  • 41. Data: 2010-08-20 07:24:46
    Temat: Re: Piorun przywalił w dom.
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 19.08.2010 10:13, marko1a wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:2v2qj7-ou6.ln1@kerber0.swps.edu.pl...

    > I co mądralo?

    [sip]

    Jest to oczywiscie prawda, ze zle podlaczony ekrat potrafi zaszkodzic,
    podlaczony prawidlowo (tzn z po obu koncach) w pewnych warunkach
    generuje inne problemy. Dlatego najprosciej tam gdzie mozna go nie
    stosowac. Chyba ze robimy calosc pod skretke STP i godzimy sie na
    trudnosci z tym zwiazane. A potem i tak sie okazuje ze to psu na buty i
    UTP daje taki sam efekt.
    S.

  • 42. Data: 2010-08-20 08:16:32
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > Wskaz owa glupote bom ciekaw :)
    > Ani jednej anteny nie mam fabrycznej i podczas burzy/sniezycy iskry mi nie
    > skacza. No ale ja sie tam nie znam :)
    > S.
    Jest pelno konstrukcji anten które nie sa zwarte! i po odlaczeniu anteny
    jezeli nie zewrzesz wtyku, a taki przypadek opisal Marek ,iskry sobie
    lataja ,sam napisales ze opornikiem zwierasz w urzadzeniu a nie na w
    antenie :)

  • 43. Data: 2010-08-20 08:36:41
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 20.08.2010 10:16, na102 wrote:

> [...]
    > jezeli nie zewrzesz wtyku, a taki przypadek opisal Marek ,iskry sobie
    > lataja ,sam napisales ze opornikiem zwierasz w urzadzeniu a nie na w

    Nigdy nie twierdzilem ze jest malo anten ktore nie sa zwarte, jest ich
    duzo, niemal kazda na KF nie jest zwarta dla pradu stalego. Napisalem
    jedynie ze dobrze jest zadbac o to, aby antena byla zwarta dla pradu
    stalego, aby nie bylo skaczacych iskier. Bo zaden powazny czlowiek nie
    dopusci do tego, aby mu w domu skakaly iskry grozac pozarem czy porazeniem.
    I gdzie to widzisz cos co jest powodem do wstydu??
    S.

  • 44. Data: 2010-08-20 09:15:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > W ktorym miejscu sie myle? Opisales swoja sytuacje wiec sie do niej
    > odnioslem. Generalnie kazda antene tego typu - w postaci dipola mozna
    > puscic przez balun. I co to wnosi do tego ze Tobie skakaly 10cm iskry a ja
    > zasugerowalem najprostrze rozwiazanie?

    Głupiś. cały czas piszę że przeskakiwały przy odpiętej wolnowiszącej
    antenie.
    Trudno pojąc?

    > Mozemy ciagnac dywagacje gdzie rezystorek ze 5zl sie sprawdzi a gdzie nie,
    > czy przy 23cm dalej go stosowac.
    >
    > Napisales post na grupe dyskusyjna w tonie bardziej pasujacym na bloga.
    > Wiec otrzymales odpowiedz mimo ze Twoj post nie zawieral formy oczekujacej
    > odpowiedz.

    Przeczytaj jeszcze raz a przekonasz się że jednak jest zawarte tam pewne
    pytanie ale ty czytać nie umiesz.

    > Dlatego byla ona w stosownej formie.

    Jaja sobie robisz?

    > Podpuscilem Cie, piszac w Twoim tonie :)
    Nie kolego! Od samego początku bez kompletnej znajomości osoby oraz tego co
    ta osoba umie co ta osoba posiada i ma zamiar wykonać odnosisz się z
    wyższością dorabiając swoje głupawe teoryjki. Tak zachowuje się prostak.

    > Mozemy sie tam przepychac w nieskonczonosc. Mnie to juz nudzi.

    No tak... Wdepnąłes na nieznany ci grunt to i uciekać pora.

    > A gdzie napisalem ze wsadze tam 0.25W?
    > Rezystor mam i koledzy maja 2W.

    Którzy? Znam setki krótkofalowców ale o rezystorze piszesz ty pierwszy. W
    żadnym ale to kompletnie żadnym periodyku, książce, w necie nie ma słowa o
    twoich wynalazkach z rezystorami. Wszyscy piszą o zwieraniu cewkami obwodó
    wejściowych , lampach wyłądowczych i transilach. Ty o rezystorze.

    > Na stale go mam w home made qrp.
    A ja mam w jednych urządzeniach cewkę obwodu wejściowego która stanowi
    zwarcie do masy a w innych lampę wyładowczą. W fabrycznych transceiverach
    często na wyjściu jest albo transil albo lampa wyładowcza.Tak się robi
    profesionalnie i zastanawiam się czy masz pojęcie dlaczego nie stosuje się
    lamp wyładowczych oraz cewek zwierających lub rezystorów jednoczesnie...

    > Ale tak sie zastanawiam, skoro ten rezystor jest taki zly, no bo jak
    > piszesz, pojawia sie tam te pare kV podczas nadawania, przez co sie on
    > moze spalic, to co sie dzieje na tych transilach ktore sa tylko na 300V..
    > to chyba niezbyt dobre jak nagle tor nadawczy zwierany jest do masy, wrecz
    > brzmi to przerazajaco :)

    Proste! W moch antenach współczynnik niedopasowania jaki może być osiągnięty
    nie spowoduje w normalnych warunkach nigdy że napięcie przekroczy te 300V a
    po drugie jest jeszcze iskrownik. To jest fabryczne urządzenie niemieckie
    robione niemal ręcznie dosłownie na sztuki mam to z demobilu.

    > W tym ze moje aironety 1300 wisza juz n-ty rok i sie nie zepsoly a burzy
    > juz troche bylo. Ale pewnie mam szczescie i sie nie znam.

    Jesteś wyjątkowym gościem bo w necie aż się roi od próśb i porad osób którym
    pada wszelkiem maści sprzęt teleinformatyczny po burzach.

    > Tylko ze widzisz, gdybys zachowal poziom i staral sie nie obrazac
    > innych to byc moze Twoje wywody byly by wiarygodne.
    > A tak to latwo dajesz sie zirytowac i podpuscic nie przyjmujac zadnych
    > innych rozwiazan do wiadomosi. Ja przedstawilem Ci inny punkt widzenia,
    > inne rozwiazania. Ty na sile starasz sie przekonac ze na pewno rozmowca
    > jest debilem zapominajac ze w internecie sa ludzie ktorzy moga posiadac
    > wiedze i ze nie koniecznie jest ona mniejsza od Twojej.

    Zapomniałeś że to ty z pogardą napisałes pierwszego posta wcale nie czytając
    o co chodzi i gdzie jest zapytanie.
    A o rezystorach to pierwsze słyszę i zapewniam cię że nikt tak nie robi.

    Marek

  • 45. Data: 2010-08-20 09:17:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > ze robimy calosc pod skretke STP i godzimy sie na trudnosci z tym
    > zwiazane. A potem i tak sie okazuje ze to psu na buty i UTP daje taki sam

    Onet prawda.
    Widziałeś ty chociażjedno urządzenie w środku? Zastanawiałeś się dlaczego
    ekran metalowy gniazda LAN połączony jest z masą przez kondensator?

    Marek

  • 46. Data: 2010-08-20 09:21:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > porazeniem.
    > I gdzie to widzisz cos co jest powodem do wstydu??

    Niemal kazda? Co ty piłeś? Zdecydowana większość dipoli otwartych powinna
    posiadać balun chyba że chcesz stosować fider symetryczny ale na dole przy
    wejściu do TRXa i tak musisz dać balun. A może cubical quad jest anteną
    rozwartą bo tu też między luźno wiszącym fiderem a ziemią skaczą iskry?

    Marek

  • 47. Data: 2010-08-20 09:28:05
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]

    > Bo chyba nie odlaczasz tego zabezpieczenia podczas nadawnia? Skoro
    > zwrociles mi na to uwage wiec pewnie Ty je tam masz na stale..

    I jeszcze mi myśl jedna uciekła wcześniej. Mianowicie w chwili kiedy
    wzrośnie napięcie podczas wyładowania albo przypadkowo zbyt dużego SWRa twój
    rezystor leci z dymem a mój transil robi co trzeba i wraca do stanu
    spoczynkowego.

    Marek

  • 48. Data: 2010-08-20 11:09:55
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 20.08.2010 11:15, marko1a wrote:
    > Głupiś. cały czas piszę że przeskakiwały przy odpiętej wolnowiszącej

    Wiesz co to jest kultura wypowiedzi?
    Rodzice tak czesto do Ciebie mowili ze nauczyles sie tak innych obrazac?

> [...]
    > przekroczy te 300V a po drugie jest jeszcze iskrownik. To jest fabryczne
    > urządzenie niemieckie robione niemal ręcznie dosłownie na sztuki mam to

    I zalozyles ze u innych na pewno ow wpolczynnik osiaga takie wartosci ze
    to napiecie skoczy do 2kV?

    > Zapomniałeś że to ty z pogardą napisałes pierwszego posta wcale nie
    > czytając o co chodzi i gdzie jest zapytanie.
    > A o rezystorach to pierwsze słyszę i zapewniam cię że nikt tak nie robi.

    Mam Ci podac ich znaki wywolawcze czy uznasz ze swiat sie nie konczy na
    Twoim nosie?

    S.

  • 49. Data: 2010-08-20 11:18:55
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 20.08.2010 11:21, marko1a wrote:
> [...]
    > dole przy wejściu do TRXa i tak musisz dać balun. A może cubical quad
    > jest anteną rozwartą bo tu też między luźno wiszącym fiderem a ziemią

    Balun nie jest stricte elementem konstrukcji anteny a jedynie elementem
    jej zasilania. Nalezy go stosowac w przypadku dipoi ale czesto ludzie
    ich nie montuja, bo taniej, bo maja to gdzies.

    PLONK za caloksztalt

    S.

  • 50. Data: 2010-08-20 12:04:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Balun nie jest stricte elementem konstrukcji anteny a jedynie elementem
    > jej zasilania. Nalezy go stosowac w przypadku dipoi ale czesto ludzie ich
    > nie montuja, bo taniej, bo maja to gdzies.

    Balunów nie stosuje sie tylko w przypadku dipoli ale też często innych anten
    oraz różnych urządzeń lub w przypadku przejść na inny rodzaj lini
    transmisyjnej. Ale co to ma do rzeczy? Zamontowany balun w antenie jest
    elementem składowym anteny tak samo jak np. dopasowanie anteny cewkami czy
    kondensatorami w punkcie zasilania do konkretnej impedancji. To też jest
    element składowy anteny który na dobra sprawę można pominąć przy antenie
    stosując odpowiedni fider i modyfikując stopień końcowy nadajnika albo
    zastosować układ dopasowujący przy radiu. Czyz nie??
    Ma to więc jakiekolwiek znaczenie w rozważanej sprawie?

    Marek