  • 101. Data: 2010-11-07 07:11:37
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:4cd5f6cd$0$22803$65785112@news.neostrada.pl...

    > W obu reakcjach chodzi o to samo e=mc2

    Przy kazdym "wytwarzaniu" energii - dowolnej, nie tylko nuklearnej - o to
    chodzi.

  • 102. Data: 2010-11-07 10:28:29
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > I to ma byc lepsze od manualnej, plynnej regulacji mocy? Ile to ma stopni
    > regulacji 7, 9? Gazu nie musisz wyczuwac. Te tanie modele mozna sobie,
    > nawet

    12 stopni. Problem był na małej mocy, gdzie faktycznie była za mała
    podziałka. Moja nowa Teka nie ma już tego problemu i w 14 ustawieniach
    większość jest właśnie na małą moc. Tak małe są różnice, że ciężko je
    odróżnić. Najczęściej korzystam tylko z parzystych.

    > gotowalem kiedys na czyms takim. Wyczuc to malo powiedziane, zwlaszcza
    > gotujac ziemniaki ktore jak by nie patrzyl troche sie pienia w czasie
    > gotowania. Dobry komfort gwarantuja dobre plyty, ale niestety nie kosztuja
    > 80zl. Porownywanie regulacji do gazu to strzal kula w plot. Tajmer i

    Kosztują prawie tyle samo co inne płyty.

    > zabezpieczenia to tez juz zadne nie wiadomo co.

    Timer jak dla mnie to obowiązkowe wyposażenie. Gdyby był dostępny od zawsze,
    to wielu pożarów by wogóle nie było.

    > Sam chwale sobie indukcje, ale indukcja indukcji nie rowna i o tym tez
    > warto pamietac.

    Dałem przykład kuchenki za 80 zł, żeby pokazać że to nie jest jakaś
    kosmiczna technika.

    > Dla mnie indukcja poza oczywista zaleta czyszczenia to rowniez czesc blatu
    > roboczego bez wystajacych palnikow. Mozliwosc zastosowania jakiego sie
    > chce okapu i brak lepiacych nalotow na meblach, nie musze sie nachlac zeby
    > ustawic wlasciwa moc na podstawie obserwacji plomienia i garow nie musze
    > brac przez szmate. Ale regulacja mocy moze byc co najwyzej podobna do
    > gazu.

    Może masz przyzwyczajenia? Powtórzę, że np Teka ma ustawienie "lo", potem od
    1 do 12 i "P". Na razie używam parzystych, bo mam ją dopiero parę miesiecy.
    Wg mnie stopni regulacji jest zbyt dużo. Najczęściej używam P do
    zagotowania, a potem 6-12. Poniżej 6 zmiany są tak płynne i niewielkie, że
    trudno je wyczuć.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 103. Data: 2010-11-07 10:30:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Taa, mozna zjesc padline znaleziona w rowie albo schabowego i tez gowno
    > bedzie. :-))

    Jeżeli byśmy rozmawiali o metabolizmie, to tak właśnie jest. Jakkolwiek w
    rozmowie o wykwintnych daniach...

    > Nie pamietasz o co chodzi a zarzucasz mi nieuwazne czytanie? Do przerostu
    > subiektywizmu dorzucamy jeszcze hipokryzje?

    Zadaj pytanie całym zdaniem, tak aby zawrzeć całe zagadnienie wraz z
    kontekstem, to odpowiem.

  • 104. Data: 2010-11-07 10:33:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ja coś porównuję? Ja nic nie porównuję, kolega wolim dał porównanie,
    > napisał że co drugi dzień gotuje obiad, wtedy płacił 35 zł, teraz 120 zł.

    Energia z prądu g11 kosztuje 2,5 raza więcej od energii z gazu. Straty są o
    połowę mniejsze. Wzrost o 350% nie można wytłumaczyć inaczej, niż czynnikami
    o których nie wiemy.

    > Mój zegar nie ma funkcji liczenia. Nie liczy też zużywania czasu.
    > Jeśli są takie zegary, to zacofany widocznie jestem, że nie mam o nim
    > pojęcia..

    Kup sobie stoper. Zmierz czas ścierania. Otrzymasz w wyniku czas który
    zużyłeś na ścieranie.

  • 105. Data: 2010-11-07 10:36:21
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Przy kazdym "wytwarzaniu" energii - dowolnej, nie tylko nuklearnej - o to
    > chodzi.

    Z tym, że energia zużywania do gotowania na gazie, węglu czy prądzie
    najpierw powstała w wyniku działania reaktora jakim jest Słońce.

  • 106. Data: 2010-11-07 11:43:12
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > A dokladniej 19khz i jest to polowa nosnej sygnalu roznicy dokladnie rzecz

    Masz rację, 19kHz.

    Marek

  • 107. Data: 2010-11-07 11:47:32
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > A dokladniej 19khz i jest to polowa nosnej sygnalu roznicy dokladnie rzecz

    Masz rację 19kHz. Już dawno nie bawiłem się w te klocki. 19 już nie słyszę
    ale jak jest duże natężenie to mam wrażenie że coś zatyka mi uszy.
    18 natomiast jeszcze tak ale słychać jakby wewnątrz głowy, nie da się
    zlokalizować źródła w pomieszczeniu.

    Marek

  • 108. Data: 2010-11-07 11:54:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Z tym, że energia zużywania do gotowania na gazie, węglu czy prądzie
    > najpierw powstała w wyniku działania reaktora jakim jest Słońce.

    Energia to nie jest jakas kulka przekazywana z miejsca na miejsce.

  • 109. Data: 2010-11-07 13:54:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale jak jest duże natężenie to mam wrażenie że coś zatyka mi uszy.
    > 18 natomiast jeszcze tak ale słychać jakby wewnątrz głowy, nie da się

    Tylko przez krecenie glowa i analize natezenia dzwieku. Najglosniej jest
    wtedy gdy po prostej lini dzwiek wpada wprost do dziurki w uchu. Chodziaz
    przy takich czestotliwosc to jest naprawde trudne.

  • 110. Data: 2010-11-07 13:56:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wtedy gdy po prostej lini dzwiek wpada wprost do dziurki w uchu. Chodziaz
    > przy takich czestotliwosc to jest naprawde trudne.

    *chociaz :-D i *czestotliwosciach