  • 1. Data: 2012-06-13 10:38:34
    Temat: Płomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
    Od: sebcio <s...@w...pl>

    Tak się zastanawiam w związku z rachunkami za gaz
    Mam 2 piecyki gazowe, w każdym z nich jest płomyczek, który coś tam
    jednak tego gazu zużywa
    I mam pytanie, czy dużo to tego gazu zużywa, czy ich wyłączenie byłoby
    realną oszczędnością?

  • 2. Data: 2012-06-13 11:20:37
    Temat: Re: Płomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 czerwca 2012 10:38:34 UTC+2 użytkownik sebcio napisał:
> [...]
    > jednak tego gazu zużywa
    > I mam pytanie, czy dużo to tego gazu zużywa, czy ich wyłączenie byłoby

    Realnie zyskasz nieiwiele bo w rachunkach za gaz znaczną częśc stranowia tzw opłaty
    stałe. I nawet jakbys cały miesiąc gazu nie zużywał to kilkadziesiąt zł zapłącisz
    opłat stałych

  • 3. Data: 2012-06-13 11:44:57
    Od: sebcio <s...@w...pl>

    W dniu 2012-06-13 11:20, Kris pisze:

    > Realnie zyskasz nieiwiele bo w rachunkach za gaz znaczną częśc stranowia tzw opłaty
    stałe. I nawet jakbys cały miesiąc gazu nie zużywał to kilkadziesiąt zł zapłącisz
    opłat stałych
    no tak, tak, ale pytam się i;le te konkretne spalanie tych płomyczków
    zużywa, 50 zł, 5 zł, 0,50zł, jaki to rząd wielkości?

  • 4. Data: 2012-06-13 11:59:24
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-06-13 11:44, sebcio pisze:

    > no tak, tak, ale pytam się i;le te konkretne spalanie tych płomyczków
    > zużywa, 50 zł, 5 zł, 0,50zł, jaki to rząd wielkości?

    Kiedyś znajomy porównał że miesięczne palenie się tzw. świeczki (nie
    wiem na jakiej zasadzie?) do jednorazowego zagotowania wody w czajniku
    na gazie.

  • 5. Data: 2012-06-13 12:25:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Einstein" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś znajomy porównał że miesięczne palenie się tzw. świeczki (nie wiem
    > na jakiej zasadzie?) do jednorazowego zagotowania wody w czajniku na
    > gazie.

    To i tak mu duzo wyszlo.
    Przeciez ta swieca pali bardzo spokojnym pojedynczym plomieniem.

  • 6. Data: 2012-06-13 12:30:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 czerwca 2012 11:44:57 UTC+2 użytkownik sebcio napisał:
> [...]
    > no tak, tak, ale pytam się i;le te konkretne spalanie tych płomyczków
    > zużywa, 50 zł, 5 zł, 0,50zł, jaki to rząd wielkości?

    Sprawdż na gazomierzu. Jak nikogo w domu nie będzie zanotuj zuzycie gazu rano i
    wieczorem. Ja strzelam że to bedzie ok 0,5m3 gazu na dobe

  • 7. Data: 2012-06-13 16:25:38
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-06-13 10:38, sebcio pisze:
> [...]
    > jednak tego gazu zużywa
    > I mam pytanie, czy dużo to tego gazu zużywa, czy ich wyłączenie byłoby

    ja mierzyłem, moj junkers spala 6-8 m3 na samą świeczkę na miesiąc

  • 8. Data: 2012-06-13 18:13:50
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "sebcio" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego gazu zużywa
    > I mam pytanie, czy dużo to tego gazu zużywa, czy ich wyłączenie byłoby

    Pg-17 spalał ok 5m3 na samą świeczkę. Ale po wymianie pieca na
    "bezświeczkowy" w kominie pojawił się ciąg wsteczny. Po ludzku mówiąc to
    wali zimnem w zimie :( Zastanawiam się nad piecem ze świeczką.

    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 9. Data: 2012-06-13 21:39:41
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > Pg-17 spalał ok 5m3 na samą świeczkę. Ale po wymianie pieca na
    > "bezświeczkowy" w kominie pojawił się ciąg wsteczny. Po ludzku mówiąc to
    > wali zimnem w zimie :( Zastanawiam się nad piecem ze świeczką.

    Raczej okna zostały wymienione na szczelne plastikowe.

  • 10. Data: 2012-06-13 22:08:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 21:39:41 +0200, symantecghost napisał(a):

    > Raczej okna zostały wymienione na szczelne plastikowe.

    Na sto procent.
    --
    XL