  • 11. Data: 2009-03-31 16:22:53
    Temat: Re: Pilna pomoc potrzebna dot. konina
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    news:148c0e9e-887a-4841-a812-2914c9a7f8fb@3g2000yqk.
    googlegroups.com...

    >Ja bym się raczej martwił o ścianki szczytowe - ewidentnie za wysoko
    >wymurowane. Powinny być do DOLNEJ krawędzi krokwi a nie górnej. Chyba
    >że masz poddasze nieużytkowe...

    Hehe ścianki szczytowe ma klasycznie załatwione :-)
    Jakie poddasze by nie było to mury szczytowe trzeba opatulić izolacją żeby
    nie promieniowały.

  • 12. Data: 2009-03-31 16:24:51
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message news:148c0e9e-887a-4841-a812-

    begin 666 photo_small.jpg
    M_]C_X `02D9)1@`!`0```0`!``#_VP!#``L(" H(!PL*"0H-# L-$1P2$0\/
    M$2(9&A0<*20K*B@D)R<M,D W+3 ],"<G.$PY/4-%2$E(*S9/54Y&5$!'2$7_
    MVP!#`0P-#1$/$2$2$B%%+B<N145%145%145%145%145%145%145
    %145%145%
    M145%145%145%145%145%145%145%147_P `1" `\`% #`2(``A$!`Q$!_\0`
    M'P```04!`0$!`0$```````````$"`P0%!@<("0H+_\0`M1 ``@$#`P($`P4%
    M! 0```%]`0(#``01!1(A,4$&$U%A!R)Q%#*!D:$((T*QP152T? D,V)R@@D*
    M%A<8&1HE)B<H*2HT-38W.#DZ0T1%1D=(24I35%565UA96F-D969
    G:&EJ<W1U
    M=G=X>7J#A(6&AXB)BI*3E)66EYB9FJ*CI*6FIZBIJK*SM+6VM[B
    YNL+#Q,7&
    MQ\C)RM+3U-76U]C9VN'BX^3EYN?HZ>KQ\O/T]?;W^/GZ_\0`'P$
    ``P$!`0$!
    M`0$!`0````````$"`P0%!@<("0H+_\0`M1$``@$"! 0#! <%! 0``0)W``$"
    M`Q$$!2$Q!A)!40=A<1,B,H$(%$*1H;'!"2,S4O 58G+1"A8D-.$E\1<8&1HF
    M)R@I*C...@...D-$149'2$E*4U155E=865IC9&5F9VAI:G-T=79
    W>'EZ@H.$
    MA8:'B(F*DI.4E9:7F)F:HJ.DI::GJ*FJLK.TM;:WN+FZPL/$Q<;
    'R,G*TM/4
    MU=;7V-G:XN/DY>;GZ.GJ\O/T]?;W^/GZ_]H`# ,!``(1`Q$`/P#TN>ZCA8"2
    M54W'`W'&:9YN[D-D>H-8?B...\C,4O1%+ ^C$@#^M<#%J]W:./(NI%4'Y?FX
    M_*I;L1<]89SZFCS,CK7G=MXTU"+ F$<HSSN&#6M;>-K9\?:(7C/<K\PI70M3
    MK"Q]:-Y]:\^U_P`5R2:C;1V%R!;J5<E1@DYZ'-=T)%*A@00>X-4
    !/O-.$A!X
    M)JD;ZV79F9/G("_-USTJ8/S0(M"8XZTHE.1R:J^8*-XSUH*3./U
    S7(S#<_)-
    M&[811)&1T![].K5PCSL+@PJ,C;GFNB\679EMHHU8_O/WA_X$<_R
    Q7,LZIJ3$
    M\C9CC\*SF]11)TGSC*CCTIWG`=016-=RM!<EH\@=<&I$O_-P`^Q
    A[9S479:L
    M:C".3JU3?;;R.,16]Q*H8XX8XQ63%>KGYW1E[X.#5M9K=N4E93[
    K_@:I2*LF
    M6X+K[//&Q7>D?!!-=KI'BVVND6*Z;RI@,;FZ-7GQ`9AMN%'MR ?S%/59EDW?
    MN6C [2#./SH4FA22/7!.",J<@]Z;YQW#GK7G.F^*9+%A&69X_P#GFW;Z
    5+>^
    M+[^XNRMD%C@Q\IP"U:*2,6K'-:S]MCN,74+0YY5#CI^%4(%9W#;
    N,UIWTDUR
    MF9V=W"X!;DXJ"WB\N) <9QDXKGG/<TIPU396O!F<]Z@B!$@JQ=#,IJ%1C)I1
    M9K-%>0^4P `Y]:O0<8(ZUGW!RRFKR=$]>#5SV)I[ENXB66 2`G<H.-M06;G[
    M/(SECMYZ\TRZG>V4% ,,>XHT\%UD7KD4OLW!VYK$\'EWL1<EAM/>I))U4"*)
    M>$R,D]:9;6K6D3*6R"<]*L3"&11G&133UT(E'0BM7E\CYT8L#C+
    \4_\`>;L>
    M62?K3Q(UU$SRG+,0Q(]>*B61XKDR*Q+#N:RDE?44)R6B*]\@AGV
    R/L+ -@C/
    M6H,0D?\`'QD^FVIM08ZA<^;.?FP!\O%9[H$DP.QK1)= <GU)FCM^#)(Q';:,
    M4-<6JD$>82.,YJM(>!1"`94X'(-:=-1(M?:H;H",KTZ;C4MBX:[
    :/:$QQD&L
    M<\.<5:LY&^T`YR:'&R&^YT,D*JF68_BU9963S6^;*Y]:L,OS,><
    BH2Q:9%Z
    )\G%97,WJ?__9
    `
    end

  • 13. Data: 2009-03-31 16:27:25
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    l.googlegroups.com...

    >Teraz masz jeszcze czas żeby to poprawić....

    Trzeba by jakieś faq napisać :-) Już mi się nie chce pisać w kółko tego
    samego.
    Autorze zassij posty wstecz. Tam wszystko jest.

  • 14. Data: 2009-03-31 16:30:42
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "amir" <d...@o...pl> wrote in message

    > To nie górale będą narzekać, tylko Ty jak Ci będą ściany przemarzać i
    > wilgoć wchodzić ...
    > ;-)

    Powiem tak. Masz bardzo poważny błąd budowlany, który skończy się tym, że
    będziesz miał grzyba pod skosami ścian szczytowych i będziesz miał problem z
    niedogrzaniem pomieszczeń poddasza.
    Musisz obciąć mury szczytów o około 20cm poniżej krokwii żeby połączyć wełnę
    między krokwiami z izolacją ściany szczytowej.
    Inaczej cała ta izolacja nie ma sensu.

  • 15. Data: 2009-03-31 16:39:05
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "amir" <d...@o...pl> wrote in message
> [...]

    http://www.baborow.com/dzialka/photo2.html
    http://www.baborow.com/dzialka/dachfoliowanie2009033
    1003.html
    http://www.baborow.com/dzialka/photo.html
    http://www.baborow.com/dzialka/taras2009032300820090
    324001.html

    to wszystko musisz odpiłować poniżej krokwii.
    Tak klasycznie ci spieprzyli te szczyty, że powinien być to obrazek
    poglądowy jak nie należy robić.
    ============

    To powinno zostać w takim stanie przed ocieplaniem

    http://www.baborow.com/dzialka/taras20090323019.html
    ewentualnie lekko domurować ale trójkątami z porothermu ale poniżej belek.

  • 16. Data: 2009-04-01 14:20:06
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    > Hehe ścianki szczytowe ma klasycznie załatwione :-)
    > Jakie poddasze by nie było to mury szczytowe trzeba opatulić izolacją żeby
    > nie promieniowały.

    a co powinno być zamiast zaprawy w tych miejscach?

  • 17. Data: 2009-04-01 14:31:05
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    > A gdzie mają zabezpieczenia ci górale? ;)

    :)

  • 18. Data: 2009-04-02 07:34:21
    Temat: Re: Pilna pomoc potrzebna dot. konina - OT ocieplenie szczytów
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Krzemo napisał:

    > To nie górale będą narzekać, tylko Ty jak Ci będą ściany przemarzać i
    > wilgoć wchodzić ...
    > ;-)
    >
    > Teraz masz jeszcze czas żeby to poprawić....

    Kur...teczka, jedno mnie nurtuje przy tym ocieplaniu szczytów. Jeśli 6,
    czy 8 cm to za mało żeby ocieplić ścianę, bo punkt rosy występuje
    zależnie od stosunku grubości muru do grubości ocieplenia (takie
    stwierdzenia padały na grupie), to zgodnie z tym ocieplony szczyt
    (chodzi mi o ocieplenie równoległe do połaci dachu) jest tak gruby, ze
    każde jego ocieplenie spowoduje wykraplanie się wody w tym miejscu -
    między murem a styropianem. Czy i w którym miejscu się mylę ? Czy nie
    lepiej jest zostawić właśnie tę część niezaklejoną żadnym świństwem by
    umożliwić oddawanie wody nie w stronę ocieplenia pionowego tylko w górę
    do dachu ?

    pzdr.
    rafał

  • 19. Data: 2009-04-02 08:05:10
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 2 Kwi, 09:34, "rrr." <d...@w...or> wrote:

> [...]
    > lepiej jest zostawić właśnie tę część niezaklejoną żadnym świństwem by
    > umożliwić oddawanie wody nie w stronę ocieplenia pionowego tylko w górę

    Skąd Ci się wzięło 6 czy 8 cm?
    Ocieplenie dachu to zwykle 20 do 25 cm (ja będę miał 30). I tyle ma
    się znaleźć też na tej ścianie szczytowej ...

    A wilgoci się przez ściany nie usuwa tylko wentylacją. ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 20. Data: 2009-04-02 08:55:27
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Krzemo napisał:

    > Skąd Ci się wzięło 6 czy 8 cm?
    > Ocieplenie dachu to zwykle 20 do 25 cm (ja będę miał 30). I tyle ma
    > się znaleźć też na tej ścianie szczytowej ...

    Neech będzie nawet 40cm styro to nic nie zmieni, bo grubość styropianu
    będzie niewspółmiernie mała do grubości ściany, ew o grubości izolacji
    cieplnej pionowej (no chyba, że tam też dajesz 30 cm styro).

    > A wilgoci się przez ściany nie usuwa tylko wentylacją. ;-)

    Więc dlaczego tak potępia się ocieplanie od wewnątrz ?
    > Pozdrawiam,
    > Krzemo.

    Chodzi mi jedynie o niekonsekwencje, która się pojawia w przypadku
    dyskusji o ocieplaniu.

    pzdr.
    rafał