  • 1. Data: 2019-02-24 13:21:43
    Temat: Płyta OSB zamiast rigipsu.
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Majster, który ma mi wykańczać dom szkieletowy wewnątrz,
    mówi że możemy zamiast podwójnej płyty KG dać płytę OSB 11mm
    a następnie pokryć siatką i klejem jak pod tynk i to
    pomalować na docelowy kolor. Poczytałem na ten temat w
    internecie i wszędzie przestrzegają przed wyziewami
    formaldehydów. Wpisy te są zazwyczaj z przed 10 lat
    i nie wiem czy w dzisiaj produkowanych płytach też stosuje
    się formaldehydy.
    Czy macie jakieś doświadczenia z płytami OSB wewnątrz
    pomieszczeń mieszkalnych?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2019-02-24 13:41:28
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Obawiam się o fale przy tej grubości

  • 3. Data: 2019-02-24 15:16:09
    Temat: Re: Płyta OSB zamiast rigipsu.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-24 o 13:21, Tomasz pisze:
> [...]
    > formaldehydy.
    > Czy macie jakieś doświadczenia z płytami OSB wewnątrz pomieszczeń

    Zamiast OSB daj MFP a na to daj karton gips. Będziesz miał porządne,
    mocne ściany, na których da się powiesić nie tylko telewizor, ale i
    szafki kuchenne. Inaczej będziesz całe życie żałował.

    --
    MN

  • 4. Data: 2019-02-24 19:53:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 13:21:46 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Majster, który ma mi wykańczać dom szkieletowy wewnątrz,
    > mówi że możemy zamiast podwójnej płyty KG dać płytę OSB 11mm
    > a następnie pokryć siatką i klejem jak pod tynk i to
    > pomalować na docelowy kolor.

    po pierwsze, po co płyta gk podwójna?
    a po drugie: siatka i klej to ma być prostsza metoda?

> [...]
    > formaldehydów. Wpisy te są zazwyczaj z przed 10 lat
    > i nie wiem czy w dzisiaj produkowanych płytach też stosuje

    te informacje o ile wiem dotyczą gołych płyt wewnątrz pomieszczeń. Jesli te płyty są
    osłonięte np. płytą GK to "wyziewy" już tak nie występują.

    > Czy macie jakieś doświadczenia z płytami OSB wewnątrz
    > pomieszczeń mieszkalnych?

    wewnątrz budynku całe lata mialem na wierzchu osb, nie wiem czym sie objawia ten
    formaldehyd ale niczego nie było czuć w powietrzu.

    b.

  • 5. Data: 2019-02-24 20:20:42
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 19:53:32 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > po pierwsze, po co płyta gk podwójna?
    > a po drugie: siatka i klej to ma być prostsza metoda?

    Kiedyś miałem okazję montować płyty GK na osiedlu w USA gdzie
    strażnik pilnował osiedla. I chałupy były wielkości mojego bloku.
    I w tym domu i na innych budowach nikt nie pieprzył się
    z podwójnymi płytami.

    Jedyny wyjątek to były łazienki.
    Tam faktycznie bardziej usztywniano powierzchnie.
    Albo płyta betonowa
    Albo osb-GK

  • 6. Data: 2019-02-24 23:31:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.02.2019 o 13:21, Tomasz pisze:
> [...]
    > formaldehydy.
    > Czy macie jakieś doświadczenia z płytami OSB wewnątrz pomieszczeń
    Ja mam chałupę zbudowaną na początku lat 90-tych i mam część ścian
    wykończonych karton-gipasmi i część płytami OSB (które wtedy nazywały
    się wiórowe). Żadnych wyziewów formaldehydów nie stwierdziłem, a wydaje
    mi się, że są one już od dawna zakazane do produkcji płyt "paździerzowych".
    Porównując OSB z gipsowymi mają one na pewno bez porównania większą
    wytrzymałość. U mnie wisi na nich kilka półek i lekkie szafki i na razie
    nic nie spadło. Na gipsowych można sobie najwyżej obrazek powiesić.
    Natomiast wydaje mi się, że gipsowe są stabilniejsze w czasie i mniej
    zmieniają wymiary zależnie od warunków (sucho-mokro-zimno-ciepło). Ja
    mam wszystkie ściany wytapetowane "raufazą" i pomalowane. Złącza płyt
    nie są u mnie idealne i jak się przyjrzeć, to widać, gdzie się płyty
    stykają. Są też miejsca, gdzie pojawiają się pęknięcia i jest ich
    wyraźnie więcej na płytach wiórowych, niż na kartonowych.
    Jacek

  • 7. Data: 2019-02-25 02:13:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-24, Jacek <k...@a...com> wrote:
    > się wiórowe). Żadnych wyziewów formaldehydów nie stwierdziłem, a wydaje

    A jak stwierdzałeś? Formaldehyd można wyczuć jedynie w bardzo dużych
    stęzeniach, a i zanim wyczujesz, będą np. oczy szczypać.

    W tej całej lekkiej obsesji z emisją takich substancji to nie chodzi o
    to, że będzie śmierdziec i padnie się trupem, a np. że po 10-15 latach
    mieszkania ryzyko zachorowania na raka będzie o te kilka-kilkanascie
    procent większe. Jasne, że nie ma gwarancji, że się zachoruje, ale
    lepiej takie rzeczy ograniczać.

    Oczywiście nie nalezy dac się zwariowac, ale bagatelizować tez nie,
    i gdzie się da przy porównywalnym lub nieco wyższym koszcie to lepiej bez
    formaldehydu niż z.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-02-25 07:53:47
    Od: l...@g...com

    Swego czasu mianem "paździerz" określało się najwieksze dziadostwo. W
    niepodpiwniczonych pomieszczeniach, gdzie kładli to na różne podłoża, płyty te często
    po jakimś czasie śmierdziały stęchlizną itp.

  • 9. Data: 2019-02-27 11:24:02
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście nie nalezy dac się zwariowac, ale bagatelizować tez nie,
    > i gdzie się da przy porównywalnym lub nieco wyższym koszcie to lepiej bez

    Też mnie zawsze bawią takie stwierdzenia, że wszystko jest OK, bo ja nic
    nie czuję/widzę ;DDD
    No, proponuję sobie CO wtłaczać do chaty, też przecież nic nie czuć i
    nie widać :P

    Pzdr

    --
    /__/_* /