  • 31. Data: 2011-12-28 14:14:46
    Temat: Re: Plamy na kominie ...
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-12-2011 o 07:41:30 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Komin na poddaszu ociepliłem wełną. Dodatkowo ustawiłem na piecu 70
    > stopni.
    >
    > Problemem może być ekogroszek :(
    Nie, problemem jest to że dom a szczegól nie komin budował ci deweloper
    z tego co było pod ręką, a że była zwykła cegła to masz jak masz podobnie
    jak ci z muratora z drastycznymi zdjęciami.
    Teraz jedynym ratunkiem dla Ciebie jest włożenie od góry do komina
    rury stalowej na sam dół.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2011-12-28 14:28:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Nie, problemem jest to że dom a szczegól nie komin budował ci deweloper

    Pamiętam jak ostrzegaliśmy Kaszpira aby nie kupował domu od developera;))

    >z tego co było pod ręką, a że była zwykła cegła to masz jak masz podobnie
    >jak ci z muratora z drastycznymi zdjęciami.

    A czemu winna zwykła cegła? Ja mam również komin ze zwykłej cegły i
    podobnych problemów nie mam.

    >Teraz jedynym ratunkiem dla Ciebie jest włożenie od góry do komina
    >rury stalowej na sam dół.

    Developera niech ciśnie.
    Ale skąd te plamy/jaki jest przyczyna ich powstania nadal nie wiemy.;))

  • 33. Data: 2011-12-28 16:32:44
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Developera niech ciśnie.
    > Ale skąd te plamy/jaki jest przyczyna ich powstania nadal nie wiemy.;))

    Wiemy...
    Zbyt niska temperatura spalin i punkt rosy zbyt nisko, a to skutkuje
    wykraplaniem się pary na ściankach komina i odkładaniem substancji żrących.
    Wszystkiemu winien jest sterownik z algorytmem pid, który moduluje moc
    palnika i nie dba o temperaturę spalin - im moc mniejsza, tym i temp
    spalin spada. Teraz, kiedy dom potrzebuje szczególnie mało ciepła,
    palnik pracuje na skrajnie małej mocy i spaliny zimne = syf w kominie...
    ot i wszystko.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 34. Data: 2011-12-28 19:04:39
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >A możesz podzielić się wiedzą co do tego termometru...? Też rozważam zakup
    >:-)

    Termometr zamontowany :)

    Szpila długa , chyba 15cm :)

    Okazało się że bardzo niemiarodajne jest odczytywanie temperatury przez
    dotknięcie rury spalinowej ...

    Zrobiłem mały test.

    Przy piecu działającym na 70stopni spaliny były chyba cały czas 80-100
    stopni a piec zupełnie inaczej działa , co chwilę modulując moc i nie
    pozwalającym przejść na stan podtrzymania ...

    Zmiejszyłem temperaturę do 60 stopni i pozwoliłem piecowi przejść na stan
    podtrzymania i powoli temperatura spalin spadała z okolo 80 stopni do
    poniżej 60 stopni , do około 50 stopni ...

    Sądzę że ustawienie pieca na 50 stopni i trzymanie na podtrzymaniu jeszcze
    obniżyło by temperaturę spalin ...

    Jak temperatura spadła do 58stopni to ustawiłem sterownik na 70 stopni i
    powoli piec zaczął modulować moc. Pięknie widać było jak rośnie temperatura
    i moc pieca. Rosła tak mocno że ... doszła do 300 stopni!!! i skończyła się
    skala wskaźnika ...

    Zostawiam piec na 70 stopni , wtedy spaliny są wyższe niż 60 stopni i chyba
    są pomiędzy 80-100 stopni a piec działa zupełnie inaczej niż na ustawieniu
    60stopni ...
    Działa tak jak powinien ...

  • 35. Data: 2011-12-28 19:16:24
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Pamiętam jak ostrzegaliśmy Kaszpira aby nie kupował domu od developera;))

    Wiesz co nie obraź się , ale wkurza mnie takie pierdolenie ...

    Tak jak pisałem , ja sam nie bylem w stanie aby sam się budować i dodatkowo
    nie czułem się na siłach i po tym jak widzę jak "budują" fachowcy koło
    mojego znajomego , to tym bardziej się cieszę że kupiłem gotowy dom ...

    Naprawdę jak czytam o problemach jakie mają "inwestorzy" którzy budują sami
    domy , to się cieszę że mam dom od developera i moje problemy są niczym w
    stosunku do ich problemów ...

    >A czemu winna zwykła cegła? Ja mam również komin ze zwykłej cegły i
    >podobnych problemów nie mam.

    Bo kolega ma jakiś uraz i jakąś spaczoną opinię i prowadzi jakąs krucjatę
    przeciw developerom ...
    Ja widziałem jak buduje domy mój developer i jak buduje kominy. Od kominów
    developer ma jednego człowieka i tylko on je buduje ...
    Na osiedlu jest kilkanaście domów i wszystkie mają tak samo wykonane kominy
    , choć niektórzy mają na zewnątrz domu z klinkieru (ja żałuje że nie
    dopłaciłem) i nikt nie ma problemu ...

    Ja niestety i przykro mi się do tego przyznać sądzę że developer ma rację :(
    Pamietam jak miałem trochę ekogroszku czeskiego to piec był dużo bardziej
    czysty i nie było w nim aż tak dużo sadzy a i wewnątrz pieca nie widziałem
    nawet śladu smoły ...
    Ten co ma jest faktycznie bardziej kaloryczny niż czeski ale bardziej
    smolisty i ... produkuje więcej sadzy ...
    Sądzę że to i niska temperatura spalin i wychłodzony komin na poddaszu
    nieogrzewanym spowodowalo to że spaliny się kotłowaly w kominie i
    wychładzały i powstał kondensat ...
    Developer zaglądał w komin i podobno mam pełno smoly ...

    Teraz piec będzie działał na wyższych temperaturach , mam termometr i widzę
    jaka jest temp. spalin ...
    Sądze że jakby była prawdziwa zima i było zapotrzbowanie większe na ciepło
    to tym samym piec działał na wyższej mocy , temp. spalin była wyższa i
    problemów by nie było ...

    Na razie daje 70 stopni , kupię Sadpal i na wiosnę zaproszę kominiarza niech
    obejrzy komin ...
    Wtedy zobaczymy czy wyższa temp. spalin , ocieplony komin i sadpal pomogą

    A jak nie to zdam się na kominiarza ...

    PS. Sądzę że obróbka komina jest ok , bo nawet przy największych ulawach
    jakie były (były takie u nas extremalne) komin był suchy (nie widziałem
    żadnych zacieków) ...

  • 36. Data: 2011-12-28 19:28:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >spalin spada. Teraz, kiedy dom potrzebuje szczególnie mało ciepła,
    >palnik pracuje na skrajnie małej mocy i spaliny zimne = syf w kominie... ot
    >i wszystko.

    Dokładnie ...

    Termometr mi to pięknie pokazał ...

    Trzeba poprostu znaleźć kompromis pomiedzy temperaturą na piecu a ...
    temperaturą spalin ...

    Ja nie zwracałem uwagi na temperaturę spalin , a niestety mam ekogroszek
    który ma właściwości smołowate i produkuje dużo sadzy , a niestety jeśli
    komin jest nieocieplony , jest niska temp. spalin to dym kisi się w kominie
    i ... powstaje kondestat który się skrapla ...

    Niestety ekogroszku nie wywalę. Muszę zwiększyć temperaturę do 70 stopni,
    pilnować temperatury spalin i mam nadzieję że moje ocieplenie komina +
    sporadyczne stosowanie sadpalu pomoże ...

    A na wiosnę skuję tynk i otynkuje komin sam ...

    Ps. Zrobiłem błąd bo kupiłem w ślepo 3 tony ekogroszku. Fakt że z firmy
    wielkiej (Torec Toruń) która sprzedaje setki/tysiące ton ekogroszku i
    zaopatruje EC Toruń a jeszcze po opini gościa z forum Muratora który od nich
    bierze od lat i jest bardzo zadowolony sam zaryzykowalem ...
    Faktycznie jest ten ruski ekogroszek kaloryczny jak wspominał gościu ,
    szkoda jedynie że nie powiedział że ma właściwości smoliste ...

    Zapewne na następny sezon kupię trochę ekogroszku czeskiego (Ledvicki) .
    Miałem go i się bardzo ładnie spalał i bardzo czystko. jeśli nawet by spalał
    się o 20-30% więcej niż ten ruski to wolę go kupić bo za 580zł za workowany
    to i tak ciekawa cena ...

    Albo będę kupował w markecie (Obi/Leroy/Brico). Tam zawsze można zwrócic
    opał jakby okazał sie denny ;)

  • 37. Data: 2011-12-28 20:56:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-12-2011 o 15:28:11 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Pamiętam jak ostrzegaliśmy Kaszpira aby nie kupował domu od developera;))

    > A czemu winna zwykła cegła? Ja mam również komin ze zwykłej cegły i
    > podobnych problemów nie mam.
    Cegła cegle nie równa jak będzie jasna czyli słabo wypolana to będzie
    nasiąkać syfem z komina jak gąbka.
    Jakby miał zwykły piec to by problemu nie było bo one mają wys temp spalin
    ale dla pieców sterowanych czy gazowych taki komin się nie nadaje.

    > Developera niech ciśnie.
    > Ale skąd te plamy/jaki jest przyczyna ich powstania nadal nie wiemy.;))

    Wiemy :) mogą być jeszcze na dodatek kiepskie fugi.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 38. Data: 2011-12-28 20:59:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-12-2011 o 20:16:24 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Naprawdę jak czytam o problemach jakie mają "inwestorzy" którzy budują
    > sami domy , to się cieszę że mam dom od developera i moje problemy są
    Proszę cię nie piernicz, jest dokładnie odwrotnie, ja już drugi dom buduję
    i nie mam żądnych problemów, a urzą gminy starał się i musiałem się trochę
    z papierkami nalatać, ale to jest pryszcz, najważniesze jest przypilnować
    odpowiednio budowę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 39. Data: 2011-12-29 07:53:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Zbyt niska temperatura spalin i punkt rosy zbyt nisko, a to skutkuje
    >wykraplaniem się pary na ściankach komina i odkładaniem substancji żrących.

    To czemu np Ty czy inni posiadacze pieców kaflowych nie maja tego problemu?
    Z pieca kaflowego wychodzące spaliny tez maja niska temperaturę przeciez.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 40. Data: 2011-12-29 08:00:03
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > To czemu np Ty czy inni posiadacze pieców kaflowych nie maja tego
    > problemu? Z pieca kaflowego wychodzące spaliny tez maja niska
    > temperaturę przeciez.

    Bo ja mam komin murowany, ale wewnątrz wkład z ceramicznych -
    kamionkowych - kształtek, które są jednak bardziej odporne na działanie
    żrących substancji od cegły.
    Deweloper oszczędził i nie dał kilku kwadratowych w przekroju rur - to
    wyniosłoby może kilka stów maksymalnie. Ale to inny temat i nie chcę go
    ciągnąć, bo wzbudza emocje :-)).

    Już kiedyś go tu na grupie wałkowaliśmy.

    pozdrawiam
    Robert G.