  • 11. Data: 2010-11-04 13:47:40
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 4 Lis, 12:22, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Ciekawe, do tej pory jak czytalem wiekszosc oceniala indukcje
    > pozytywnie.
    > oze dlatego ze jeszcze nie mieli albo nigdy nie gotuja :-)
    > Mozesz cos wiecej napisac.
    > Tez bede zmienial., tylko ja juz jestem po wyborze i czekam tylko na
    > instalace.
    >
    > Pozdrawiam
    > KADAR

    Nie twierdzę że indukcja jest zła. Gaz moim zdaniem jest po prostu
    lepszy zwłaszcza przy smażeniu (podejrzeam że chodzi głownie o to że
    na gazie boki patelni są równiez mocno rozgrzane, a na indukcji
    niestety nie).
    Ja mam idukcje bo nie mam przyłacza gazowego (nie opłacało sie dla
    samej kuchenki).
    Na pewno płyta indukcyjna jest łatwiejsza w czyszczeniu niż gazowa,
    często ma fajne bajery typu timer ale wymaga tez specjanych garnków.
    Własne można wymienić ale gdy ktoś coś przyniesie w swoim garnku to
    często okazuje się że indukcja go nie chwyta i trzeba przekładać
    jedzenie do własnego.
    Do tego koszt grzania prądem (nawet indukcją) jest wyraźnie większy od
    gazu.
    Zatem jeżeli ktos ma gaz i sie pyta czy indukcja lepsza to polecam
    pozostanie przy gazie, jeżeli ktos musi/chce grzać prądem to
    zdecydowanie polecam indukcję. Wybór zawsze należy do pytającego.
    Należy pamiętaż też że aby sensownie korzystać z indukcji trzeba ja
    podłaczyć do dwóch faz co w przypadku remontu a nie budowy może
    oznaczać kucie ścian w celu poprowadzenia dodatkowego kabla.

    Tak jak wcześniej napisalem w przypadku wątkotwórcy kosztowniejsza i
    bardziej pożądana będzie wymiana okapu niż wymiana płyty/kuchenki.
    Pzdr
    QbaB

  • 12. Data: 2010-11-04 14:04:13
    Temat: Re: Plyta indukcyjna
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    x.googlegroups.com...
    > Podobno njalepsze to te od Solingena za 15k PLN.

    Wyrazenie "garnki od Solingena" ma podobne znaczenie jak "buty od Myszkowa",
    albo "krasnale od Nowej Soli".
    Solingen to niemieckie miasto, gdzie jest stara tradycja wyrabiania metalowych
    garnków i sztuccy i dlatego firmy z tamtego regionu chwala sie (pod kontrola)
    tym miastem, aby przekonac klientów o jakosci.
    Oczywiscie wszystko jest obecnie robione na Dalekim Wschodzie a nieliczni
    producenci (np. www.briefanker.de) calkiem niedawno tylko szlifowali w
    Niemczech.

    Kiedys zetknalem sie z szefowa zakupów powaznej firmy, która szukala lyzeczek
    firmy Rostfrei :)

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl
    Zatrudnimy w calym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branzy

  • 13. Data: 2010-11-04 14:26:27
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-11-04 14:47, QbaB pisze:
    > Tak jak wcześniej napisalem w przypadku wątkotwórcy kosztowniejsza i
    > bardziej pożądana będzie wymiana okapu niż wymiana płyty/kuchenki.

    Zastanawiam się z kilku powodów:
    - remontuję stary dom i w kuchni został mi tylko jeden przewód
    wentylacyjny (okazało się że kuchenka gazowa nie powinna tam nigdy się
    znajdować), gdybym wybrał gaz, musiałbym kombinować z dodatkowym kanałem
    wentylacyjnym,
    - tak czy inaczej muszę kupić nowy sprzęt agd,
    - tak czy inaczej muszę kupić nowy okap,
    - kuchnia jest połączona z salonem,
    - w piwnicy mam drugą kuchnię (chyba mówili na to waż kuchnia :) z
    kuchenką gazową), więc gdybym wybrał indukcję miałbym dwa niezależne
    źródła żeby coś przygotować,
    - w wyremontowanej kuchni mam zarówno doprowadzony gaz jak i zasilanie
    trójfazowe.

    Nic tylko wybrać rozwiązanie i kupić :)
    Nie mam natomiast rozeznania ile może mnie kosztować gotowanie na
    prądzie. Gaz wychodzi mnie miesięcznie ok. 50 zł. (co dwa miesiące 105
    zł.) razem z podgrzewaniem ciepłej wody.

  • 14. Data: 2010-11-04 14:54:54
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Gaz ma wieksza moc i kontrole nad nia. Normalnemu zjadaczowi plackow

    W praktyce na największym palniku zwykłej kuchenki nie udało mi się
    zagotować wody tak szybko, jak na indukcji 3,5kW.
    Nic dziwnego, bo palnik gazowy mający taką moc byłby znacznie większy od
    stosowanych w kuchniach gazowych. Do tego dochodzą straty.

    > wszystko jedno, ale ponoc dobry kucharz uzywa tylko gazu.

    Bezedura

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2010-11-04 14:55:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...

    > Ano potwierdzam - w restauracjach w kuchniach uzywa sie tylko
    > prawdziwego ognia! Na szczescie nie jestem kucharzem i bede mial

    Używa się też indukcji. Jednak jest na razie niewielka oferta sprzętu pro.

  • 16. Data: 2010-11-04 16:04:16
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    RudeBoy nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Indukcja bo:

    Gaz bo... grzanie na ogniu jest naturalne, dla mnie indukcja to ostatecznośc
    taka jak mikrofalówka. Gdybym mógł, to bardzo chętnie bym gotował na
    drewnie/węglu.
    Przem

  • 17. Data: 2010-11-04 16:19:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:
    > RudeBoy nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Gaz bo... grzanie na ogniu jest naturalne, dla mnie indukcja to
    > ostatecznośc taka jak mikrofalówka. Gdybym mógł, to bardzo chętnie
    > bym gotował na drewnie/węglu.

    jak chcesz mieć naturalnie to jedź surowe mięcho, najlepiej prosto z martwej
    padliny. :)

    co za różnica czym podgrzewasz dno gara czy patelni.

    zgadzam sie przy tym że mikrofala jest do specyficznych zastosowań.

  • 18. Data: 2010-11-04 16:20:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote:
    > Aktualnie w kuchni mam kuchenkę gazową, ze względu na to, że
    > połączyłem salon z kuchnią skusiłbym się ku temu aby zrezygnować z
    > gazu. No i teraz pytanie do osób które tak zrobiły. Czy koszta użytkowania
    > płyty indukcyjnej są znacząco wyższe od gazowej?
    > I drugie pytanie, czy warto dopłacić do indukcji?
    > W necie jest dużo różnych opinii, a przyznam że cenię sobie wymianę
    > doświadczeń na tej grupie.

    mam indukcję wczesniej przez lata miałem gaz...

    jesteśmy bardzo zadowoleni z indukcji.

    dodam że stare emaliowane garnki też bardzo dobrze sie sprawdzają na
    indukcji.

  • 19. Data: 2010-11-04 16:24:01
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    On 11/4/10 2:46 PM, RudeBoy wrote:
    > Indukcja bo:
    > - szybkość przygotowania potraw
    > - brak wilgoci ze spalania gazu
    > - łatwość utrzymania w czystości
    > - możliwość programowania
    > - bezpieczeństwo

    NIkt jakos nie mowi o estetyce. Dla nikogo to nie ma znaczenia?
    Zwlaszcza w kuchni polaczonej z salonem. Dla mnie wlasnie ta cecha jest
    w tym przypadku najistotniejsza.
    A garnki? Demonizujecie problem garnkow, Wiekszosc garnkow jakie mialem
    do k. gazowej tez sie okazaly byc dobre do indukcji. Poza tym komplet
    garnkow z Ikea nie zabija cena.
    Na temat kosztow gotowania na indukcji sie nie wypowiem bo nie robilem
    porownan z gazem (a do nieddawna uzywalem gazu).
    Jak dla mnie indukcja to najlepsze rozwiazanie.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 20. Data: 2010-11-04 16:27:32
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 04.11.2010 06:18, Krzysiek pisze:
> [...]
    > I drugie pytanie, czy warto dopłacić do indukcji?
    > W necie jest dużo różnych opinii, a przyznam że cenię sobie wymianę

    Czesto zmieniam domy i chyba mam pewne doswiadczenia w tej dziedzinie ;)
    Mialem kuchnie gazowa, mialem indukcyjna oraz zwykla elektryczna. Nic
    nie zastapi mi gazu, jak moge to wybieram dom z gazem. Indukcja nie jest
    zla, ale ... nie przemawia do mnie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk