  • 11. Data: 2013-12-08 20:56:13
    Temat: Re: Piła akumulatorowa - doradźcie zakup
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-08 20:31:03 +0100, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > Dlatego pomyœlałem że do pracy w ogrodzie do małych gałšzek
    > i 2-3 latków samosiejek przyda się mniejsza/lżejsza alternatywa dla
    > spalinowej piły łańcuchowej którš już ten człowiek posiada.

    Do 2-3 letnich samosiejek to najlepiej nada się sekator do gałęzi. Ten
    z długimi ramionami. Warto zwrócić uwagę żeby noże były z porządnej
    stali.

    --
    DJ

  • 12. Data: 2013-12-08 20:56:22
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-08 20:31, Pszemol pisze:

    > Pamiętasz jaka to marka?
    Nie pamiętam, ale chińska. Widziałem to niecały miesiąc temu, więc
    jeszcze powinny być.
    Miałem podobnego chińczyka "Assembled in USA" ;-)
    i działa do dziś w zasadzie bezawaryjnie.
    Jacek

  • 13. Data: 2013-12-08 20:59:42
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-08 20:56:22 +0100, Jacek <s...@o...pl> said:

    > Nie pamiętam, ale chińska.

    Chińszczyznę castoramową? Dla siebie można podjąć ryzyko. Dla kogoś, i
    to na prezent? Chyba tylko dla wroga ;)
    To już nie jest kwestia wyboru towaru. To rosyjska ruletka. Może
    działać poprawnie i 10 lat, może się spierniczyć po 3 użyciu. Częściej
    to ostatnie.

    --
    DJ

  • 14. Data: 2013-12-08 21:01:12
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-08 20:35:51 +0100, Jacek <s...@o...pl> said:

    > Możesz też rozważyć sekator elektryczny:

    A ręczny nie wykona zadania należycie? ;p

    --
    DJ

  • 15. Data: 2013-12-08 21:36:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 19:05:16 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > Do czego tej piły sam używałeś?

    Najdłużej do tego:

    http://picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Kotofoto

    czyli cięcie dużej ilości paździocha, tektury i innych tam.

    > Dobrze to leży w ręce przy dłuższej pracy?

    Akumulator robi jako przeciwwaga reszty, wydaje się
    że wygodne. Taka jakby przerośnięta wkrętarka.

    > Jak szukać "europejskiej" wersji?

    Diabli wiedzą, kupiłem w Polsce i po prostu patrzyłem
    na napięcie zasilania :>

    > Za cenę $180 mam piłę + 2 baterie + ładowarka i torba na nią.

    Wygląda ok. Tylko wydaje mi się że 4 baterie to takie komfortowe optimum.

    L.

  • 16. Data: 2013-12-08 21:48:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DJ" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Do 2-3 letnich samosiejek to najlepiej nada się sekator do gałęzi. Ten z
    > długimi ramionami. Warto zwrócić uwagę żeby noże były z porządnej stali.

    No nie wiem, akacje trochę twarde są dziady - średnica jak nadgarstek.

  • 17. Data: 2013-12-08 21:50:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Najdłużej do tego:
    >
    > http://picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Kotofoto

    :-))))

    > Akumulator robi jako przeciwwaga reszty, wydaje się
    > że wygodne. Taka jakby przerośnięta wkrętarka.

    Tak myślałem...

    > Diabli wiedzą, kupiłem w Polsce i po prostu patrzyłem
    > na napięcie zasilania :>

    > Wygląda ok. Tylko wydaje mi się że 4 baterie to takie komfortowe optimum.

    Dzięki za opinie.

  • 18. Data: 2013-12-09 02:01:00
    Od: "Azotox" <d...@v...net>

    > Mieszkam w USA, tu znalazłem piłę która spełniałaby moje wymagania:

    Kup piłę w SEARS (Craftsman), ja mam swoją (użytkuję w Polsce) od 1996 roku
    i niczego nie robię poza ostrzeniem łańcucha. Jest prosta i nie do zabicia.
    Tnie twarde, miękkie, suche i mokre. Jedyny problem to robienie mieszanki z
    małych buteleczek oleju z SEARS, które są w uncjach, a trzeba to rozcieńczyć
    z benzyną kupioną w litrach:)

    Azotox

  • 19. Data: 2013-12-09 08:42:16
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Azotox napisał(a):

> [...]
    > Tnie twarde, miękkie, suche i mokre. Jedyny problem to robienie mieszanki z
    > małych buteleczek oleju z SEARS, które są w uncjach, a trzeba to

    Jedna buteleczka wychodzi na 4 litry benzyny. Odkąd znalazłem baniaczek
    4 litrowy po jakimś płynie (do spryskiwaczy albo cuś), to nie mam
    żadnego problemu :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 20. Data: 2013-12-09 10:22:47
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-12-08 21:48:22 +0100, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > No nie wiem, akacje trochę twarde są dziady - średnica jak nadgarstek.

    Jeśli jak nadgarstek, to nie są 3 letnie. Przynajmniej nie w polskim klimacie.

    --
    DJ