  • 71. Data: 2019-05-23 14:21:02
    Temat: Re: Piorunochron
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 23 May 2019 14:11:39 +0200, collie wrote:

    > A Ciebie pewnie jaki Cygan zrobił przypadkiem
    > i stąd te ciągoty do wróżenia ("Cyganka prawdę
    > ci powie")?

    Mógłbyś tę elokwencję i inteligencję troszkę lepiej spożytkować. Marnujesz
    dar. Perła przed wieprzem.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 72. Data: 2019-05-23 15:54:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.05.2019 13:09, Mateusz Viste pisze:

    > Ktoś, kto szuka dowartościowania podając się za psa w internecie ma z
    > pewnością niejeden problem. :)
    >
    > Mogę tylko polecić skorzystanie z KF - skutecznie ucisza to wściekłe
    > ujadanie.

    "Symptomy trollowania
    [...]
    - chętne używanie argumentów ad personam - atakujących osoby lub ich cechy
    szczególne, jak wiek/zainteresowania/etc., bez związku z tematem dyskusji,
    a często przy użyciu słów wytrychów, w niektórych przypadkach troll posuwa
    się do wyzwisk i gróźb;
    - ceremonialne używanie filtrów (np. killfile'a) - troll uroczyście obwieszcza,
    że jego oponent ma znaleźć się w filtrze trolla, przy czym bardzo często
    i tak tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi oponenta (czasem tylko próbuje
    udawać, że je filtruje)". (Wiki)

  • 73. Data: 2019-05-24 23:07:43
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    cyceron napisał
    > Nie aż taki cieniutki, aktualnie normy przewidują 50mm2 ZTCP.
    > Nie aż taką ogromną. Zauważ, że nie-taki-cieniutki drucik ma małą
    > rezystancję, także prąd piorunowy przezeń przepływający nie spowoduje
    > dużego spadku napięcia. Ergo, energia nie będzie ogromna, co najwyżej duża
    > :-)

    Nieważna jak mała rezystancję ma drucik,tylko jak duży prąd nim płynie.
    Nie takie druciki o małej rezystancji odparowywało się zwarciem z sieci, czy
    z transformatora.
    Gdybyś potrafił sobie policzyć, jaki prąd spowoduje odparowanie
    piorunochronu, to byś wiedział że on przed piorunami nie chroni, tylko je
    ściąga, czyli przywołuje, jak się potocznie mówi
    Piorunochron nie chroni ani przed piorunem, anie przed skutkami jego
    uderzenia.

  • 74. Data: 2019-05-25 08:17:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 25 maja 2019 00:04:45 UTC+2 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > cyceron napisał
    >
    > Nieważna jak mała rezystancję ma drucik,tylko jak duży prąd nim płynie.

    taka zwykła niespiskowa fizyka głosi ze moc która sie wydzieli na "druciku" to I^2xR
    (prąd do kwadratu razy rezystancja). Wiec głoszenie powyżeszgo to kompromitowanie się
    jako zwykły nieuk.

    Następny spisek poprosimy, tezy masz głupie, ale dyskusje bywają ciekawe :)

    b.

  • 75. Data: 2019-05-25 10:03:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 May 2019 23:07:43 +0200, "SpiskowyMocny"
    <T...@p...o2.pl> wrote:
> [...]
    > płynie.
    > Nie takie druciki o małej rezystancji odparowywało się zwarciem z

    No teraz dałeś dowód temu, że spisek piorunowy jaki wyznajesz wynika
    z błędnych wniosków wyciągniętych z własnych doświadczeń, a te pewnie
    są konsekwencją wagarów na lekcjach fizyki w szkole średniej.
    Temperatura przewodu (a dokładnie jej przyrost) jest proporcjonalna
    do mocy wydzielonej w przewodzie, moc wydzielona w przewodzie równa
    jest I2*R. Im mniejsze R tym mniejszy przyrost temperatury.
    Teraz uważaj. Wyobraź sobie, że są takie przewodniki dla których w
    pewnych warunkach R=0 i nie byłbyś w stanie odparować drutu z takiego
    przewodnika o przekroju 0.5mm2 prądami* dostępnymi w swoim
    mieszkaniu.

    *- zadanie domowe: czemu celowo napisałem "prądami" a nie "mocami"?

    --
    Marek

  • 76. Data: 2019-05-25 20:20:47
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Marek napisał> No teraz dałeś dowód temu, że spisek piorunowy jaki wyznajesz
> [...]
    > i nie byłbyś w stanie odparować drutu z takiego przewodnika o przekroju
    > 0.5mm2 prądami* dostępnymi w swoim mieszkaniu. Marek

    Oj wy biedne dzieci po gimnazjum.
    Ja fizykę i matematykę znam bardzo dobrze i znacznie lepiej od was:)
    Sokoro we wzorze na moc masz prąd do kwadratu a opór do pierwszej potęgi, to
    znaczy że największe znaczenie ma prąd.
    I uświadomcie sobie dzieci ze nic nie ma zerowej rezystancji w żadnych
    warunkach.
    Tak więc stalowa linka piorunochronu ma niezerową rezystancję, teraz policz
    (pewnie nawet nie potrafisz) jaki prąd spowoduje odparowanie piorunochronu,
    następnie porównaj to sobie z typowymi prądami piorunów (z Wikipedii, dasz
    radę)

  • 77. Data: 2019-05-25 22:59:25
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 20.05.2019 15:37, Budyń wrote:

    >Tak jak Budyń napisał..wystarczy, że walnie obok. Pole EM, jego składowa
    >magnetyczna indukuje się w przewodzie w takim sensie, że dotychczas
    >prawie nieruchome elektrony zaczynają odczuwać siłę, która je gwałtownie
    >przesuwa.

    Pole magnetyczne nie działa na "nieruchome elektrony", matołku bez szkoły.

  • 78. Data: 2019-05-25 23:01:21
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >To jest owszem impuls prądu stałego

    Dobre, bardzo duze nachylenie pomine litosciwie.

  • 79. Data: 2019-05-25 23:03:36
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Piorun jest więc impulsem DC.

    Mujborze, aten dalej...

    >Żeby prąd nazwać zmiennym to elektrony muszą zmienić kierunek przepływu,

    To jest przemienny, ciemna maso.

  • 80. Data: 2019-05-25 23:09:56
    Od: <test>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    W dniu 2019-05-19 o 21:56, SpiskowyMocny pisze:

    >Wtedy może zobaczysz ile błędów jest w tych 2 zdaniach które napisałeś.

    To mówisz, ze impuls jest prądem stałym? I to wynika z prądów oczkowych?

    >Dawniej

    Byle głupek nie darł gęby w nieboglosy bo nie było medium, dzisiaj każdemu
    imbecylowi się zdaje, ze zjadł wszystkie rozumy.