  • 11. Data: 2009-05-12 07:43:52
    Temat: Re: Pistolet do pianki montazowej.
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:gua3g7$8hl$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Czy zna ktos jakies sprawdzone, porzadne marki pistoletów do pianki
    > montazowej ?
    > Szukam pistoletu, który bez problemów dal by sie rozebrac w celu
    > wyczyszczenia i wyplukania rozpuszczalnikiem nitro z zaschnietej pianki.
    > Juz drugi pistolet, w którym chinczyki, albo i nie chinczyki zamiast
    > uszczelek wysmarowali wszystkie gwinty silikonem w celu uszczelnienia.
    > Po rozkeceniu, co tez nie bylo latwym przedsiewzieciem pistolet juz nie
    > utrzymywal szczelnosci. Cholender i cala pianka Soudala "poszla" do

    Ja tam kupowalem w pewnym kibelmarckecie takie Vorela za 40zl, jak sie
    popsul to bralem paragon i zwracalem.
    Zrobilem tak 3 razy az sie wkurzylem i wydalem jakies 60-70 na soudala. (
    ale nie ten plastikowy)
    Jak na razie daje rade, ostatnio cos w mnie przestalo dzialac. Zalalem
    czyscikiem rozkreciem wyczyscielm zawór.
    Skrecilem i wszytko gra :).

    Pozdrawiam Michal

  • 12. Data: 2009-05-12 09:18:58
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Pistolet czysci sie po uzyciu czyscikiem do piany ew. acetonem nie
    > rozpuszczalnikiem nitro, a najlepiej nie czysc go w ogole. Kupujesz
    > pistolet za 40zl i drzesz go do upadlego zmieniajac tylko pianki. Nie
    > czyscisz, nie odkrecasz.

    Tak właśnie robiłem. Tyle, że pozostawiłem z butlą pianki prawie całkowicie
    zużytej przrez ok. 2 miesiące. Widocznie pianka zastygła tuż pod zaworem
    kulowym (tym, co zabezpiecza przed cofaniem się pianki z pistoletu w trakcie
    wymiany butli) i go przyblokowała. Dopóki używałem systematycznie wszystko
    było OK.

    Z rad grupowiczów jednak wynika, że powinno się używać czyścika co po prostu
    zapobiegnie twardnięciu pianki w pistolecie. Dzięki temu można uniknąć
    rozkręcania pistoletów. Wcześniejsze moje próby z odkręcaniem puszek
    Soudala, Casto i jakieś inne (teraz już nie pamiętam firmy) kończyły się
    ucieczką gazu, pomimo, że jest tam zaworek, który zamyka wypływ. Z tak
    pozostawionej puszki po pewnym czasie uciekał cały gaz oraz niewielka ilość
    pianki.
    Tym razem kupiłem piankę Tytana i w związku z tym mam pytanie do znawców czy
    w puszkach tej firmy znajduje się zaworek odcinający czy też jest iglica
    przebijająca puszkę i raz zamontowany na pistolecie pojemniek należy zużyć
    do końca ?
    Może macie jakieś sprawdzone pianki, które można montować i demontować na
    pistolecie kilka razy ?

    Wielkie dzięki za rady dla wszystkich. Nowy pistolet już jest kupiony i może
    w końcu poobsadzam te nieszczęsne futryny ;)))

    Normalnie użył bym zwykłej pianki bez pistoletu - tyle, że mam do
    wypełnienia szczeliny rzędu 1-3 mm pomiędzy ścianą , a futryną i raz, że nie
    podejdę tam grubą rurką, a ponadto nie da się z takiej puszki dozować na
    tyle precyzyjnie co pistoletem.

  • 13. Data: 2009-05-12 17:48:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Może macie jakieś sprawdzone pianki, które można montować i demontować na
    > pistolecie kilka razy ?

    Pierwsze slysze o jakims przebijaniu puszki. Wydaje mi sie, ze wszystkie
    maja podobne wentyle i ten sam problem, piana zastygnie wlasnie w nim i
    bardzo ciezko bedzie wydlubac to skutecznie. Malo tego, jezeli nawet uda sie
    to udroznic, to pozostalosci zastygnietej piany moga przedostac sie do
    pistoletu i czeka Cie ponowne rozbieranie i kolejny raz te same problemy.
    Od miesiecy uzywam piany Ilbruck, koszt tej piany to ok. 18zl. Tytan przy
    Ilbrucku po zastygnieciu i odcieciu naddatku wyglada jak szwajcarski ser.
    Pistolet z oprozniona puszka po Ilbrucku lezal zima pewnie ponad miesiac.
    Zakrecilem nowa i pistolet dziala do dzis po kolejnej puszce.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-05-12 19:34:01
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
> [...]
    > Po rozkeceniu, co tez nie bylo latwym przedsiewzieciem pistolet juz nie
    > utrzymywal szczelnosci. Cholender i cala pianka Soudala "poszla" do

    Proponuję tytana, kupiłem w skłądzie budowlanym razem z pianką, był
    droższy od chińskich bo za 75 zł ale ma uszczelki i można go wyczyścic.
    Aby nie zasechł zapinam na nim czyścik i tak zostawiam oczywiście
    wcześniej parę razy naciskam spust aby wyplukać (wydmuchać) resztę pianki.

    --
    -----
    Pozdr

  • 15. Data: 2009-05-12 19:35:22
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
> [...]
    > czy w puszkach tej firmy znajduje się zaworek odcinający czy też jest
    > iglica przebijająca puszkę i raz zamontowany na pistolecie pojemniek
    Nie jest zaworek i to dość porządny. Tytan to dobra marka, pianki i
    kleje do styropianu ma ok.

    --
    -----
    Pozdr

  • 16. Data: 2009-05-12 21:12:33
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Aby nie zasechł zapinam na nim czyścik i tak zostawiam oczywiście
    > wcześniej parę razy naciskam spust aby wyplukać (wydmuchać) resztę pianki.

    Właśnie kupiłem ten pistolet. Kosztował prawie 80zł bez kilku groszy.
    Zobaczymy jak długo będzie się spisywał :)

    Tam, gdzie kupowałem był jeszcze jeden za prawie 250zł, ale wyglądał
    dokładnie tak samo jak ten Topex
    http://allegro.pl/item611956972_pistolet_do_pianki_m
    ontazowej_topex.html
    a tu pod inną nazwą:
    http://allegro.pl/item630943552_soudal_pistolet_do_p
    ianki_fvat_od_ss.html
    a Tytan za 250zł na Allegro tylko 80zł :)
    http://allegro.pl/item627701387_pistolet_do_pian_tyt
    an_pro.html

    Przypuszczam, że wszystkie wyprodukowała ta sama chińska firma ;D

  • 17. Data: 2019-03-10 10:19:10
    Od: m...@g...com

    Ponawiam temat, może ktoś mi pomoże w wyborze dobrego pistoletu do pianki, może coś z
    tej listy http://dobrerankingi.pl/dom-i-ogrod/pistolety-do-pia
    nki-ranking/ lub coś innego a dobrego, skutecznego i przede wszystkim żeby to nie
    była jednorazówka :) Każda wskazówka i opinia będzie dla mnie cenna :)

  • 18. Data: 2019-03-10 11:27:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-10 o 10:19, m...@g...com pisze:
> [...]
    była jednorazówka :) Każda wskazówka i opinia będzie dla mnie cenna :)

    Polecę jednorazówkę. Świetnie się spisywał przez całą pracę, czyli
    jakieś 3 dni. Potem, gdy już był niepotrzebny - pozasychał i nadawał się
    do wywalenia.

    Tyle, że kosztował około 25 zł w Brico, czyli tyle ile płyn do
    czyszczenia profesjonalnych pistoletów. Zużyłem z jego pomocą ponad 10
    pianek.

    --
    MN

  • 19. Data: 2019-03-10 12:12:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.03.2019 o 10:19, m...@g...com pisze:
> [...]
    była jednorazówka :) Każda wskazówka i opinia będzie dla mnie cenna :)

    a czy ktoś próbował połączyć taki pistolet z kompersorem, żeby
    "opryskać" kawałek sufitu?

    ToMasz

  • 20. Data: 2019-03-11 10:02:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.03.2019 10:19, m...@g...com wrote:
> [...]
    była jednorazówka :) Każda wskazówka i opinia będzie dla mnie cenna :)

    Przerobiłem róznej maści pistolety, tanie marketowe i drogi pokryte
    teflonem i powiem, że tanie marketowe się sprawdzą o ile po użyciu
    zastosuje się środek do czyszczenia
    http://www.tytan.pl/pl/produkty/czyscik-uniwersalny-
    do-pianki/

    --