  • 201. Data: 2013-11-04 14:33:39
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-04 14:31, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Ale przeczytałeś wątek? Chodziło o to że gwarancja wymaga podłączenia
    > przez uprawnionego elektryka, a niezgodność jest od tego niezależna.

    Skutek jest taki sam.

    Pozdro.. TK

  • 202. Data: 2013-11-04 14:34:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No ja nie czuje sie przekonany. Za takie pieniadze rozwiazanie jest bez
    > sensu. Nawet wyspe mozna zaplanowac inaczej, a okap bez wyprowadzenia na
    > zewnatrz to juz wogole porazka.

    Rozumiem, że piszesz o archaicznym budynku bez WM, bo przy WM to szkoda
    ciepło wyrzucać, a i trzeba takie rozwiązanie specjalnie oprogramować aby
    podciśnienie się nie robiło po włączeniu okapu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 203. Data: 2013-11-04 14:41:46
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >Chyba to samo wyżej napisałem;)

    Powinno być "Nie chyba, lecz na pewno" zamiast tylko "Nie"

  • 204. Data: 2013-11-04 14:53:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-04 14:34, Ergie pisze:
> [...]
    > ciepło wyrzucać, a i trzeba takie rozwiązanie specjalnie oprogramować
    > aby podciśnienie się nie robiło po włączeniu okapu.

    Od podcisnienia nog nikt jeszcze nie wyciagnal i trzeba byc bardzo
    naiwnym wierzac, ze dom jest szczelny jak nie wiem co.
    Sprawa druga - nie kazdy ma WM.
    Sprawa trzecia - przywiazanie do filtrow weglowych to kosztowna sprawa i
    nie zawsze skuteczna.

    Pozdro.. TK

  • 205. Data: 2013-11-04 15:40:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Skutek jest taki sam.

    Toż przecież tłumaczę "Użytkownikowi" że skutek jest taki sam i dlatego nie
    trzeba wołać uprawnionego elektryka do podłączenia płyty. Ludzie boją się
    utraty gwarancji i dlatego wołają elektryka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 206. Data: 2013-11-04 15:47:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Od podcisnienia nog nikt jeszcze nie wyciagnal i trzeba byc bardzo naiwnym
    > wierzac, ze dom jest szczelny jak nie wiem co.

    Umarł nie ale zapachy z kanalizacji nie są przyjemne. Poprawnie zrobiona
    wentylacja powinna zawsze być zbilansowana lub zapewniać minimalne
    nadciśnienie. Najprościej robi się to tak że w momencie włączenia okapu
    wywiewającego powietrze na zewnątrz wyłącza się wentylator na wywiewie
    rekuperatora.

    > Sprawa druga - nie kazdy ma WM.

    Piszę o przypadku gdy WM jest.

    > Sprawa trzecia - przywiazanie do filtrow weglowych to kosztowna sprawa i
    > nie zawsze skuteczna.

    Nie trzeba filtrów węglowych, konieczne są tylko przeciwtłuszczowe - ale te
    są wielokrotnego użytku.

    Przy wentylacji mechanicznej okap działa tylko jako pochłaniacz tłuszczów by
    tłuszcze nie zapychały rekuperatora. Zapach można filtrować filtrami
    węglowymi, ale nie trzeba bo i tak w salonie jest nawiew a w kuchni wywiew,
    więc zapachy nie przenoszą się z kuchni do salonu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 207. Data: 2013-11-04 16:13:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 15:47:15 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Umarł nie ale zapachy z kanalizacji nie są przyjemne.
    A syfony przy odpływach to od czego są?

  • 208. Data: 2013-11-04 18:35:27
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 13:15:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Nie dopiero ma byc montowane. :-)
    >
    > Troche to dziwne, bo sprzet ponoc swiatowy.
    W takich krajach jest sprzedawany. Oceń sam, czy to można nazwać już światowy, czy
    jeszcze nie: http://www.bora.com/en/contact/
    W ogóle jest sprzedawany od jakiś 8 lat a w Polsce pierwsi klienci byłi rok temu.

    > Wiec jak moj "chodzi"
    >
    > na najwyzszym biegu to wciagnie dokladnie wszystko.
    Aby ocenić wciąganie, to trzeba wiedzieć z jaką mocą ciągnie i ile ma do wciągnięcia.
    Na tym filmie widać skuteczność włączonego na full okapu pewnej markowej firmy na
    literę M.: http://www.youtube.com/watch?v=PBjb2zalV-A
    Spotkałem się z opinią, że na filmie nie da się sprawdzić, czy ten okap jest
    rzeczywiście na full włączony, ale gdyby jakieś oszustwo było, to z pewnością firma M
    by zaprotestowała. O ile wiem, to reakcja firmy M była propozycja odkupienia
    patentu/firmy BORA :)

    Poziom halasu

    > podobny do bora bora.
    Gdzie słyszałeś jaka jest głośna?

    > Nawet wyspe mozna zaplanowac inaczej, a okap bez wyprowadzenia na
    >
    > zewnatrz to juz wogole porazka.
    BORA może być z filtrem lub z podłączeniem do wentylacji.
    Sporo klientów, głównie w Niemczech chwali się, że ma energooszczędny dom i często
    bierze wersje z filtrem węglowym, aby drogo ogrzane powietrze zostało w domu.
    Rozmawiałem z pewnym deweloperem, którego zainteresowała marka, bo jak sprzedaje
    mieszkania, to sporo klientów chce potem jednak przeróbek i stoją przed problemem,
    gdy kuchnia w nowym miejscu nie sięga do wentylacji.

  • 209. Data: 2013-11-04 20:57:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Toż przecież tłumaczę "Użytkownikowi" że skutek jest taki sam i
    > dlatego nie trzeba wołać uprawnionego elektryka do podłączenia płyty.
    > Ludzie boją się utraty gwarancji i dlatego wołają elektryka.

    Nie rozumiesz czym jest "niezgodność towaru z umową" i czym jest
    "gwarancja".
    "Niezgodność towaru z umową" i "gwarancja" to są dwa całkiem odmienne
    świadczenia.
    Niezgodność towaru z umową to jest taki stan rzeczy, kiedy jest
    niezgodny z deklaracją sprzedawcy w chwili zakupu. Jeżeli taki stan
    rzeczy nastąpi już po zakupie to nie podlega reklamacjom z tytułu
    niezgodności towaru z umową.

    Przykładowo:
    Sprzedawca sprzedaje zegarek i zachwala, że ten zegarek mierzy czas. Za
    rok czasu przychodzi klient i stwierdza, że ten zegarek nie mierzy
    czasu, bo się popsuł. W tym przypadku nie występuje niezgodność towaru z
    umową, gdyż w okresie do 6 miesięcy od chwili wydania tego zegarka
    klientowi ten zegarek był sprawny. Klientowi przysługuje tylko
    świadczenie z tytułu gwarancji lub z tytułu "niezgodności towaru z
    umową" pod warunkiem, że klient udowodni, iż zegarek w chwili zakupu
    posiadał wadę, która spowodowała, że po roku ten zegarek przestał
    działać.
    Do 6 miesięcy od chwili wydania towaru klientowi, klient nie musi
    niczego udowadniać, gdyż z góry ustawa zakłada, że wada istniała w
    chwili zakupu. W takiej sytuacji sprzedawca, aby uchronić się przed
    odpowiedzialnością z tytułu niezgodności towaru z umową, musi udowodnić
    klientowi, że wada wystąpiła już po sprzedaży.

    Przeczystaj sobie to dokładnieji, a może zrozumiesz na czym polega ta
    różnica: http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html

  • 210. Data: 2013-11-04 21:19:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 18:35:27 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

> [...]
    by zaprotestowała. O ile wiem, to reakcja firmy M była propozycja odkupienia

    Rany jaki belkot marketingowy.

    1. Na filmie ani w opisie nie ma marki / loga producenta tego okapu wiec
    nikt zaprotestowac nie moze
    2. Uzytkownik ma 5 filmow - na pozostalych prezentuja juz test podajac
    konkretna marke BORA - dlaczego w przypadku "zwyklego" okapu tego nie ma?
    3. Moj tani okap za dwie stowy na mieszkaniu ciagnal lepiej niz ten
    z filmu...

    pozdr.

    --
    Adam Sz.