  • 71. Data: 2021-12-13 14:55:42
    Temat: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.12.2021 o 14:47, a a pisze:

    > Wirnik wiatraka o osi pionowej obraca sie tylko w jednym kierunku a wynika to z
    jego konstrukcji.
    > Czyli strona lewa stawia większy opór dla przepływającego powietrza, a prawa
    mniejszy
    > (albo odwrotnie)
    >
    > Jak nadal nie kumasz, to zasłaniamy polowę wirnika, wstawiamy do tunelu
    aerodynamicznego, blokujemy obrót i mierzymy z jaką siłą zatrzymuje wiatr.

    > Potem robimy to samo z drugą połową i żyjemy bez deluzji, opierając się na wynikach
    z fizycznego zbadania zjawiska

    > Jedna strona hamuje, druga strona napędza obrót
    >
    > Usuwamy jedną, tę hamującą połowę i powierzchnia aktywna przekroju poprzecznego
    wirnika zmniejsza się o połowę

    > Ale musimy jeszcze odjąc aktywna siłę hamowania, powierzchnią hamującej połówki
    > i dlatego przyjmujemy 1/3 za aktywną powierzchnię przekroju, odzyskującą energię
    kinetyczną wiatru.

    To dlaczego łosiu zdejmujesz osłonę z tej hamującej połówki i z dupy
    bierzesz aktywną siłę hamowania? Ktoś ci każe?

    Ić do jakiegoś weteryniarza, da ci zaszczyk z Pavulonu na gupote :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 72. Data: 2021-12-13 15:04:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 December 2021 at 14:55:57 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > bierzesz aktywną siłę hamowania? Ktoś ci każe?
    >
    > Ić do jakiegoś weteryniarza, da ci zaszczyk z Pavulonu na gupote :]
    w szkole pani biła po łapach czy po głowie ?

  • 73. Data: 2021-12-13 15:09:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.12.2021 o 15:04, a a pisze:

    aerodynamicznego, blokujemy obrót i mierzymy z jaką siłą zatrzymuje wiatr.

    wynikach z fizycznego zbadania zjawiska

    > w szkole pani biła po łapach czy po głowie ?

    Chcesz się porównać? Nie chodziłeś do szkoły bo przed pytajnikiem
    stawiasz spację :]

    Aha, teraz jeszcze oblicz jaką prędkość obrotową będzie miał ten tfuj
    wirnik.

    Potem dodaj mu jeszcze 7 śmigieł i oblicz jeszcze raz czy się obroty
    zwiększą. Potem oblicz moment obrotowy a na końcu oblicz moc wirnika :]

    Teraz hop, hop i widzę jak wypierdalasz :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 74. Data: 2021-12-13 15:12:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.12.2021 o 15:09, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > zwiększą. Potem oblicz moment obrotowy a na końcu oblicz moc wirnika :]
    >
    > Teraz hop, hop i widzę jak wypierdalasz :)

    Obraska zapomniałem dlaciebie :] Masz:

    https://cdn.wiocha.pl/webps/e/a/eac6cac8bca22655e5b3
    9c70294a7fc3.webp

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 75. Data: 2021-12-13 15:26:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 December 2021 at 15:10:03 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]

    > zwiększą. Potem oblicz moment obrotowy a na końcu oblicz moc wirnika :]
    >
    > Teraz hop, hop i widzę jak wypierdalasz :)
    ze spamerami się nie dyskutuje, bo to strata czasu
    ale niech spamer zakuma, że dyskutujemy idealny design wirnika
    i maksymalny współczynnik konwersji energii kinetycznej wiatru na energię mechaniczna
    wirnika i to jest upper limit, wynikający z badan i nauki

    i nikogo nie interesuje czy spamer zbuduje wirnik z 3 czy 7 desek klozetowych, bo i
    tak nie będzie to teoretycznie idealny wirnik o maksymalnym, dopuszczalnym uzysku

    Ja wiem, że spamer nadal nie kuma
    i znów zada 100 pytań
    ale to już nie mój problem

  • 76. Data: 2021-12-13 15:38:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.12.2021 o 15:26, a a pisze:

    > ze spamerami się nie dyskutuje, bo to strata czasu

    To po co odpisujesz?

    > ale niech spamer zakuma, że dyskutujemy idealny design wirnika
    > i maksymalny współczynnik konwersji energii kinetycznej wiatru na energię
    mechaniczna wirnika i to jest upper limit, wynikający z badan i nauki

    Sruki. Cały czas piszesz o wirniku Savoniusa z 1920 roku, który zakłada
    dwie łopaty (smigła) i nie dociera do ciebie, że są inne wirniki o innej
    budowie znacznie wydajniejsze.

    > i nikogo nie interesuje czy spamer zbuduje wirnik z 3 czy 7 desek klozetowych, bo i
    tak nie będzie to teoretycznie idealny wirnik o maksymalnym, dopuszczalnym uzysku

    To sobie poczytaj prace doktorskie na ten temat:
    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-532c6a6c-c0f2-4671-9f1a-325883482c98/c/Fed
    ak.pdf

    Strona 5.

    > Ja wiem, że spamer nadal nie kuma

    Spamerem to ty jesteś, bo nie potrafisz skonfigurować czytnika i
    wklejasz całe stado śmieci i nic z tego nie rozumiesz.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 77. Data: 2021-12-13 18:47:50
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 December 2021 at 15:39:16 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > Spamerem to ty jesteś, bo nie potrafisz skonfigurować czytnika i
    > wklejasz całe stado śmieci i nic z tego nie rozumiesz.
    i znów spamer gada od rzeczy bo nie kuma fizyki turbiny wiatrowej

    == Cały czas piszesz o wirniku Savoniusa z 1920 roku, który zakłada
    dwie łopaty (smigła) i nie dociera do ciebie, że są inne wirniki o innej
    budowie znacznie wydajniejsze.

    Nigdy nie pisałem o żadnym wirniku, bo turbina pionowa mnie nie interesuje, bo to
    spam

    Jedynie obliczyłem na przykladzie kilku projektów, że niezależnie od projektu
    wirnika, maksymalny uzysk jest niewielki, ponieważ powierzchnia aktywna jest
    niewielka.

    A jak niewielka, to turbina pionowa to badziewie dla niekumatych Zenków, jako ozdoba
    ogródka:

    > A jednak się kręci

    - powiedzial nie Kopernik a Zenek , gdy kupił wiatraczek na odpuście.

    Po co mamy tracic czas na czytanie cudzej pracy doktorskiej, gdy
    uzysk z pionowej turbiny wiatrowej jest tak niewielki, że nawet gdy ktos dostanie
    pionowego Nobela
    to i tak nie zmieni zasad fizyki

    Nie da się zwiekszyc radykalnie aktywnej powierzchni przekroju pionowego wirnika,
    gdyż wysoki wirnik wirujący uzyska coraz większą prezesje osiową i zacznie wybijac
    łożyska i uginac się pod dzialaniem wiatru

    Nie jest możliwe umocowanie pionowej osi napędowej w dwóch punktach, u dołu
    (fundament) i u góry

    Zatem wysokośc wirnika jest ograniczona limitami inżynieryjnymi
    ale ten sam limit obowiązuje srednicę bębna, czy wirnika

    Czym srednica będzie większa, ty,m niewywazenie osiowe będzie rosło +
    precesja osiowa coraz większa

    Czym os obrotu wyższa i większej srednicy tym rosnie moment obrotowy i do rozpędzania
    wirnika trzeba będzie stosowac zasilanie z sieci, cczyli grida
    i gdy w miastach 300 dni bezwietrznych

    Wirnik będzie musial być napędzany z sieci przez 300 dni, aby odzyskal troche energii
    przez 60 dni.

    Czyli całkowita porażka

    ---

    Ale powracając do moich obliczeń,
    gdy 1m2 aktywnego przekroju wirnika odzyskuje
    kilka dżuli energii , przy małej prędkości wirnika ( 1,5m/s czy 3m/;s)
    to ile to jest

    I prosze nie zemdleć

    kilowatogodzina (kWh), 1 J = 1/3600000 kWh ? 0,278×10-6 kWh.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BCul

    Ok, niech to będzie
    1 watogodzina (Wh)

    1 J = 1/3600 Wh

    a co to jest 1 Wh ?
    To jest 1W * godzinę ( czyli zasilanie 1V x 1A przez godzinę)

    Aby naładować przy tak slabym wietrze telefon, potrzebujemy 5V i 2A lub więcej,
    czyli 10 godzin da 5V x 2A i czas ladowania to znów kilka godzin,
    cczyli po 2 dniach naladujemy telefon, ale na 80% pojemności baterii
    ==

    mniam mniam,
    tyle zysko co w pysku

    i dlatego przemysłowa energetyka buduje wyłącznie turbiny o osi poziomej , o dużej
    średnicy wirnika, niewyobrażalnej dla turbin pionowych

    50 metrów, 100 metrow

    da się i produkuje się turbiny o osi poziomej o mocy nominalnej 2MW, 5MW a nawet 7MW

  • 78. Data: 2022-01-12 09:02:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 13 grudnia 2021 o 18:47:52 UTC+1 mant...napisał(a):

> [...]
    > uzysk z pionowej turbiny wiatrowej jest tak niewielki, że nawet gdy ktos dostanie

    kolejna firma chce pionowe produkować ;)

    https://gadzetomania.pl/prad-za-darmo-alpha-311-turb
    ina-napedzana-podmuchem-jadacych-samochodow,67252945
    26147424a

  • 79. Data: 2022-09-03 18:15:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 12 stycznia 2022 o 09:02:52 UTC+1 WS napisał(a):

    > kolejna firma chce pionowe produkować ;)

    odpowiem samemu sobie ;)
    kolejny projekt: https://geekweek.interia.pl/technologia/news-najwiek
    sza-na-swiecie-turbina-wiatrowa-bedzie-miec-az-400-m
    e,nId,6255572

  • 80. Data: 2022-09-03 18:28:10
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 12 January 2022 at 09:02:52 UTC+1, WS wrote:
    bełkot