  • 81. Data: 2010-11-06 14:37:45
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b7c912e9-3216-4ab1-baa3-07e9c0a9cad0@26g2000yqv
    .googlegroups.com...

    >Nie twierdzę że indukcja jest zła. Gaz moim zdaniem jest po prostu
    >lepszy zwłaszcza przy smażeniu (podejrzeam że chodzi głownie o to że
    >na gazie boki patelni są równiez mocno rozgrzane, a na indukcji
    >niestety nie).

    Boki w patelni nie służą do smażenia a tylko po to aby zawartość patelni nie
    opuściła jej podczas smażenia.

    >Ja mam idukcje bo nie mam przyłacza gazowego (nie opłacało sie dla
    >samej kuchenki).

    A ja mam to i to tyle że narazie po ostatniej przeróbce kuchni sama indukcja
    jest zamontowana. Docelowo mam zamiar dokupić nowy pasek z dwoma palnikami
    gazowymi i przystawić do indukcji.

    >Na pewno płyta indukcyjna jest łatwiejsza w czyszczeniu niż gazowa,
    >często ma fajne bajery typu timer ale wymaga tez specjanych garnków.

    Ano, czyszczenie gazowej jest pierdliwe, zwłaszcza jak coś ucieknie z
    garnka. Nawet gazowa na płycie nie wiele pomaga w tym temacie bo płyta w
    gazowej
    to tylo estetyka a nie poprawa funkcjonalności.

    >Do tego koszt grzania prądem (nawet indukcją) jest wyraźnie większy od
    gazu.

    Prawda, porównywałem doprowadzając do wrzenia wodę na jednym i drugim.
    Indukcja jest sporo droższa ale była szybsza i po ściągnięciu garnka pole
    można było dotknąć na chwilę ręką bez obawy że przyklei się skura. Tak samo
    garnek, na indukcji jego uchwyty mają niemalże temperaturę otoczenia a na
    gazie trzeba brać przez ściereczkę lub rękawicę.

    >Zatem jeżeli ktos ma gaz i sie pyta czy indukcja lepsza to polecam
    >pozostanie przy gazie, jeżeli ktos musi/chce grzać prądem to
    >zdecydowanie polecam indukcję.

    Jak mieszkałem w bloku to gotując tylko samym gazem miałem wiecznie tłusty
    filtr okapu i górne części mebli. Musiałem raz w miesiącu czyścić. Przy
    indukcji objawów tych nie ma.

    Marek

  • 82. Data: 2010-11-06 14:42:33
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Kolejna sprawa, oprócz tego co tu wszyscy napisali.. To jeśli np. słyszysz
    > infradźwięki, a jest sporo osób, którzy je słyszą, to dostaniesz SZAŁU!!!!

    Nie infra lecz ultradźwięki. Infra to są te poniżej częstotliwości
    akustycznych czyli tak gdzieś 0-30Hz.

    Marek

  • 83. Data: 2010-11-06 14:50:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie infra lecz ultradźwięki. Infra to są te poniżej częstotliwości
    > akustycznych czyli tak gdzieś 0-30Hz.

    Pomijam, ze wiele osob mysli, ze np. pisk 15khz to juz ultradzwieki, bo ton
    jest naprawde wysoki.

  • 84. Data: 2010-11-06 14:50:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Zapytaj goscia, ktory wyskoczyl z elektrownia atomowa - Werbinskiego, czy
    > jakos tak.

    > Tak, tak, z kwarkowej zupy.

    Dyskutujesz tylko dlatego, że chcesz mieć ostatnie zdanie w dyskusji.
    Słyszałeś, że podobno to udowadnia rację dyskutanta.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 85. Data: 2010-11-06 14:50:48
    Temat: Re: Plyta indukcyjna
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Eleganciej byloby gdybys przyznal zes sie zapedzil, niz prostacko wypierac
    > slowo napisane.

    > Tu mam watpliwosci.

    Tutaj nie jesteś w domu, ani w szpitalu. Nie musimy Ci przytakiwać.

  • 86. Data: 2010-11-06 15:01:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tutaj nie jesteś w domu, ani w szpitalu. Nie musimy Ci przytakiwać.

    Sila tfego harakteró zponiewiera karzdego pszecifnika. Wygrales.

  • 87. Data: 2010-11-06 15:03:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dyskutujesz tylko dlatego, że chcesz mieć ostatnie zdanie w dyskusji.
    > Słyszałeś, że podobno to udowadnia rację dyskutanta.

    Projekcja?

  • 88. Data: 2010-11-06 18:17:22
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Pomijam, ze wiele osob mysli, ze np. pisk 15khz to juz ultradzwieki, bo
    > ton jest naprawde wysoki.

    Ja natomiast zbadałem sobie słuch i słyszę jeszcze 18kHz a jest to wybrana
    przez inżynierów częstotliwość tzw. pilota do otwierania dekodera stereo w
    radioodbiornikach jako taka którą mało kto słyszy.

    Marek

  • 89. Data: 2010-11-06 19:19:26
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    On 11/5/10 9:53 AM, Ghost wrote:

    > Estetyce czego?

    Omawianego urzadzenia, czyli kuchenki gazowej/indukcyjnej?

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 90. Data: 2010-11-06 19:24:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ja natomiast zbadałem sobie słuch i słyszę jeszcze 18kHz a jest to wybrana
    > przez inżynierów częstotliwość tzw. pilota do otwierania dekodera stereo w
    > radioodbiornikach jako taka którą mało kto słyszy.

    A dokladniej 19khz i jest to polowa nosnej sygnalu roznicy dokladnie rzecz
    biorac i poniewaz jest dodatkowo filtrowana w torze mcz jej slyszalnosc jest
    praktycznie zadna.