  • 41. Data: 2015-09-25 17:06:16
    Temat: Re: Piwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 września 2015 16:59:25 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ty to umiesz przekonać człowieka, żeby jednak tej piwnicy nie budować...
    A nie jest tak że właśnie glina nieprzepuszcza wody?
    Więc wtedy fundamenty obsypać gliną, broń boże foli kubełkowej i powinno być ok.

  • 42. Data: 2015-09-25 17:10:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > A nie jest tak że właśnie glina nieprzepuszcza wody?

    Jest:-)
    Dlatego woda jak już się nazbiera w glebie, to znajduje łatwiejszą drogę -
    przez fundamenty do piwnicy;-).
    U mnie tak jest, ale ja mam chałupę w starożytnych technologiach budowaną...

    J.

    www.kontestacja.com

  • 43. Data: 2015-09-25 18:20:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Wiesz, jak glina świetnie magazynuje wodę?
    Glina glinie nierówna, moja bardzo mało wchłania, jak leje to mam kałuże
    tak mi woda stoi na działce.

> [...]
    > stałe) i wywalanie wody. Jak pompa padła, w piwnicy był basen. Bez deszczu.
    A może jednak masz mały ciek z boku albo dołu, tylko nie wiesz o tym :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 44. Data: 2015-09-26 09:39:35
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    janusz_k wrote:

    > Glina glinie nierówna, moja bardzo mało wchłania, jak leje to mam kałuże
    > tak mi woda stoi na działce.

    A u mnie to myślisz, że wisi?;)
    Na dłuzszą metę masz trochę lepiej dla ogrodu, bo zanim glina odda wodę, to
    zdąży popadać.

    > A może jednak masz mały ciek z boku albo dołu, tylko nie wiesz o tym :)

    No wiesz, cała wioska na ponad kilometr wzdłuż i niemal drugi wszerz, to
    raczej nie jest mały ciek;-)
    Nikt po roztopach nie korzysta z dział?i. Bo nie wejdzie.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 45. Data: 2015-09-26 20:46:53
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-26 o 09:39, krys pisze:

    > A u mnie to myślisz, że wisi?;)
    Sam pisałeś że wsiąka, u mnie tylko w humusie a że go mało to mało
    wsiąka, reszta stoi albo leży :)

    > Na dłuzszą metę masz trochę lepiej dla ogrodu, bo zanim glina odda wodę, to
    > zdąży popadać.
    Teoretycznie tak, tylko że B-B ma jedne z najwyższych opadów w Polsce :(
    więc wody generalnie mam nadmiar.

    > No wiesz, cała wioska na ponad kilometr wzdłuż i niemal drugi wszerz, to
    > raczej nie jest mały ciek;-)
    > Nikt po roztopach nie korzysta z dział?i. Bo nie wejdzie.
    Aaa czyli to masz prawie że bagna bo woda nie ma gdzie odpływać, no to
    współczuję.
    Ja z odpływem nie mam problemu, z drenażu wyrobiłem się spadkiem do
    samego rogu działki, mam naturalny odpływ. Co oczywiście nie oznacza że
    wpadki się nie trafią, za płotem wybudował się depeś (developer) i
    zrobił wał ziemny na mojej granicy, woda deszczowa na mojej działce
    "staneła" była to późna jesień, potem zima i zamarzła a z nią odpływ z
    drenażu i woda pojawiła mi się w piwnicy :(

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 46. Data: 2015-09-27 08:58:54
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    janusz_k wrote:

    > Sam pisałeś że wsiąka, u mnie tylko w humusie a że go mało to mało
    > wsiąka, reszta stoi albo leży :)

    Wiadomo, że jak glina jest juz nasycona, to na powierzchni masz w najlepszym
    razie kałuże.

    > Teoretycznie tak, tylko że B-B ma jedne z najwyższych opadów w Polsce :(
    > więc wody generalnie mam nadmiar.

    W takim przypadku to ja łaczę sie w bólu;-)

> [...]
    > "staneła" była to późna jesień, potem zima i zamarzła a z nią odpływ z
    > drenażu i woda pojawiła mi się w piwnicy :(

    40 lat temu to i u mnie woda sobie spływała, bo jest naturalne pochylenie
    terenu, więc znajdowała ujście. Problemy zaczęły się jak zabudowa zaczęła
    się zagęszczać - ludzie pobudowali domy, garaże, płoty, poprzecinali tym
    samym naturalny spływ wody, a że miejscami gleby do gliny jest na głębokość
    szpadla...
    BTW - deweloper legalnie zakłócił odpływ wody z Twojej działki?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 47. Data: 2015-09-27 21:15:15
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Wiadomo, że jak glina jest juz nasycona, to na powierzchni masz w najlepszym
    > razie kałuże.
    Ale u mnie się prawie nie nasyca, juz po chwili pojawiają się kałuże,
    jak chodzisz po niej to jak po twardym, ziemia się nie ugina pod stopą.

    > W takim przypadku to ja łaczę sie w bólu;-)
    No cóż, ale za to susze mało groźne, mimo że u mnie także nie lało przez
    3 mies to 1,5m wody w studni miałem, było lepiej niż imho 2 albo 3 lata
    temu gdy w czasie suszy poziom spadł do 0,5m ale na szczęście nie brakło
    tyle że musiałem mocno ograniczyć pobór wody.

> [...]
    > szpadla...
    > BTW - deweloper legalnie zakłócił odpływ wody z Twojej działki?
    Oczywiście że nie, po awanturze rozplantowali tą ziemię a część wywieźli,
    od tego czasu mam spokój.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 48. Data: 2015-09-28 14:46:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    janusz_k wrote:

    > Ale u mnie się prawie nie nasyca, juz po chwili pojawiają się kałuże,
    > jak chodzisz po niej to jak po twardym, ziemia się nie ugina pod stopą.

    Po deszczu to jest pikuś. U mnie po roztopach na przykład możesz wrócić bez
    butów, bo zostaną wessane w trawnik;-)
    Kiedys sasiad wpadł na genialny pomysł wykoszenia trawy ciągnikiem. Wyciągał
    go drugi ciągnik. A te dwa ciągniki wyciągał trzeci, pracując na drodze, na
    długaśnej linie;-). Ja o takich urokach piszę, a nie o deszczyku, co kałuże
    robi.

> [...]
    > temu gdy w czasie suszy poziom spadł do 0,5m ale na szczęście nie brakło
    > tyle że musiałem mocno ograniczyć pobór wody.

    Dokładnie.

    > Oczywiście że nie, po awanturze rozplantowali tą ziemię a część wywieźli,
    > od tego czasu mam spokój.

    Chcociaż tyle, cwaniaczek.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 49. Data: 2015-09-29 22:04:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-28 o 14:46, krys pisze:

> [...]
    > długaśnej linie;-). Ja o takich urokach piszę, a nie o deszczyku, co kałuże
    Znam widziałem, robi się grzęzawisko i wszystko w tym tonie,
    u mnie glina "wzmocniona" jest łupkiem, zachowuje się jak żelbeton :)

    > Chcociaż tyle, cwaniaczek.
    I tak mi kupę nerwów zjadł bo niestety robił ogrodzenie z moich
    materiałów w środku zimy 3 lata temu, juz się beton sypie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K