  • 271. Data: 2013-11-06 13:22:31
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2d1f1493-ead2-4699-9622-39311baf1de0@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 6 listopada 2013 11:50:38 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    >Już tu dawałem film taki przypadek pokazujący a teraz ten sam przypadek,
    >ale lepiej pokazujący, że z drugie strony nic nie wylatuje:
    >http://www.youtube.com/watch?v=MB0mC8ujTzE

    Z tego co widać na filmie, to w dużym garnku para prawie się nie tworzy, a
    to co jest, pochodzi z małego rondelka włączonego na full.
    Widać też, że każdy ruch przy kuchni powoduje zaburzenie funkcjonowania i
    część oparów nie jest zasysana, co powoduje że osiada na meblach i
    ubraniach zwiedzających.
    Powiedz mi teraz gdzie jest jakiś film który pokazuje zachowanie się kiedy
    przykrywki nie ma, np. przy przyprawianiu albo kiedy wymagane jest ciągłe
    mieszanie, lub przy wekowanu dużych słoików w wysokim garnku.

  • 272. Data: 2013-11-06 13:23:38
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Matko ile tego drogo ogrzanego powietrza musi byc wydmuchane zeby zupe
    > ugotowac. A wystarczyloby przykryc garnek i zmniejszyc moc plyty.
    > Im wiecej filmow o tym ogladam tym mniej w tym widze ekonomii.

    To swoją drogą :)

  • 273. Data: 2013-11-06 13:31:14
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 13:10:11 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    robi prąd powietrza, który zasysa parę. Jeżeli odchylisz pokrywkę, to przez dziurę od
    strony wyciągu para będzie ładnie zasysana w dół a z drugiej strony zrobi się
    podciśnienie, które nie wypuści pary na zewnątrz.

> [...]
    >
    > ugotowac. A wystarczyloby przykryc garnek i zmniejszyc moc plyty.
    >
    > Im wiecej filmow o tym ogladam tym mniej w tym widze ekonomii.

    Ale dlaczego zakładasz, że w wypadku BORA nie można zmniejszyc mocy płyty i wyciągu?
    Poza tym silnik, który ten skuteczny prąd powietrza robi, zużywa 180W.

  • 274. Data: 2013-11-06 13:46:31
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Ale dlaczego zakładasz, że w wypadku BORA nie można zmniejszyc mocy płyty i
    >wyciągu?

    Pokaż film z wysokim garnkiem przy zmniejszonej mocy wyciągu, albo najlepiej
    przy całkowicie wyłączonym wyciągu, tak jak to jest mozliwe w tradycyjnym
    okapie przy gotowaniu na minimalnym "ogniu"

  • 275. Data: 2013-11-06 13:58:39
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 13:46:31 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    > tak jak to jest mozliwe w tradycyjnym
    >
    > okapie przy gotowaniu na minimalnym "ogniu"
    Współczuję ci, że się dałeś nabrać marketingowcom i zamiast okapu kupiłeś coś co
    buczy, świeci i zajmuje miejsce, ale musisz się z tym pogodzić, że klasyczny okap
    przegrywa pod każdym względem z BORA.
    Jak już się z tym pogodzisz, to daj znać i wtedy podyskutujemy o tym jak bardzo
    przegrywa.

  • 276. Data: 2013-11-06 14:24:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 13:31, slavo65 pisze:

    > Ale dlaczego zakładasz, że w wypadku BORA nie można zmniejszyc mocy
    płyty i wyciągu?
    > Poza tym silnik, który ten skuteczny prąd powietrza robi, zużywa 180W.

    Zmniejszenie mocy plyty no nie jestem na tyle glupi zeby o tym nie
    wiedziec, ze jest mozliwe. Ale niestety nie bedzie tego efektu porywania
    pary, tak potrzebnego na prezentacji. Sek w tym, ze zwyczajowo w domu
    takie warunki gotowania wystepuja bardzo rzadko, bo nikt pary specjalnie
    nie produkuje, wiec jak latwo sie domyslic zeby wyciagnac mniej pary
    potrzebujemy ciagle te sama moc wyciagu zabierajacego drogo ogrzane
    powietrze (kurcze ten tekst to juz klasyk), bo para poleci sobie
    konwekcyjnie gdzie chce. Moc silnika ktory ten skuteczny prad powietrza
    robi (kolejny podprogowy przekaz, choc wolalbym "powoduje", "wytwarza")
    mnie nie interesuje, bo w kazdym okapie jakis silnik jest robiacy ten
    skuteczny prad powietrza. A wiec mamy mala moc plyty wystarczajaca do
    gotowania zupy pod przykryciem np. i ciagle duza moc wyciagu ktory ten
    skuteczny prad powietrza robi wywiewajac niepotrzebnie ogromne ilosci
    drogo ogrzanego powietrza. No i paradoksalnie moc plyty moglaby byc
    jeszcze mniejsza gdyby nie studzace garnek oplywajace je drogo ogrzane
    powietrze wyrzucane na zewnatrz, porywajace jeszcze drozej ogrzane
    powietrze z okolic garnka mogace zostac wewnatrz pomieszczenia i byc
    blednie zwanymi zyskami z urzadzen bytowych czy jakos tak.

    Pozdro.. TK

  • 277. Data: 2013-11-06 14:34:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 13:58, slavo65 pisze:
    > W dniu środa, 6 listopada 2013 13:46:31 UTC+1 użytkownik m...@g...com

    > Współczuję ci, że się dałeś nabrać marketingowcom i zamiast okapu kupiłeś coś co
    buczy, świeci i zajmuje miejsce

    I kosztuje co najmniej dziesiec razy mniej.
    No ale wez linknij ten film z mniejsza moca wyciagu, mysle, ze wiekszosc
    chetnie sie zapozna. Nie poddawaj sie.

> [...]
    BORA.
    > Jak już się z tym pogodzisz, to daj znać i wtedy podyskutujemy o tym jak bardzo

    Ja mysle, ze doszlismy juz do punktu w ktorym wiemy, ze przegrywa w
    ilosci niepotrzebnie wyrzucanego drogo ogrzanego powietrza. Przegrywa
    tez cena prestizu, bo pewnie trudno bedzie znalezc okap tzw. tradycyjny
    w przypadku ktorego bedzie mozna pochwalic sie taka iloscia wydanych
    nieracjonalnie pieniedzy.

    Pozdro.. TK

  • 278. Data: 2013-11-06 15:22:13
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Współczuję ci, że się dałeś nabrać marketingowcom i zamiast okapu kupiłeś
    >coś co buczy, świeci i zajmuje miejsce, ale musisz się z tym pogodzić, że
    >klasyczny okap przegrywa >pod każdym względem z BORA.

    Nie zagłębiając się w szczegóły niższości bora od tradycyjnych okapów, no
    może poza jedyną zaletą czyli nie parujących okularów, trzeba podsumować
    temat w taki sposób, zarazem odpowiadając na twoją teorię. Żaden
    marketnigowiec nie musiał mnie namawiać natrętnym spamem ani reklamą na
    grupach dyskusyjnych do zakupu okapu jaki używam. Dzięki temu że producenci
    tradycyjnych okapów mniej poświęcają środków na sekciarski marketing jak to
    ma miejsce w przypadku produktów bora, tradycyjne okapy kosztują średnio 20x
    mniej.

    >Jak już się z tym pogodzisz, to daj znać i wtedy podyskutujemy o tym jak
    >bardzo przegrywa.

    O właśnie... przypomniała mi się jeszcze jedna poważna wada wyciągów bora.
    Tradycyjne okapy wyposażone są w układy które automatyzują funkcje włączania
    oraz regulacjię mocy, zależnie od ilości oparów tak że użytkownik podczas
    gotowania nie musi niczego dotykać włączać regulować. Nawet nie musi
    pamiętać o wyłączeniu okapu bo sam się wyłączy kiedy układ zarejestruje
    niski poziom pary pozwalający na skuteczny ciąg grawitacyjny, czyli bez
    zużywania prądu.

  • 279. Data: 2013-11-06 16:35:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 14:24:28 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > potrzebujemy ciagle te sama moc wyciagu zabierajacego drogo ogrzane
    > powietrze (kurcze ten tekst to juz klasyk), bo para poleci sobie

    To moze policzmy ile tak naprawde to kosztuje i czy jest drogie?
    Dla wentylacji grawitacyjnej i sredniej zimowej temperatury ~0stC.

    Pojemnosc cieplna powietrza 1005J/kg*K, w domu trzymamy 22stC czyli
    wywalajac 1000m3/h wywalamy... 6kWh energii w godzine. Duzo, malo?
    Grzejac pompa ciepla = 70gr, weglem kolo zlotowki, a gazem ok 1,3 pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 280. Data: 2013-11-06 18:45:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 16:35, Adam pisze:

> [...]
    > wywalajac 1000m3/h wywalamy... 6kWh energii w godzine. Duzo, malo?
    > Grzejac pompa ciepla = 70gr, weglem kolo zlotowki, a gazem ok 1,3 pln.

    W praktyce wiecej, bo powietrze bedzie mialo wyzsza temp. gdyz jest
    prosto z gara. Gar tym samym tez jest studzony, wiec trzeba wiecej mocy
    na ogrzewanie gara. Jak bysmy wzieli Twoje obliczenia razy dwa to pewnie
    sie nie pomylimy.

    Pozdro.. TK