  • 281. Data: 2013-11-07 12:01:11
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:0a0b3b2b-3b14-4074-8ec2-998f26821427@go
    oglegroups.com...

    > Czekaj czekaj - wystarczy zrobic prosty test - dmuchnac w rure przed
    > syfonem.
    > Jak zabulgocze woda w syfonie to znaczy ze cisnienie uszlo syfonem,
    > jak nie zabulgocze - to znaczy ze poszlo bokami na laczeniach rur.

    Zabulgocze woda w syfonie :-) ...ale czytaj dalej....

> [...]
    > bedzie
    > stawiac mniejszy opor niz rury zalozone na gumowych uszczelkach. Wiec
    > jezeli
    > okap mialby powodowac zasysanie zapachow z kanalizacji (swoja droga
    > wiekszej
    > bzdury nigdy nie slyszalem ;) to w pierwszej kolejnosci powinien wyssac
    > wode
    > z syfonu.

    > Nowe rury kanalizacyjne zakladane na uszczelki gumowe przypuszczam, ze
    > wytrzymaja podcisnienia rzedu 2-3 bar jak nie wiecej.

    Też tak przypuszczam :-) ...ale czytaj dalej....

    > Zloz sobie do kupy dwie kawalki rury, jedna zatkaj korkiem i dmuchaj -
    > jak nie przedmuchasz to okap tym bardziej nie da rady. Stawiam skrzynke
    > piwa ze nie przedmuchasz, bedzie idealnie szczelnie.

    Napisałeś prawdę i każdy, kto własnoręcznie wykonał kanalizację przyzna Ci
    rację :-) ...ale czytaj dalej....

    Pominąłeś niestety "drobny" szczegół - zwykle instalacji kanalizacji nie
    zmienia się co kilka lat tylko służy ona przez czas od generalnego remontu
    do generalnego remontu. Każdy kto robił remont i demontował starą instalację
    może sam stwierdzić że 10-20 letnie uszczelki są najczęściej zupełnie
    sztywne. Powtórz testy z dmuchaniem na takiej instalacji i wtedy stawiaj
    skrzynkę piwa :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

    wie, że stare uszczelki stają się zupełnie sztywne

  • 282. Data: 2013-11-07 12:45:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-07 12:01, Ergie pisze:

> [...]
    > najczęściej zupełnie sztywne. Powtórz testy z dmuchaniem na takiej
    > instalacji i wtedy stawiaj skrzynkę piwa

    A nie mowilem, ze zeliwne z poczatku ubieglego wieku na gazety skladane?
    :-DD
    Kurna jak to latwo mozna wyprodukowac przypadek do durnej tezy. Jak 20
    lat za malo to dajmy i dwiescie. W koncu moze cos okaze sie prawda. I to
    jeszcze dla kuchennego okapu. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 283. Data: 2013-11-07 13:02:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A nie mowilem, ze zeliwne z poczatku ubieglego wieku na gazety skladane?
    > :-DD

    Nie brnij, bo stajesz się żałosny. Już udowodniłeś, że nie masz pojęcia o
    czym piszesz a teraz to potwierdzasz. Jeśli dla Ciebie 10-20 letnie
    instalacje oznaczają "żeliwo na gazety" to lepiej w ogóle nie pisz.

    > Kurna jak to latwo mozna wyprodukowac przypadek do durnej tezy. Jak 20 lat
    > za malo to dajmy i dwiescie. W koncu moze cos okaze sie prawda.

    "Przypadek"? Ty naprawdę sądzisz, że 10-20 letnia instalacja PCV to
    "przypadek"? Myślisz że ludzie swoje instalacje co kilka lat zmieniają?

    Właśnie po raz kolejny uwidoczniłeś różnicę pomiędzy nami. Ty jesteś
    teoretyk co to widzi że są uszczelki więc mu się wydaje że zawsze będzie
    szczelnie. Ja wiem że tak nie jest i wiem jak wyglądają uszczelki po
    kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu latach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 284. Data: 2013-11-07 13:11:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-07 13:02, Ergie pisze:

    > Nie brnij, bo stajesz się żałosny. Już udowodniłeś, że nie masz pojęcia
    > o czym piszesz a teraz to potwierdzasz. Jeśli dla Ciebie 10-20 letnie
    > instalacje oznaczają "żeliwo na gazety" to lepiej w ogóle nie pisz.

    Hle hle hle... :-)
    To sie nazywa antycypowanie. Wszystko jedno, czy zeliwo na gazety, czy
    co kolwiek innego o uszczelkach. Wazne, ze zjawisko znasz tylko Ty, ale
    zeby jakos wybrnac to sie dobierze jakis nawet najbardziej niesamowity
    przypadek, taki jak ten, zeby za dwadziescia lat dac znac.
    Poczytaj siebie troche to sie przerazisz ile to niebezpieczenstw czycha
    z kazdej strony.

    > "Przypadek"? Ty naprawdę sądzisz, że 10-20 letnia instalacja PCV to
    > "przypadek"? Myślisz że ludzie swoje instalacje co kilka lat zmieniają?

    Juz Ci kiedys pisalem. Zyje na swiecie nie od dzis. Mieszkalem w roznych
    miejscach jak pewnie wiekszosc z nas i kibel na oczy widzialem. Gdzie Ty
    mieszkasz i w jakich miejscach bywasz to Twoja slodka tajemnica, ze
    smrod z kibla czujesz po wlaczeniu okapu.

> [...]
    > szczelnie. Ja wiem że tak nie jest i wiem jak wyglądają uszczelki po
    > kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu latach.

    Okap w kuchni rozumiesz? Okap, nie jakies uszczelki.

    Pozdro.. TK

  • 285. Data: 2013-11-07 13:13:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2013 12:01:11 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > może sam stwierdzić że 10-20 letnie uszczelki są najczęściej zupełnie
    > sztywne. Powtórz testy z dmuchaniem na takiej instalacji i wtedy stawiaj
    Uszczelki sa może i sztywne ale uszczelnione dodatkow przez osady z kanalizacji tak
    że ciężko to rozebrac a co dopiero żeby smród miał się wydostac po włączeniu okapu.
    Ktoś już to pisal- "większych bzdur nie słyszałem".
    Ale tak to z Tobą jest do obrony Swojej tezy jakies durne przypadki opisujesz.

  • 286. Data: 2013-11-07 13:23:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2013 13:11:54 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > mieszkasz i w jakich miejscach bywasz to Twoja slodka tajemnica, ze
    > smrod z kibla czujesz po wlaczeniu okapu.
    Widocznie tam gdzie się tak dziej to te dwudziestoletnie rury kanalizacyjne wierzchem
    po scianie idą.
    Mysle, kobmbinuje i ciągle nie mogę wymyśleć jak to okap kuchenny ma wyciągac smród z
    rur kanalizacyjnych zakopanych pod posadzką/zatynkowanych w ścianie.
    Na Pomorzu o takich przypadkach nie słyszeli ale widocznie na Śląsku tak bywa skoro
    Ergie pisze;)

  • 287. Data: 2013-11-07 13:28:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2013 13:11:54 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Hle hle hle... :-)
    Tak jeszcze myślę że ci co mają zrobione went mech+ okap z wywiewem na zewnątrz to
    nie powinni np napojów gazowanych w butelkach w domu trzymac. Bo jak okap włączą
    podciśnienie sie robi i jak nic tekie PETy zaczną pękać.
    Piwo w butelkach tez tam jakies ciśnienie ma i koło okapu bym nie ryzykował stawiac
    go.

  • 288. Data: 2013-11-07 13:58:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-07 13:28, Kris pisze:
> [...]
    podciśnienie sie robi i jak nic tekie PETy zaczną pękać.
    > Piwo w butelkach tez tam jakies ciśnienie ma i koło okapu bym nie ryzykował stawiac

    Ty sobie pomysl co moze byc jak komus sie gazy w kiszkach zbiora i ktos
    nieswiadomie wlaczy okap. :-)

    Pozdro.. TK

  • 289. Data: 2013-11-07 23:20:37
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-11-07 13:58, Maniek4 pisze:

    > Ty sobie pomysl co moze byc jak komus sie gazy w kiszkach zbiora i ktos
    > nieswiadomie wlaczy okap. :-)

    To proste: gazy zmieszają się z mózgiem - wynikiem są posrane pomysły, i
    potem taki Maniek4 czy Kris używając słów których sam nie rozumie (np.
    antycypacja - http://sjp.pl/antycypacja pkt 7 ppkt b) usiłuje naśmiewać
    się z opinii praktyka.

    Ile rozbieraliście starych instalacji?
    Ile robiliście remontów?
    Skąd założenie że każda instalacja jest wykonana idealnie?
    Macie świadomość że 20 lat temu uszczelki wargowe to była rzadkość?

    --
    M.

  • 290. Data: 2013-11-07 23:35:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 listopada 2013 23:20:37 UTC+1 użytkownik Marek K napisał:

    > Macie świadomość że 20 lat temu uszczelki wargowe to była rzadkość?

    W 20 letnim domu szpary w oknach i drzwiach beda mialy 100 x wieksza
    powierzchnie niz szpary na laczeniu rur kanalizacyjnych (ktore z reguly
    sa i tak zatynkowane w scianie) - kompletnie nie ma sie czym przejmowac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.