  • 1. Data: 2012-11-08 09:42:51
    Temat: Plesn, grzyb na scianie - co robic?
    Od: "Tomcik" <r...@w...pl>

    Pare tygodni temu u sasiadki pekla rura i zalala mi sufit w pokoju.
    Poniewaz nie bylo mnie w mieszkaniu a wszystkie okna byly pozamykane na
    suficie pojawilo sie cos zielonego - grzyb, plesn, nalot od wilgoci?
    Co z tym robic? To trzeba zeskrobwac, kupic jakis preparat grzybobojczy?
    Co zrobic aby nie wdychac tego czegos, jak to usunac?
    Z gory dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2012-11-08 13:20:36
    Temat: Re: Plesn, grzyb na scianie - co robic?
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 listopada 2012 09:42:55 UTC+1 użytkownik Tomcik napisał:
> [...]
    >
    > Co z tym robic? To trzeba zeskrobwac, kupic jakis preparat grzybobojczy?
    >
    > Co zrobic aby nie wdychac tego czegos, jak to usunac?

    Najpierw zadbaj o wysuszenie całości. Jesli tylko sie da przypilnuj ze sasiadka tez
    suszy.
    Jak ona oleje to suszenie z twojej strony zejdzie duzo dłużej.

    Zeby sie grzyb nie pojawial trzeba całośc zeskrobać (farba/gips) i pomalować pare
    razy antygrzybem (wybierz sobie jakiś w markecie budowlanym).
    I potem gipsowanie raz czy dwa razy anty grzyb i malowanie.

    Ale bardzo pilnuj suszenia. Jak nie dopilnujesz to wylezie znowu troche dalej.

    Przy aplikacji antygrzyba wynies dzieci i jedzenie tak zeby sobie go nie zakazic (dla
    niektorych oczywiste ale dla niektorych nie).

    Jesli grzybek jest leciutki to wystarczy zmyc i potraktowac antygrzybem i pomalowac.

  • 3. Data: 2012-11-08 14:42:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Nov 8, 9:42 am, "Tomcik" <r...@w...pl> wrote:
    > Co zrobic aby nie wdychac tego czegos, jak to usunac?
    > Z gory dzieki za pomoc.

    Przed usunięciem porobić foty i udać się do sąsiadki po kasę, chyba że
    już zapłaciła ;)
    Likwidowałem takie zalanie przez sąsiada z góry, okazało się że miał
    ubezpiecznie, co prawda odszkodowanie było nikczemne i ledwo
    wystarczyło na farbę i zaprawki, ale lepsze to niż nic.
    Samego grzybola możesz zamalować wapnem wstępnie żeby nie truł, a
    potem już na spokojnie zająć się renowacją.

    L.