  • 21. Data: 2010-10-21 11:54:18
    Temat: Re: Piec naftowy - prosze o opinie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Rozumujesz po swojemu? czy starasz sie zasiac ferment?
    > Napisalem ze korzystniej jest (wg obliczen w sieci) uzytkowac piecyk
    > naftowy. Uzytkowanie tego piecyka wychodzi na 2-4 zł dziennie... Obecnie za
    > koszt grzania elektrycznego place znacznie ale to znacznie wiecej... od 15
    > do 20 zł dziennie
    Jak tak tanio to kupuj, nad czym się jeszcze zastanawiasz. Spełnia wszystkie
    Twoje oczekiwania. Nie potrzebuje komina. Bezpieczny, oszczędny w eksploatacji,
    spaliny zdrowe. Według Ciebie nie robi nadmiernej wilgoci. Paliwo tanie i
    dostępne. Znajomi rekomendowali. Nic więcej nie mogę Ci doradzić. Wszystkie
    przedstawione przez Ciebie argumenty są na tak. Tylko proszę opisz po sezonie
    jak się sprawdził.

  • 22. Data: 2010-10-21 14:18:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 12:54:04 +0200, Ormianin napisał(a):

    > Podobno, jak zapewniaja producenci, zastosowanie odpowiedniego paliwa
    > (wysokowydajnego, bardzo dokładnie oczyszczonego paliwa o zawartości
    > frakcji aromatycznych ponizej 1%) zapewnia bezwonną

    Powtarzam: dwutlenek i tlenek węgla NIE MAJĄ zapachu...

    > pracę piecyków, to
    > chyba mozna byc bezpiecznym...

    Ale producenci przyjmują po cichu za oczywiste, że masz absolutnie sprawną
    wentylację. Jesli w wyniku jej braku lub niedostatecznego działania sie
    zaczadzisz, to nie podlega pod gwarancję...

    >chyba ze sa takie wersje piecyków naftowych
    > z rura za okno, ale ja takich nie znalazlem...

    Gazowe takie na pewno są, bo widziałam.

  • 23. Data: 2010-10-21 17:32:34
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > Powtarzam: dwutlenek i tlenek węgla NIE MAJĄ zapachu...
    dobre piecyki mają czujniki CO i O2
    dobry piecyk faktycznie nie wydziela zapachu i jest ok sam kiedyś takiego
    używałem,natomiast przy obecnych cenach nafty jest nieopłacalny np inverter
    5006 przy pełnej mocy 3,2KW wypija 330g co przy cenie 135zł za 20 litrów
    daje 86 gr/KWh (cięzar właściwy nafty to 810g/l )
    jedyne co może zmusić logiczne myślącego człowieka do zakupu takowego
    piecyka to totalnie zaniedbana i stara instalacja elektryczna w mieszkaniu
    lub brak prądu .
    pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-10-21 19:45:42
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > jedyne co może zmusić logiczne myślącego człowieka do zakupu takowego
    > piecyka to totalnie zaniedbana i stara instalacja elektryczna w mieszkaniu

    Daj spokój. To jest spamer. Na wszystkie rzeczowe argumenty miał wyssane z palca
    swoje mądre odpowiedzi na nie. Został pogoniony i wystarczy. Myślącego może coś
    skusić. Sam przemyśli i podejmie decyzję. Spam jest adresowany do nie myślących.

  • 25. Data: 2010-10-21 23:21:06
    Od: Set <s...@o...pl.nospam>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 21:45:42 +0200, kogutek napisał(a):

> [...]
    > skusić. Sam przemyśli i podejmie decyzję. Spam jest adresowany do nie myślących.

    Tak czytam to co piszesz koles... to Ty jestes prawie jak oblakany spamer i
    wogole nie nadajesz do tejze dyskusji, bo zachowujesz sie niczym jasnie
    wielmozny prezes jedynej slusznej partii usilujac wszystkim tutaj wrzucic
    swoja jedynie sluszna prawde...

    Spusc z tonu, bo trolujesz i pewnie tego nie zauwazasz...

  • 26. Data: 2010-10-21 23:22:49
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > swoja jedynie sluszna prawde...
    >
    > Spusc z tonu, bo trolujesz i pewnie tego nie zauwazasz...
    Jasne. Też sobie kup taki piecyk.

  • 27. Data: 2010-10-21 23:52:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Set" <s...@o...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > Tak czytam to co piszesz koles... to Ty jestes prawie jak oblakany spamer
    > wogole nie nadajesz do tejze dyskusji, bo zachowujesz sie niczym jasnie

    Mylisz się, kogutek ma rację

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 28. Data: 2010-10-22 07:18:18
    Od: Aleksandra <z...@p...onet.pl.brakspamu>

    Panie @Kogutek

    Czytam z zainteresowaniem ta dyskusje, bo tak sie sklada ze sama szukam
    jakiegos alternatywnego i nie ukrywam taniego zrodla ogrzewania. Wynajelam
    we Wroclawiu kawalerke na czas studiów, ale wlasciciel pozostawil mi
    jedynie stary piecyk elektryczny tzw. "sloneczko" produkcji PRL (rok
    produkcji 1984 r.). Byl tam kiedys piec kaflowy, ale go wlasciciel
    rozebral, a miejsce zagospodarowal tworzac mini kuchnie...

    Mieszkanie kosztuje mnie dosc duzo, wynajm i oplaty, a chcialabym mieszkac
    tam dluzej, znalazlam tu prace i zapewne dluzej pozostane. Rowniez
    zastanawialam sie na takim piecykiem.

    Jesli jednak nie on (piecyk na nafte czy gaz), jak pan sugeruje ze jest
    nieoplacalny, prosze polecic mi cos innego. Jako ze nie jest to moje
    mieszkanie nie wydam duzej sumy, a na tej elektryce nie wydaje mi sie aby
    byla to dosc oplacalna sprawa. Obecnie dość mocno oszczedzam, w mieszkaniu
    mam 16-18 stopni i chodze w polarach, chcialabym jednak aby bylo bardzej
    komfortowo.

  • 29. Data: 2010-10-22 11:30:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Aleksandra" <z...@p...onet.pl.brakspamu> napisał
    w wiadomości news:gazvatd6xnwm.nuo52ilzui2e$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > mam 16-18 stopni i chodze w polarach, chcialabym jednak aby bylo bardzej

    Uszczelnić okna i zmniejszyć wentylację. Zmienić taryfę elektryczną na G12 i
    uruchamiać grzejniki olejowe w tanich godzinach.
    Jak jest kasa, to można kupić piec akumulacyjny dynamiczny, ale jest on
    ciężki 150-200 kg i kosztuje 500-2000 zł na 20-30m2.
    Podłączyć kozę do komina i palić drewnem.

  • 30. Data: 2010-10-22 13:11:44
    Od: Aleksandra <z...@p...onet.pl.brakspamu>

    Fri, 22 Oct 2010 13:30:07 +0200, na pl.rec.dom, Jan Werbinski napisał(a):

    > Uszczelnić okna i zmniejszyć wentylację.

    Uszczelniłam okna, ale z tą wentylacją to chyba nie jest dobry pomysł,
    zreszta jest tylko jedna kratka w łazience.

    > Zmienić taryfę elektryczną na G12 i
    > uruchamiać grzejniki olejowe w tanich godzinach.

    To nie moje mieszkanie, właściciel nie bedzie chyba specjalnie tym
    zainteresowany.

    > Jak jest kasa, to można kupić piec akumulacyjny dynamiczny,

    Kasy troszeczkę mam, ale nie będę właścicielowi mieszkania wyposażać
    mieszkania, a to nie wchodzi w grę, bo i tak nie ma korzystnej taryfy
    nocnej...

    > Podłączyć kozę do komina i palić drewnem.

    To byłoby najlepsze. Pytałam nawet własciciela, ale nie wyraził na to zgody
    bo ten budynek jak mowi jest swiezo po generalnym remoncie i te kanały
    kominowe nie są już dostepne... Poza tym, ten pan z dużego mieszkania
    zrobił dwa może trzy i podnajmuje. Zostaje mi piecyk elektryczny, dlatego
    byłam też zainteresowana tym piecem naftowym...

    Moge sobie sprawić jakiś tani elektryczny piec zatem... ale co wybrac
    termowentylator, kwarcowy, halogenowy, promiennik, czy cos innego, nie znam
    sie na tym licze na wyczerpujacą odpowiedz, pozdrawiam.