  • 1. Data: 2009-11-05 20:17:50
    Temat: Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Szykuje się do zakupu piekarnika. Zainteresowały mnie modele combo, pierkanik
    i mikrofala. Dotychczas używałem osobnej kuchenki mikrofalowej. A takie mają
    obrotowy talerz. Piekarniki z mikrofalą nie mają tego talerza. Jak się
    sprawują takie mikrofalew w porówaniu do samodzielnych kuchenek
    mikrofalowych?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 2. Data: 2009-11-05 20:47:59
    Temat: Re: Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
> [...]
    > mikrofalowej. A takie mają obrotowy talerz. Piekarniki z mikrofalą nie
    > mają tego talerza. Jak się sprawują takie mikrofalew w porówaniu do

    Mój Whirlpool JT359 ma obrotowy talerz i działa dobrze w obu rolach.

  • 3. Data: 2009-11-05 21:06:45
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "strach" <s...@g...pl> Odpowiedz na

    > "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
    >

    > Mój Whirlpool JT359 ma obrotowy talerz i działa dobrze w obu rolach.

    Konkretnie zastanawiem się nad
    http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuche
    nki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC
    84K563.html?source=browse
    Ten model nie ma obrotowego talerza.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 4. Data: 2009-11-05 21:14:24
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Konkretnie zastanawiem się nad
    > http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuche
    nki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC
    84K563.html?source=browse
    > Ten model nie ma obrotowego talerza.

    Ja mam kuchenkę mikrofalową Boscha bez obrotowego talerza i nie widzę
    różnicy w stosunku do tych z obrotowym talerzem. Ale nie jestem z niej
    zadowolony z co najmniej dwóch powodów: mała objętość wnętrza (kuchenka do
    zabudowy) i brak talerza typu crisp. Zrobienie frytek na takim talerzu
    zwykle trwało krócej niż rozgrzewając cały piekarnik. Jak kupisz kombo to
    nie bedziesz mieć tego problemu.

  • 5. Data: 2009-11-06 06:47:45
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    On 5 Lis, 22:06, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:
    > "strach" <s...@g...pl> Odpowiedz
> [...]

    Ja szykuję się żeby położyć łapki na tym urządzeniu, ale do
    zapadnięcia decyzji brakuje widoku wnętrza - w Szczecinie nigdzie nie
    mają tego lub podobnego piekarnika. :-(
    Jeżeli już byś go kupił to czy mogę prosić o zdjęcie wnętrza?

  • 6. Data: 2009-11-06 09:09:14
    Od: Arte <k...@o...eu>

    Witaj!

    Adramelech pisze:
> [...]

    Sprawuje się wyśmienicie! Mam porządny piekarnik z wszystkimi zaletami
    piekarnika a dodatkowo mikrofalówkę, którą często na niskiej mocy używam
    dodatkowo - szybciej pieką się mięsa i ciasta.

    Talerza obrotowego nie ma, ale za to magnetron, czyli element generujący
    mikrofale, obraca się. Czyli zamiast obrotu potrawy, obraca się samo
    źródło mikrofal.

    > Konkretnie zastanawiem się nad
    > http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuche
    nki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC
    84K563.html?source=browse
    > Ten model nie ma obrotowego talerza.

    Ja mam taki model Siemensa:
    http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuc
    henki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB8
    6P572.html?source=browse

    Jest to funkcjonalnie i konstrukcyjnie odpowiedni Boschowskiego modelu:
    http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuche
    nki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC
    86P763.html?source=browse

    Czyli modelu wyższego od tego, który sobie upatrzyłeś.

    Siemens jest częścią koncernu Bosch i właściwie odpowiednie sobie modele
    są prawie takie same, jedyna różnica to design zewnętrzny i inny panel
    sterujący - chociaż funkcjonalnie jest to to samo.

    Ponieważ różnice między modelem niższym a wyższym, skupiają się na
    przede wszystkim automatyce (70 programów, programowanie trójstopniowe,
    samoczyszczenie pyrolityczne), zatem konstrukcja samego piekarnika jest
    taka sama. Dlatego gorąco polecam taki piekarnik, ja jestem całkowicie
    zadowolony! I mimo, iż piekę często, to nigdy nie zdarzyło mi się
    narzekać na pomniejszoną wielkość wnętrza w stosunku do standardowego
    piekarnika, za to mam dodatkową dużą szufladę pod nim na garnki.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek W.
    Arte

  • 7. Data: 2009-11-06 09:14:05
    Od: Arte <k...@o...eu>

    Moorek pisze:
> [...]
    > mają tego lub podobnego piekarnika. :-(
    > Jeżeli już byś go kupił to czy mogę prosić o zdjęcie wnętrza?

    Ja mogę wrzucić zdjęcie wnętrza modelu wyższego, ale dopiero wieczorem.
    Konkretnie tego modelu Siemensa:
    http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuc
    henki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB8
    6P572.html?source=browse
    Który jest odpowiednikiem tego Boscha:

  • 8. Data: 2009-11-06 16:55:29
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości

> [...]
    > obrotowy talerz. Piekarniki z mikrofalą nie mają tego talerza. Jak się
    > sprawują takie mikrofalew w porówaniu do samodzielnych kuchenek

    ile taki bosch (lub jego odpowiednik siemens) kosztuje?

  • 9. Data: 2009-11-06 21:51:00
    Od: Arte <k...@o...eu>

    Arte pisze:

> [...]
    > Konkretnie tego modelu Siemensa:
    > http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuc
    henki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB8

    Tak jak obiecałem, udostępniam kilka zdjęć mojego piekarnika. Zdjęcia
    robione komórką, więc proszę wybaczyć jakość.

    1. Tu ogólny widok zamontowanego urządzenia:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36ef30a87ed50054
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f384b7ac9fcd1646
    .html

    2. Jak pisałem w innym poście, dzięki kompaktowym wymiarom piekarnika,
    pod nim zmieściła mi się głęboka szuflada na garnki, co sobie bardzo
    chwalę. Prezentuje to poniższe zdjęcie:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf2d72993f613359
    .html

    3. No, ale mieliśmy oglądać wnętrze, zatem, oto i one:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb83756ab4b0f275
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a136e433dc50673
    .html

    4. Na tym zdjęciu widać grzałki grilla, oraz magnetron, który jak
    wspomniałem jest obrotowy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9849d9cd0a0e179d
    .html

    5. Na poprzednich zdjęciach nie było pokazane wyposażenie, zatem teraz
    wnętrze wraz z blachą do pieczenia:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cfcc28ca820bd0c
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afe2c536de58937e
    .html

    6. Teraz z kratką grilla i z tacką szklaną:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b55c5afdad59033
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f79b4932b765d1b2
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a40803e661f235b
    .html

    Wyposażenie jak widać wkłada się w ukształtowane wyżłobienia po bokach
    wnętrza. Mimo iż nie są to drabinki, ani prowadnice teleskopowe, to
    jednak śmiało każdy element można wyciągać w 3/4 długości i się to
    wyposażenie pewnie trzyma.

    Wspominałem też, że użytkuję ten piekarnik dosyć intensywnie, zarówno do
    pieczenia jak i do gotowania (np. na parze) oraz do typowego
    mikrofalowego odgrzewania. Jednak jak łatwo zauważyć, wygląda jak
    nieużywany, a to zasługa czyszczenia pyrolitycznego, które wczoraj było
    załączone.

    7. Na koniec zdjęcie pokazujące w działaniu menu.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6ae5bc8751
    d463ba.html
    Jak widać klawisze i pokrętło są bajerancko podświetlone na niebiesko,
    zaś obsługa jest tekstowa z komunikatami w naszym języku. Akurat dziś
    nie miałem czasu kiedy zjeść obiadu, no i późno wróciłem do domu. W
    lodówce zaś miałem przyszykowane ostanie kotlety. Byłem głodny
    nieprzeciętnie. Wiadomo, smaży się szybko, ale obieranie ziemniaków i
    ich gotowanie... Zatem postanowiłem zrobić sobie szybkie frytki, z
    mrożonych, które szczęśliwie mroziły się w zamrażalniku. Jak widać
    wystarczy w takim wypadku wybrać pod opcję menu ziemniaków, gdzie są
    właśnie frytki mrożone, podać wagę - w moim przypadku to około 250g
    (tyle sobie odsypałem), wsypać na blachę i włączyć. Cały proces jak
    można zauważyć, trwał 9 minut i 45 sekund. Na około trzy minuty przed
    końcem, piekarnik jeszcze zadzwonił z prośbą o obrócenie na drugą stronę
    frytek.

    Takich programów jak opisałem powyżej, jest w tym piekarniku 70 i
    dodatkowo jeszcze kilkadziesiąt (coś pod setkę) podpowiedzi w
    podręcznej, wbudowanej książce kucharskiej. Bardzo sobie tą automatykę
    chwalę.

    Opisywałem w tym poście piekarnik Siemensa, ale odpowiednik Bosch, to
    dokładnie to samo, jedynie ten uboższy model nie ma takiej automatyki i
    nie ma czyszczenia pyrolitycznego i w związku z tym na tylnej ścianie
    powinna być emalia katalityczna, której mój piekarnik nie potrzebuje.
    Design Bosch też jest inny, ale nie mniej ciekawy.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek W.
    Arte

  • 10. Data: 2009-11-07 20:01:17
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Arte <k...@o...eu> Odpowiedz na news:hd25o5$r5r$1@news.onet.pl:

> [...]
    > powinna być emalia katalityczna, której mój piekarnik nie potrzebuje.
    > Design Bosch też jest inny, ale nie mniej ciekawy.

    Dziekuje za informacje!

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski