  • 41. Data: 2009-11-25 13:54:43
    Temat: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hejcd5$4bb$1@news.onet.pl...

    > A z elektrycznej to nie masz oparów...
    >
    > Znaczy przy zachowaniu dyscypliny gotowania - odpowiednie garnki +
    > pokrywki z pewnością będzie mniej tych oparów ale na gazie te z sie tak da
    >
    > Ariusz

    Chodzi o opary powstające przy spalaniu gazu :-) , nie z gotowanych potraw.

    Pzdr
    TG

  • 42. Data: 2009-11-25 14:14:51
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:

    > A z elektrycznej to nie masz oparów...

    No użyszkodnicy kuchni elektrycznych takich bonusów nie mają. Bo te opary są
    z gazu, a nie z gotowania.
    J.

  • 43. Data: 2009-11-25 14:14:59
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o opary powstające przy spalaniu gazu :-) , nie z gotowanych potraw.
    >

    > Pzdr
    > TG

    Efektem spalania gazu jest dwutlenek i woda - i to fakt ta para jest
    nośnikiem dla innych substancji w tym tłuszczy które odparowują z
    potraw. Sam gaz nie ma ogromnego wpływu na tłusty osad. Jakbyś gotował
    tylko wodę na herbatę to nie będziesz miał osadu.
    Gotując coś innego owszem więcej będzie przy gazie niż przy prądzie. ale
    od tego są okapy

    Ariusz

  • 44. Data: 2009-11-25 14:30:10
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Efektem spalania gazu jest dwutlenek i woda - i to fakt ta para jest Jeśli
    > masz zasilanie gazem w klasie "czysty spektralnie" to masz jakieś szanse
    > na H2O i CO2 :-).

    Pzdr.
    Adam

  • 45. Data: 2009-11-25 14:48:57
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Ghost pisze:

    > Na pewno jest wyzsze niebezpieczenstwo, ale czy w realnych liczbach ma
    > to znaczenie? Ja dodatkowo mam jeszcze czujnik gazu.

    Pewno, ze statystycznie prawdopodobienstwo, ze cos sie stanie jest
    niewielkie ale bardzo rozsadnie zalozyles czujnik gazu.
    Choc gaz mam tylko w kotlowni/pralni tez zamierzam dac tam czujnik gazu
    i wpiac go w instalacje alarmowa.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 46. Data: 2009-11-25 15:27:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No użyszkodnicy kuchni elektrycznych takich bonusów nie mają. Bo te opary
    > są
    > z gazu, a nie z gotowania.

    Tluste oblepiajace opary sa z gotowania, nie z gazu.

  • 47. Data: 2009-11-26 03:21:41
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl>

    Użytkownik "Czacha " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam ,
    > nadszedł czas na zabudowę kuchni , i tu pytanie :
    > -jaką płytę zakupić -ceramiczną ( nie indukcję) czy gazową.
    > Proszę o opinię , plusy minusy, porównanie kosztów gotowania.
    > Z góry dziękuję.

    Nie wiem dlaczego nie indukcję, ale wypowiem się właśnie na jej temat:
    Zalety:

    - to co wykipi, nie przypala się
    - płyta po zagotowaniu/grzaniu bardzo słabo się nagrzewa
    - wbrew opiniom zykle garki emaliowane świetnie się na niej sprawdzają
    - oszczędne - mając dwoje dzieci w domu, prawie zawsze dwa prania
    dziennie, komputer we firmie ktora jest w domu wlaczony kazdego dnia na
    8 godz, telewizor 46 cali lcd pewnie srednio przez 10h dziennie, swiatlo,
    prasowanie itp place 310-320pln na DWA miesiace....
    - jak wlaczysz i zapomnisz to sie wylaczy albo nie uruchomi
    - grzejesz WYLACZNIE tą czesc garka ktora styka sie z plytą. Kiedys zrobilem
    taki eksperyment, ze wlaczylem garnek z wodą na gotowanie i gdy
    zaczęła się ona delikatnie bąblić, dotknąłem boku garnka. Śmiało
    mogę powiedzieć, że był on ZIMNY mimo to, że wsrodku woda zaczynala
    sie gotowac.
    - nie musisz latac po gaz jesli nie masz ziemniego
    - jesli masz gaz ziemny to nie ciagniesz 'pieknych' zoltych rur przez
    kuchnie,
    ktorych nie wolno zakrywac...

    Wady.
    Nie znalazlem :)

    --
    Szolek
    Verba docent, exempla trahunt

  • 48. Data: 2009-11-26 06:45:26
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał

    > Podsumowujac. Ogladasz kazda złotówke przed wydaniem kup kuchnie gazowa.
    > Stać Cie wydac 1000zł wiecej i dopłacac kilkanascie miesiecznie za wygode
    > kup kuchnie gazową.

    czyli podsumowując
    gaz
    albo gaz
    no ewentualnie gaz ;))))))))))))

    --

    Sebastian

  • 49. Data: 2009-11-26 07:50:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Czacha " <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - to co wykipi, nie przypala się

    Na odpowiednim gazie tez nie.

    > - płyta po zagotowaniu/grzaniu bardzo słabo się nagrzewa

    Gazowa tez nie.

    > - wbrew opiniom zykle garki emaliowane świetnie się na niej sprawdzają

    Roznei opinie slyszalem.

> [...]
    > 8 godz, telewizor 46 cali lcd pewnie srednio przez 10h dziennie, swiatlo,
    > prasowanie itp place 310-320pln na DWA miesiace....

    Tyz piknie ino co to ma byc?

> [...]
    > zaczęła się ona delikatnie bąblić, dotknąłem boku garnka. Śmiało
    > mogę powiedzieć, że był on ZIMNY mimo to, że wsrodku woda zaczynala

    Garki tak maja, bo np. taki zwykly garnek to by sie jednak z boku nagrzal.

    > - nie musisz latac po gaz jesli nie masz ziemniego

    Ani po wegiel/drewno jesli masz gotowanie na "blasze".

    > - jesli masz gaz ziemny to nie ciagniesz 'pieknych' zoltych rur przez
    > kuchnie,
    > ktorych nie wolno zakrywac...

    Paczpan, moich nie widac.

    > Wady.
    > Nie znalazlem :)

    Ja tez.

  • 50. Data: 2009-11-26 08:23:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    > Specyficzny zapach jednak jest, tego nie da się określić co to za zapach.
    > Prawdopodobnie jest to efekt spalania domieszki zapachowej do gazu. Sam gaz
    > jest bezwonny.

    Ponad 15 lat używałem w bloku płytę gazową. Specyficzny zapach gotowania na
    gazie oczywiście da się wyczuć, ale to nie wszystko. W kuchni na meblach
    odkładała się taka tłusta ochydna maź. Pomimo że miałem bardzo mocny wyciąg raz
    na 2-3 miesiące trzeba było myc z góry szafki woda z silnymi detergentami żeby
    to zeszło. Oczywiście jest jeszcze sprawa bezpieczeństwa użytkowania i przy
    gazie wypada sporo gorzej.
    Teraz mam płytę indukcyjną i jestem naprawdę zadowolony. Co prawda jak ją
    kupowałem to były jeszcze dośc drogie ale dzisiaj można już kupić indukcję za
    niewiele więcej niż zwykłą. W każdej chwili moge podłączyc u siebie płytę gazową
    bo mam w kuchni zaślepioną rure z gazem ale póki co akurat tak się u mnie
    złożyło z zyżyciem gazu że gdybym chciał gotować na gazie to wszedłbym w 3 grupę
    taryfową a to oznaczałoby na dzień dobry około 30zł większe opłaty stałe za gaz
    miesięcznie.

    Marek