  • 21. Data: 2011-02-09 21:02:11
    Temat: Re: Plaszcz wodny - ktos sie podzieli wrazeniami (zapachowymi i nie tylko)?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ja zanim podłaczyłem ups-a

    a masz taki dedykowany, czy po prostu jakiś komputerowy z sinusem...?
    no i co masz podłączone? tylko pompkę kominka i sterowanie?
    bo ja zastanawiam, się jaki UPS pociągnie przez godzinkę lub dłużej:
    cztery pompy + sterowanie + przepustnicę = 160... 200 W

    pozdrawiam
    s_13

  • 22. Data: 2011-02-09 21:21:02
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Generalnie jak przepustnica zamknie dolot powietrza to ogień zgaśnie.

    u mnie nie gaśnie, ale się żarzy tylko, nie wiem jak długo, nigdy nie
    zdarzyło mi się zastać rano niespalonego drewna, ale fakt... taka
    przepustnica = bezobsługowość sterowania

    > Nie opróżnię pojemnika na popiół
    a propos pojemnika, u mnie zasłaniał część rury wlotowej powietrza,
    dopiero jak uciąłem jedną rączkę, to dał się wsunąć do końca... to
    taka wada fabryczna?

    > Wężownica schładzająca to dobre zabezpieczenie - ja niestety nie mam bo
    > nie było o nich jeszcze informacji jak kupowałem swój kominek.

    też nie mam, ale zawór dopuszczający mam wkręcony prosto w płaszcz,
    czyli temp 95 i dopuszcza zimną wodę do płaszcza (o ile w hydroforze
    jest, bo to ma zadziałać, gdy prądu braknie...)

    > Szyba się brudzi - jak piszą inni ale to chyba w każdym kominku.

    taki patent do CTMa widziałem, ale nie znalazłem czasu by
    własnoręcznie przetestować:
    kawałek blachy szerokości popielnika, leżący nad kratką popielnika,
    oparty na zagiętych bokach i na tej barierce z przodu, tworzy tunel,
    prowadzący powietrze z otworów rusztu nad popielnikiem, prosto na
    szybę, to podobno zabezpiecza ją przed brudzeniem...

    pozdrawiam
    s_13

  • 23. Data: 2011-02-10 07:59:14
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-02-09 22:21, s_13 pisze:

> [...]
    > prowadzący powietrze z otworów rusztu nad popielnikiem, prosto na
    > szybę, to podobno zabezpiecza ją przed brudzeniem...

    A gdzie taki patent widziałeś? Chętnie popatrzę.
    Mam CTM, ale wydłużonego i między rusztem a barierką mam z 20 cm i
    wspawane logo CTM (chory pomysł) i ta blacha musiała by byc dośc duża.

    Pozdrawiam
    CezaryT

  • 24. Data: 2011-02-10 09:05:57
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-02-2011 o 22:02:11 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

    > a masz taki dedykowany, czy po prostu jakiś komputerowy z sinusem...?
    Taki komputerowy, apc jest z sinusem, kupiłem używany z allegro i nowe
    mocniejsze aku.
    > no i co masz podłączone? tylko pompkę kominka i sterowanie?
    mam więcej pomp i ma je wszystkie podłączone ale ja mam 2.2KW ups-a :)
    i do tego 4 aku 38Ah.

    > bo ja zastanawiam, się jaki UPS pociągnie przez godzinkę lub dłużej:
    > cztery pompy + sterowanie + przepustnicę = 160... 200 W
    Taki 1kw to spokojnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-02-10 09:35:42
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A gdzie taki patent widziałeś? Chętnie popatrzę.
    > Mam CTM, ale wydłużonego i między rusztem a barierką mam z 20 cm i
    > wspawane logo CTM (chory pomysł) i ta blacha musiała by byc dośc duża.

    gdzieś chyba na forum muratora, jakieś fotki ktoś zapodał, podobno
    działa :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 26. Data: 2011-02-10 09:38:14
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-10 08:59, Cezary pisze:

> [...]
    > Mam CTM, ale wydłużonego i między rusztem a barierką mam z 20 cm i
    > wspawane logo CTM (chory pomysł) i ta blacha musiała by byc dośc duża.

    Również mam CTM i te logo to fakt porażka - przeszkadza przy
    czyszczeniu. Z tym, że tam jest chyba jakaś rewizja do przepustnicy.

    Również chętnie zobaczę jak ten patent z lachą wygląda.

    Ariusz

  • 27. Data: 2011-02-12 09:43:53
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-02-10 10:38, Ariusz pisze:

> [...]
    > czyszczeniu. Z tym, że tam jest chyba jakaś rewizja do przepustnicy.
    >
    > Również chętnie zobaczę jak ten patent z lachą wygląda.

    Właśnie pod tym logo nic nie ma, to jest na stałej części rusztu, do
    przepustnicy można się dostać po wyjęciu kratek rusztu i z zewnątrz
    kominka. Wg mnie reklamę można było umieścić na tylnej czy bocznej
    ściance i nic by nie przeszkadzało.
    Ale z tą blacha to ciekawy pomysł, przy okazjo spróbuje prowizorkę i
    zobaczę co to daje.
    CezaryT

  • 28. Data: 2011-02-15 08:52:01
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-02-07 14:30, WRonX pisze:

    > Nie mam takich wynalazkow u siebie

    Rozumiem,że wynalazek to chodzi o rewizję, a nie o teścia :)
    Ale właściwie dlaczego? Żeby kominiarz czyścił komin i wybierał przez
    kominek, czy wtedy nic się nie zbiera w kominie?

    CezaryT