  • 21. Data: 2021-12-09 02:23:48
    Temat: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 02:16, a a pisze:

> [...]
    urbiny.pdf

    > na stronie
    > http://hipar.pl/
    >
    > jest tylko ten tekst

    Nie debilu. Jest (uwaga trudne słowo: MENU) a w menu masz link:
    http://hipar.pl/category/galeria/

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Widziszto?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 22. Data: 2021-12-09 02:33:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 02:12, a a pisze:

    > ==Nachuj komu duża średnica, łosiu? Uwożyj teraz: MOC wiatraka nie ma NIC
    > wspólnego z jego średnicą :D I większa średnica, tym mniejsze obroty.
    >
    > Co za niuk
    > Moc wiatraka obliczamy na podstawie przekroju pionowego wirnika

    PIONOWEGO? To nie jest średnica? ŁO!

    Jakie pole przekroju? Najpierw piszesz o WYSOKOŚCI a teraz o szerokości?
    Pojebało czy jak?

    > Gdy mała srednica to mała ppowierzchnia przekroju i te bębny miały 2,5 m x 3 m =
    7,5m2

    Jaka kurwa średnica? Pisałeś że przekrój PIONOWY a nie POZIOMY! Nie
    wiesz co piszesz?

    > i dlatego żadnej energii nie generowały, bo taki przekrój ma wiatrak poziomy o
    promieniu lopatek 1,5m

    > 1,5m x 1,5m x Pi = 7m2

    Kurwo gupia, wydłuż ten wiatrak o 1,5m i dostaniesz 3m wysokosci bez
    zmiany średnicy, teraz kurwo obliczaj :]

    [ciach brednie]

    > A predkośc obrotowa nie ma znaczenia
    > Znaczenie ma moment obrotowy, a ten musi być maly bo przechwytywana energia wiatru
    jest niewielka

    Jesteś głupi jak but. Moment obrotowy ma znaczenie dopiero przy większym
    wietrze. Przy małym wietrze mają znaczenie obroty a moment obrotowy jest
    "płynny" bo zależy od obciążenia/sterownika, debilu :) Twoja niewiedza
    jest porażająca! :)

    > I dlatego nikt na świecie nie używa wiatraków pionowych bo wie, że to jest fake dla
    niekumatych, co w szkole podstawowej wagarowali na fizyce

    Podpowiem ci, że żaglówki pływają szybciej niż prędkość wiatru i pływają
    w poziomie, debilu. Na panią od fizyki to rzucałeś kamieniami, więc
    możesz tylko wypierdalać bo nie masz bladego pojęcia o budowie
    nowoczesnych VAWT czy ich hybryd :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 23. Data: 2021-12-09 02:35:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 02:16:20 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    potem zakonczył produkcję, bo jeleni więcej nie znalazl.

    > na stronie
    > http://hipar.pl/
    >
    > jest tylko ten tekst
    > ====
    > OFERTA
    > Sprzedaż turbin wiatrowych
    > Obróbka
    > Przeglądy serwisowe
    > Maszyny
    > Sprzedaż turbin wiatrowych
    > Sprzedaż turbin wiatrowych
    >
    > Dostarczymy Ci niezwykły produkt, który nada blasku Twojej ofercie. Przygotowaliśmy
    dla Was najlepszą ofertę cenową, doskonałe warunki dostawy a także możliwość
    promowania Waszej firmy jako oficjalnego dystrybutora na naszej stronie internetowej
    oraz w katalogach naszego produktu. Obsługujemy także mniejsze firmy oraz klientów
    indywidualnych.

    > Rozumiemy Twoje potrzeby, dlatego każdego klienta obsługujemy z jak największą
    starannością o szczegóły.

    > Jeżeli szukasz sprawdzonego i stabilnego partnera handlowego - dobrze trafiłeś!
    no i jest link

    i dane

    Moc turbiny 2800Wp 9800Wp 19000Wp
    Średnica wirnika [m] 2,2 4,3 4,3
    Wysokość turbiny [m] 3 5,6 12

    I jak średnica 2,2m x wys. 3m = 6,6m2

    Połowa wirnika hamuje
    zatem przyjmujemy 1/3 powierzchni za aktywną do odzysku energii kinetycznej wiatru

    czyli 2,2m2

    a kolejne to 8m2

    i 17,2m2

    no i mamy kalkulator inżynierski dla obliczania mocy wiatrakow

    https://engineercalcs.com/how-to-calculate-wind-turb
    ine-power-output/

    i mamy dane moc vs. prędkośc wiatru dla turbiny o srednicy wirnika 164m

    c zyli o promieniu 82m

    Czyli pole powierzchni zakreślanej przez wirnik to

    82m x 82m x 3,14 == 21113,36mw2

    21113,36/ 2,2 = 9596,9818181818181818181818181818

    21113,36/8 = 2639,17

    21113,36/ 17,2 = 1227,5209302325581395348837209302

    Czyli te kolejne pionowe wiatraki generują moc odpowiednio tyle razy:

    9597 mniejszą

    2639 mniejszą

    1227 mniejszą

    Co dla podanych prędkości wiatru oznacza moc watów a nie kilowatów
    i kazdy może to sam sprawdzic i przeliczyć

    Prędkośc obrotowa samego wirnika pionowego nie ma znaczenia, bo bez obciązenia i
    oporów łożyskowania, może być nieograniczona

    ale to nie ma nic wspólnego z mocą generowaną
    bo to zależy wyłąccznie od powierzchni aktywnej wirnika w przekroju pionowym,
    czyli ile energii kinetycznej wiatru potrafi wirnik przechwycić

    A powierzchnie przekrojów obliczylem, podalem i każdy może sprawdzić

    https://engineercalcs.com/how-to-calculate-wind-turb
    ine-power-output/

    Wind speed (m/s) Power (kW) Cp (Power Coefficient) Thrust (kN) Ct (Thrust
    Coefficient)
    4 110 0.13 190 0.92
    5 600 0.37 273 0.85
    6 1140 0.41 381 0.82
    7 1900 0.43 505 0.8
    8 2900 0.44 648 0.78
    9 4155 0.44 800 0.76
    10 5630 0.44 945 0.73
    11 7150 0.42 1052 0.67
    12 7865 0.35 972 0.52
    13 7970 0.28 847 0.39
    14 8000 0.23 765 0.3
    15 8000 0.18 700 0.24
    16 8000 0.15 644 0.19
    17 8000 0.13 604 0.16

  • 24. Data: 2021-12-09 02:50:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 02:35:18 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    ine-power-output/

    > Wind speed (m/s) Power (kW) Cp (Power Coefficient) Thrust (kN) Ct (Thrust
    To jak tak jak pijany idiota zasmieca usenet swoim nieuctwem

    A co ma z tym wspólnego żąglówka i jej prędkość

    Prędko9ść obrotowa wirnika jest nieistotna dla mocy nominalnej turbiny pionowej

    Istotna jest jedynie zdolnośc do pozyskiwania energii kinetycznej wiatru, a ta wynika
    z powierzcchni przekroju obszaru, przez jaki przeplywa powietrze

    Jak nadal nie kumasz tłuku, bo wagarowałes w szkole podstawowej

    To powietrze możemy zastąpic wodą i obliczyc eneregię potencjalną wody dla ustalonego
    headu i tak sie liczy, ile energii wyprodukuje elektrownia wodna z wody zgromadzonej
    w zbiorniku, polożonym na wysokości h, ponad generatorem.

    A czy turbina będzie rozpędzona do prekości v1, cczy v2 to nie ma znaczenia, bo ilośc
    wody jest znana, stała i jej energia potencjalna jest znana i stala.

    Wirnik turbiny poziomej czy pionowej może się obracac z dowolną prędkością,
    ale jest limit na ilośc energii odzyskanej z wiatru, z przekroju, przez który wiatr
    przepływa

    I ten limit zwany jest limitem, albo prawem Betza i wynosi 59,3%

    Czyli tyle i aż tyle energii kinetycznej przeplywającego wiatru może zostac
    zamienione na energie mechaniczna, czyli ta , która obraca generatorem.

    A energia kinetyczna wiatru to jest tylko ta, która przeplywa przez przekrój wirnika
    i jest jej tyle i az tyle, jaki jest przekrój wirnika
    i prędkośc obrotowa wirnika nie ma żadnego znaczenia w prawie Betza

    Betz Limit in wind power extraction

    In 1919, Albert Betz, a German physicist, made a discovery on the efficiency of wind
    turbines. They can't convert more than 59.3% of the wind's kinetic energy into
    mechanical energy.

    ==

    Koniec kropka, a tłumoki, barany z Pacanowau, nieuki, sio na drzewo, pompowac liście

  • 25. Data: 2021-12-09 02:50:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 02:35, a a pisze:

    > no i jest link

    Nokurwa. Czyli jak zwykle miałem rację :)

    > no i mamy kalkulator inżynierski dla obliczania mocy wiatrakow
    >
    > https://engineercalcs.com/how-to-calculate-wind-turb
    ine-power-output/

    Kalkulator czego? Wiesz na jakiej zasadzie pracują turbiny Hipar?

    Doczytałeś kiedyś co to jest i na jakiej zasadzie działa:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina_Darrieusa

    Nie wiesz że zmodyfikowano te turbiny? Wiesz na jakiej zasadzie działa
    (trudne słowo) SAMOLOT? Wiesz, że te turbiny wykorzystują (trudne słowo)
    SIŁĘ NOŚNĄ? Wiesz już, że cały czas bredzisz od samego początku?

    Skoro nie potrafiłeś znaleźć linka na stronie ale później go znalazłeś
    to wiesz że jest to dowodem na to, że dyskusja z tobą to strata czasu?

    Czy wiesz że możesz już wypierdalać, czy nadal będziesz robił z siebie
    debila? Mnie już się nie chce udowadniać, że nim jesteś :)

    Doucz się, więcej nie będę powtarzał.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 26. Data: 2021-12-09 03:07:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 02:50, a a pisze:

    > A co ma z tym wspólnego żąglówka i jej prędkość
    >
    > Prędko9ść obrotowa wirnika jest nieistotna dla mocy nominalnej turbiny pionowej

    Nono a prędkość samolotu nie ma nic wspólnego z siłą nośną :D

    Łojezu jaki DEBIL!

    > Wirnik turbiny poziomej czy pionowej może się obracac z dowolną prędkością,
    > ale jest limit na ilośc energii odzyskanej z wiatru, z przekroju, przez który wiatr
    przepływa

    Kurwa:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_no%C5%9Bna

    Na tej samej zasadzie działają turbiny Darriusa :)

    > Betz Limit in wind power extraction
    >
    > In 1919, Albert Betz,

    Nono a kiedy zrozumiano co to jest siła nośna i udało się skonstruować
    samolot?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 27. Data: 2021-12-09 03:44:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 02:50, a a pisze:

    > A co ma z tym wspólnego żąglówka i jej prędkość

    No to masz zagadkę teraz:

    https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C19346
    %2Cdlaczego-bojery-sa-szybsze-niz-wiatr.html

    Teraz sobie to podstaw do swoich dinozaurowych teorii i przedpotopowych
    kalkulatorów i wykombinuj skąd się bierze moc w tych trumnach na łyżwie
    :D że są szybsze od wiatru i zapierdalajo :D...nawet pod wiatr:D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 28. Data: 2021-12-09 03:44:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 03:08:48 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    >
    > Na tej samej zasadzie działają turbiny Darriusa :)

    > Nono a kiedy zrozumiano co to jest siła nośna i udało się skonstruować
    Babcia mówila, żeby z idiotami nie tracic czasu na dyskusje

    Dlatego ostatni raz, choc ten kogo wyrzucono z podstawówki i tak nigdy tego nie skuma

    1. Turbina wiatrowa działa na zasadzie odzyskiwania energii kinetycznej wiatru

    2. Turbina wiatrowa ma zdolność odzyskiwania energii kinetycznej wiatru tylko w
    zakresie aktywności swojego wirnika

    3. Aktywnośc wirnika turbiny wiatrowej w zakresie pozyskiwania energii kinetycznej
    wiatru oblicza się w oparciu o powierzchnię przekroju wirnika, wyeksponowaną na
    dzialanie wiatru

    4. W przypadku turbiny z osią poziomą
    Energia kinetyczna pozyskiwana jest z pola powierzchni koła, zataczanego przez wirnik

    Pi * r **2

    5. w przypadku turbiny o osi pionowej, energia kinetyczna wiatru jest pozyskiwana
    tylko i wyłącznie z powierzchni przekroju pionowego wirnika

    6. Wirnik turbiny o osi pionowej, jest osiowo symetryczny i jedna strona pozyskuje
    energie wiatru, a druga strona jest hamowana przez wiatr

    Dlatego pole powierzchni przekroju wirnika o osi pionowej dzielimy na połowę, a
    energia jest pozyskiwana przez 1/3 przekroju pionowego ( w zalezności od designu
    wirnika)

    7. Dlaczego nikt nie kupuje i nie produkuje turbin o pionowej osi ?

    Nikt nie produkuje i nie kupuje, poniewaz ich zdol;nośc pozyskiwania energii
    kinmetycznej wiatru jest bardzo mała w porównaniu z turbinami o osi poziomej i dużą,
    wielką średnicą wirnika o osi poziomej z łopatkami

    8. Są produkowane nieliczne turbiny o osi pionowej dla hobbystów, bo jest rynek i
    hobbysci chca wydać kasę.
    Ale to nie jest oparte na logice, ani fizyce, a jedynie hobby.

    9. To z tego powodu Pionowe Siłownie Wiatrowe musiały ponieśc klęskę, bo było oparte
    o zasadzie dzialania, która była sprzeczna z nauka fizyki

    Ich przekrój pionowy byl bardzo maly, a to oznacza, że pozyskiwały niewiele energii
    kinetycznej przepływając ego wiatru i ten projekt nie mial prawa nigdy działać jako
    generator energii, a jedynie jako prywatne hobby

    10. Należało na 30 metrowej wieży zainstalować turbinę o osi poziomej, o srednicy
    wirnika 30 metrów i uzyskać 1000 razy większą moc nominalną

    11. Ale nie wnikam w działalnośc hobbystyczna osób trzecich i celowośc tej
    aktywności.

    12. Tyle energii mechanicznej można odzyskać maksymalnie z energii kinetycznej
    wiatru, przepływającego przez zadaną szczelinę o znanych wymiarach i polu przekroju

    I tyle i aż tyle, ale nie więcej, nie 10 razy więcej, nie 100 razy więcej i projekt
    wirnika nie ma tu znaczenia, bo to limit górny, maksymalny, dla warunków idealnycch,
    czyli teoretycznych, bo fizyka to nauka teoretyczna, ale i praktyczna, doświadczalna

    13. Niekumaci niech się uczą jak działa kalkulator obliczania mocy nominalnej/
    maksymalnej turbin wiatrowych

  • 29. Data: 2021-12-09 03:55:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2021 o 03:44, a a pisze:

    > Babcia mówila, żeby z idiotami nie tracic czasu na dyskusje

    Zgadzam się :) Więc wypierdalaj tetryku stary.

    > Dlatego ostatni raz, choc ten kogo wyrzucono z podstawówki i tak nigdy tego nie
    skuma

    > 1. Turbina wiatrowa działa na zasadzie odzyskiwania energii kinetycznej wiatru

    Trepie drewniany. Cały czas piszesz o TURBINACH Savonius i stosujesz
    mylne przeliczenia :)... tak ogólnie.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina_rotorowa_Savon
    iusa

    ...i jeszcze nie połapałeś się, że cały czas bredzisz i nie piszesz w
    temacie. To co nawklejałeś odnosi się TYLKO do tego typu turbiny, pomimo
    że podałem ci na tacy, debilu, że są inne turbiny działające na innych
    zasadach. Ty o dupie a ja o biskupie. Nie masz bladego pojęcia o
    zasadzie działania innych turbin więc mi nie wyskakuj z teorią znaną w
    1900 roku.
    ROZUMIESZ? Najpierw się doszkol a potem dyskutuj, głąbie!
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 30. Data: 2021-12-09 07:56:25
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.12.2021 o 21:42, a a pisze:
    [...]
    > Jak kto wagarowal na fizyce w szkole podstawowej
    > to uwierzy.
    >
    > Do obliczenia energii generowanej przyjmujemy pole powierzchni pionowego przekroju,
    a to jest niewielkie i do wzoru musimy przyjąć 1/3 powierzchni, bo polowa bębna
    hamuje obroty.

    > Przekrój pionowy marny, czyli moc marna i to konczy temat
    >
    > Prędkośc wiatru rośnie wraz z wysokością, czyli najszybciej kręci się najwyższy
    bęben, a te poniżej go hamują

    > A teraz zastępujemy te badziewne bębny turbiną pionową i pole kola zakreslanego
    przez łopatki wirnika rosnie 100 krotnie
    > i bębny wyrzucamy, oddajemy na zlom i zostawiamy jedynie słup i mamy turbine
    wiatrową o 100 krotnie większej moc y

    > Ale aby to wiedzieć, trzeba było nie wagarować na fizyc e w szkole podstawowej

    Prosiłbym Ciebie o podstawę programową z fizyki z zakresu szkoły
    podstawowej, w tej kwestii, abym mógł nadrobić zaległości.