a ogrzewanie mieszane
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 09:30:14 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > cieply kanadyjczyk to buduję teraz. Uzycie słowa kanadyjczyk jeszcze nie powoduje
    cudów :-)

    Aaa widzisz ja myslalem ze Ty podajesz parametry tego nowego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2016-01-08 11:34:15
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 08:18, Budyń pisze:

    > mozesz sobie takie przyjmowac zwłaszcza ze masz nowoczesny budynek - ale to nie
    znaczy ze 40 to źle. A juz całkiem bez sensu przekładać to na temperature betonu.

    Do wieczora doszło do tych oczekiwanych 22 stopni w pomieszczeniach,
    więc jednak chodziło o niepotrzebne przyblokowanie podłogówki wcześniej,
    a nie sam piec.
    Aktualnie wróciłem więc do moich pierwotnych ustawień pieca, które się
    wcześniej w miarę sprawdzały, ale zostawiłem zawór od podłogówki na tych
    40 stopniach. Według mojej logiki, jak teraz się zrobiło cieplej, to
    piec i sterownik powinny i tak obniżyć temp. zasilania, a jakby się
    znowu zrobiły takie spore mrozy, to przynajmniej podłogówka nie będzie
    ograniczona przez zawór i będzie w stanie dogrzać pomieszczenie. A
    jeżeli wtedy się jeszcze podłoga za ciepła okaże (bo wczoraj już trochę
    się taka robiła, ale na dworze cieplej też, a piec miał jeszcze
    ustawienie, żeby dobić do wyższych temperatur pomieszczenia), to
    najwyżej przykręce ten stopień czy dwa.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 53. Data: 2016-01-08 16:19:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 07:25:47 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > dokladnie tak to dziala gdy budują sciany szczytowe - "zawszesmy tak budowali".
    Podobnie było jak meble do kuchni robiłem i piekarnik na wysokości blatu zabudowałem.
    Mama i co niektórzy znajomi oraz facet od wykończeniówki który coś tam jeszcze
    grzebał zdziwienie że piekarnik metr nad ziemia;) Przecież zawsze piekarniki były pod
    kuchenką gazową/elektryczną.
    Mama to mi wprost powiedziała że wydziwiam;)
    Ale jak plasme tv na niskiej szafce stawiałem- to co niektórzy zdziwieni ze przecież
    teraz to telewizory się na ścianach wiesza;)

  • 54. Data: 2016-01-09 19:18:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 09:21, Adam Sz. pisze:

    > Ja mam bufor i u mnie leci caly czas wlasciwa temperatura wedlug pogodowki :-)

    > Wentylacja mechaniczna rozwiazuje problem :-)

    > Mozna i tak ale to jest jak dla mnie slabe rozwiazanie. Ja w lazience
    > nie mam nawet kabiny zamykanej tylko otwarta na cala lazienke powierzchnie
    > prysznica i nikt nie marznie :-)

    > Liczac z ogrzewana piwnica ok 40, liczac bez - ok 50-55 :)
    > 70 to sporo jak na (w teorii) wydawaloby sie cieplego kanadyjczyka.

    Wszystko zależy od otoczenia, ja jestem na górce i u mnie dmucha co
    czuję na piecu bo od razu muszę więcej grzać, dla mnie wyszło
    66kwh/m/rok za zeszły sezon bez piwnic a dwie troche grzeję. Pewnie
    jakby dom stał jak Twój w dolince i jeszcze z jednej strony las, byłoby
    znacznie mniej.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 55. Data: 2016-01-10 10:09:08
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Użytkownik "Heraklit" <r...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w instalacji grzewczej gdzie na dole jest podłogówka a na górze
    > grzejniki piec kondensacyjny gazowy będzie uzasadnionym wyborem? Czy
    > może jednak zastosować zwykły piec?

    Moj glos za podlogowka w calym domu, tez tak ma rodzina i ja bede miec.
    Dywan to jakis mega izolator? Spowalnia transfer ciepla ale sam w koncu tez
    sie nagrzeje. Kaloryfer to grat i synek moze sie uderzyc w glowe :P
    Termostaty na sciagnie +3 zylowy kabel do rodzielacza i masz za 150zl
    sterowanie temperatura danego pomieszczenia. No i calosc jedzie na
    kondensacji = EUR w kieszeni.

    A co do wietrzenia, rekuperacja i kasa w kosmos nie leci. Tylko jaka firma
    tanio to montuje? Pewna R...pl tania nie jest.

  • 56. Data: 2016-01-10 10:10:29
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Drewno to żaden problem, dywan niewielki, a wykładzina to kiepski
    > argument,
    > by rezygnować z podłogówki. Plus dużo brudu i żyjątek, ale co kto lubi ;)

    Dokladnie :) Dywan tylko maly moze w salonie, po grzyba okladac dywanami,
    moze jeszcze sciany? Roztocza, jak ktos ma zwierzaki to wbita siersc no i
    tony takze naszego naskorka.

  • 57. Data: 2016-01-10 12:26:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Jan 2016 10:27:10 +0100, Heraklit

    > Czy w instalacji grzewczej gdzie na dole jest podłogówka a na górze
    > grzejniki piec kondensacyjny gazowy będzie uzasadnionym wyborem? Czy
    > może jednak zastosować zwykły piec?

    Podepnę w kwestii pieca gazowego.

    http://www.tanie-grzanie.net/product/Podgrzewacz-wod
    y-Ferroli-model-zefiro-na-gaz/?id=1858

    Ktoś się orientuje czy taki piec będzie działać na "bocznym" wyrzucie
    spalin, czy trzeba temu pionowy komin robić?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2016-01-10 13:44:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 12:26, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Ktoś się orientuje czy taki piec będzie działać na "bocznym" wyrzucie
    > spalin, czy trzeba temu pionowy komin robić?

    To jest piecyk przepływowy z otwartą komorą spalania. Żadnego
    podgrzewacza, piecyka czy kotła z otwartą komorą spalania (tzw.
    atmosferycznego) NIE WOLNO podłączać do poziomych wyrzutni spalin. Musi
    być pionowy i odpowiednio długi komin.
    Można podłączać tylko i wyłącznie urządzenia z zamkniętymi komorami
    spalania przy użyciu koncentrycznych przewodów spalinowo-powietrznych,
    ale pod warunkiem:
    1. W domu jednorodzinnym moc urządzenia nie może przekraczać 21kW
    2. W domu wielorodzinnym moc urządzenia nie może przekraczać 5kW

    Wyloty muszą być zamontowane na wysokości nie mniejszej jak 2,5m nad
    poziomem gruntu, a odległość między wylotami nie mniejszej jak 3m.
    Odległość od krawędzi okien i ryzalitów (występów) nie mniejsza jak 0,5m.

    Niektóre firmy produkują piecyki gazowe oraz termy z zamkniętymi
    komorami spalania (Turbo) - można montować tylko w domach jednorodzinnych.

    Piecyki przepływowe:
    Vaillan Turbomag
    Junkers Celsius
    Immergas Caesar

    Termy:
    Ariston SGA ... FB
    Zamiast kropek podawana jest pojemność zbiornika ciepłej wody: 80
    100 120 150 litrów.
    Termy mają palniki o mocy od 3,3 do 4,7kW, dlatego można je montować
    nawet w domach wielorodzinnych (blokach).