  • 21. Data: 2015-09-15 08:57:16
    Temat: Re: Piwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-15 o 08:27, Budyń pisze:

    > jesli gunt jest jednorodny to w 4m studni bedziesz mial wode jak w okolicznym
    gruncie czyli 1m pod powierzchnia - bo niby czemu nie :)
    > U mnie to moze by zadzialalo, bo pod humusem mam gline i na tym stoi woda -czyli
    płytko. Ale pod gliną jest piasek - i przebicie sie glebiej mialoby sens.

    U mnie zapewne też zadziała. Przekopię się przez glinę i tyle.
    Poza tym ta szczelna "biała wanna" powinna też utrzymać suchość w środku.

    Tylko jeszcze nie znam wyceny takiej zabawy.

    --
    MN

  • 22. Data: 2015-09-15 09:04:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Kapelinder napisał:

> [...]
    >
    > U mnie zapewne też zadziała. Przekopię się przez glinę i tyle.
    > Poza tym ta szczelna "biała wanna" powinna też utrzymać suchość w środku.

    jesli zrobisz studnie i zadziala to zapewne wystarczy hyroizolacja srednia - na pewno
    bedzie tansza niz wanna.

    A masz gdzie wode odprowadzic? Jeden z sąsiadów ma drenaz przy piwnicy, studnie ale
    nie chłonną tylko pompka tam siedzi i wypompowuje okresowo. Ze dwa razy mu zalało gdy
    prądu nie było.

    b.

  • 23. Data: 2015-09-20 15:41:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > U mnie zapewne też zadziała. Przekopię się przez glinę i tyle.
    > Poza tym ta szczelna "biała wanna" powinna też utrzymać suchość w środku.
    >
    > Tylko jeszcze nie znam wyceny takiej zabawy.
    Ale skoro robisz drenaż i studnię do niego to "wanny" nie musisz
    robić,wystarczy prawie zwykła izolacja piwnicy (tak mam zrobione i
    wystarcza), dla bezpieczeństwa dajesz do studni pompę do brudnej wody za
    2 stówki z zaworem pływakowym podpinasz pod ups-a 500VA rurę puszczasz
    do rowu i masz spokój. Przy nadmiarze wody pompa się włączy i wypompuje.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 24. Data: 2015-09-20 16:01:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 15:41, janusz_k pisze:

> [...]
    > 2 stówki z zaworem pływakowym podpinasz pod ups-a 500VA rurę puszczasz
    > do rowu i masz spokój. Przy nadmiarze wody pompa się włączy i wypompuje.

    Pomysł zacny, ale nie mam rowu w okolicy.
    Pomyślałem więc, że zrobię dodatkowe badanie gruntu, żeby dobrać miejsce
    wykopania tej studni. Przebiłbym się przez glinę do warstwy piaszczystej
    i woda powinna wsiąkać jak złoto. Może tak być?

    --
    MN

  • 25. Data: 2015-09-20 22:33:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 września 2015 16:01:35 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > wykopania tej studni. Przebiłbym się przez glinę do warstwy piaszczystej
    > i woda powinna wsiąkać jak złoto. Może tak być?

    Byle sie nie okaze, ze z tej warstwy piaszczystej bedzie cisla woda do
    piwnicy :) Lepiej zrob wczesniej dobre badania geotechniczne :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2015-09-21 17:52:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 22:33, Adam Sz. pisze:

    > Byle sie nie okaze, ze z tej warstwy piaszczystej bedzie cisla woda do
    > piwnicy :) Lepiej zrob wczesniej dobre badania geotechniczne :-)
    > pozdr.

    Cholera, nie jest dobrze.
    Sąsiad robił badania (odwierty 10m ode mnie). Wyszło mu, że mamy glinę
    do głębokości 20m.

    Co radzicie teraz?

    --
    MN

  • 27. Data: 2015-09-21 18:06:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fabryke plytek zbudowac a nie dom.

  • 28. Data: 2015-09-21 18:06:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 17:53:23 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Cholera, nie jest dobrze.
    > Sąsiad robił badania (odwierty 10m ode mnie). Wyszło mu, że mamy glinę
    > do głębokości 20m.
    >
    > Co radzicie teraz?

    Cegielnie wybuduj;)

  • 29. Data: 2015-09-21 18:11:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > Cholera, nie jest dobrze.
    > Sąsiad robił badania (odwierty 10m ode mnie). Wyszło mu, że mamy glinę

    nie robic piwnicy - a ewentualnie za zaoszczedzoną kase nieco powiekszyc budynek.

    b.

  • 30. Data: 2015-09-21 19:13:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-21 o 18:11, Budyń pisze:
    > W dniu poniedziałek, 21 września 2015 17:53:23 UTC+2 użytkownik Marcin N

    > nie robic piwnicy - a ewentualnie za zaoszczedzoną kase nieco powiekszyc budynek.

    Ile kosztowałaby ta piwniczna wanna z wodoszczelnego betonu?
    To aż takie kokosy?

    --
    MN