  • 11. Data: 2012-09-24 08:40:30
    Temat: Re: Płyta gipsowa GKB i kołki.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "jaceto" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:7673b306-a6c5-4878-bbc4-3086faee0237@s14g2000vb
    a.googlegroups.com...

    >Poza tym płyty są zbyt ciężkie, żeby można je było wyregulować na
    >piance, no chyba że ściany w pokoju mają idealnie równe płaszczyzny.

    A na kleju do płyt który zanim zwiąże nie masz problemów?
    Cała tajemnica tkwi w tym że płyty do klejenia kupuje się prosto z palety i
    przechowuje aż do chwili montazu na palecie a nie oparte na dwóch kołkach
    albo o zgrozo o ścianę. Wtedy mas płaszczyzny równe i nie ważne czym je
    kleisz.

    Marek

  • 12. Data: 2012-09-24 18:58:40
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Budynek koniec XIX wieku. Ściany niby równe ale do pionu miejscami
    > brakowało i 10 centymetrów. I nie dlatego że krzywo zbudowali tylko osiadł
    > i się "zwichrował".

    aa.. to zamiast się bawić w klejenie nie lepiej było z jednej strony
    podnośnikiem do aut podnieść i cegieł podłożyć?
    ;)

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2012-09-24 20:54:08
    Od: k...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 18:58:42 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    >

    > aa.. to zamiast się bawić w klejenie nie lepiej było z jednej strony
    >
    > podnośnikiem do aut podnieść i cegieł podłożyć?

    W sumie przy dziesięciu centymetrach i dużym metrażu dramatu nie ma. Oczy szybko się
    przyzwyczajają. Nie robił bym nic gdyby oprócz oczu szafki i obrazki też chciały się
    przyzwyczaić.

  • 14. Data: 2012-09-25 09:53:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Nie uwierzycie ale najbardziej krzywe mieszkania widziałem w... Wiedniu.
    Pod koniec lat 80' remontowaliśmy kilka mieszkań w kamienicy na
    Mariahilferstrasse tuż za dworcem Westbahnhof.
    Mieszkania były tak krzywe że szklanka położona bokiem na podłodze
    rozpędzała się i rozbijała o ścianę.
    Nie mam pojęcia jak mógł siąść tak budynek skoro to gęsta zabudowa.
    Widocznie sąsiednie budynki też miały ten problem.
    Różnica w poziomie między parapetami dochodziła do 10cm. Aby wyprowadzić
    mieszkania do poziomów i pionów naklejaliśmy płyty na wszystkie ściany a na
    koniec szły sufity podwieszane z gipskartonów lub Mineralfasern. Podłogi
    były robione na nowo były zdzierane do drewnianych legarów dobijano nowe
    wypoziomowane, nasypywano keramzyt na to płyty OSB.
    I ciekawowstka... Kilka lat później w sąsiedniej kamienicy miałem okazję
    robić zarówno ściany z GK oraz instalację elektryczną u Żyda.
    Wyobraźcie sobie że sam narysował sobie projekt układu ścian, tak aby płytki
    ceramiczne nigdzie nie były docinane. Chodził za nami i mierzył wszystkie
    ściany co do milimetra.

    Marek.

  • 15. Data: 2012-09-25 14:36:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    > Nie mam pojęcia jak mógł siąść tak budynek skoro to gęsta zabudowa.
    > Widocznie sąsiednie budynki też miały ten problem.

    W rudzie śląskiej w którejś z południowych dzielnic jest sporo krzywych
    domów (a przynajmniej było). Byłem w jednym z nich w połowie lat 90-tych.
    Właściciel był zegarmistrzem i aby mógł pracować musiał mieć wypoziomowane
    biurko więc zrobił sobie taki podest 2x2,5m i na tym stało biurko i krzesło.
    Wysokość podestu zmieniała się od 0cm do ponad 20cm - a to na 2,5m długości
    :-)

    Gdy wchodziłem po klatce schodowej (ten budynek to była kostka a warsztat na
    piętrze) to dostawałem choroby morskiej bo tak mi błędnik szalał na tych
    stopniach. Oczywiście cały czas musiałem trzymać się poręczy.

    Gdy tam byłem to właściciel już miał wybudowany nowy dom (na koszt kopalni)
    ale nie zdążył się jeszcze do niego przeprowadzić. Oczywiście problemy z
    krzywymi budynkami mieli tam już dawniej ale za komuny nie można było złego
    słowa o kopalniach powiedzieć o odszkodowaniach nawet nie marząc.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2012-09-25 14:39:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > biurko więc zrobił sobie taki podest 2x2,5m i na tym stało biurko i
    > krzesło. Wysokość podestu zmieniała się od 0cm do ponad 20cm - a to na

    Tyle że Wiedniu nie było szkód górniczych :)

    Marek

  • 17. Data: 2012-09-25 14:41:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Tyle że Wiedniu nie było szkód górniczych :)

    A no nie :-)

    Może tam było jakieś starorzecze?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-09-25 14:53:48
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Może tam było jakieś starorzecze?

    Nie wiem. Wiem tylko, że Dunaj został uregulowany i pozostało po tym coś co
    się nazywa Alte Donau, ale to dość daleko od tego miejsca jest i po drugiej
    stronie Dunaju. Jest jescze tzw. Kanal i wzdłuż U4 jest też kanał ale to
    raczej po prostu uregulowane, częściowo pozakrywane rzeczki wpadające do
    Dunaju.

    Marek

  • 19. Data: 2012-09-25 20:24:51
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 24 Wrz, 08:41, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Użytkownik "jaceto" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomościnews:7673b306-a6c5-4878-bbc4-3086faee0237@
    s14g2000vba.googlegroups.com...

    > A na kleju do płyt który zanim zwiąże nie masz problemów?

    Po to jest klej do płyt k-g, żeby nie było takich problemów,
    bo inaczej co byłby wart taki klej ?!

> [...]
    > przechowuje aż do chwili montazu na palecie a nie oparte na dwóch kołkach
    > albo o zgrozo o ścianę. Wtedy mas płaszczyzny równe i nie ważne czym je

    Jak masz równiutkie płyty prosto z fabryki i garbatą ścianę to już
    lepiej żeby płyty były też garbate,
    skoro nie jest ważne czym się je klei :)

    pozdr.

  • 20. Data: 2012-09-26 08:16:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "jaceto" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Po to jest klej do płyt k-g, żeby nie było takich problemów,
    >bo inaczej co byłby wart taki klej ?!

    Jak płyta krzywa to klej nic ci nie da a jhak prosta to przykleisz prawie
    byle czym, nawet gipsem do szpachlowania.

    Marek