  • 11. Data: 2010-04-25 07:46:41
    Temat: Re: Płyta indukcyjna - podłączenie
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Czy masz podpiąć jedną fazę i czy 2?
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał
    Skoro nie mogę podłączyć 3 faz, to chcę dwie. Zastanawiam się jak optymalnie
    połączyć 6 żył 2,5mm2, które mam doprowadzone w okolicę płyty. Naturalnie z
    płyty w takim układzie muszę zrobić wyprowadzenie czteroprzewodowe (L1, L2,
    N, PE).
    Prosto rzecz ujmując, czy w przypadku podłączenia czteroprzewodowego
    sparować po dwie żyły i podłączyć jedną parę do N, jedną parę do PE i po
    jednej żyle do L1 i L2 (wszystkie żyły 2,5mm2). Wydaje mi się być to
    rozsądnym rozwiązaniem, na granicy dopuszczalnych obciążeń kabli, ale może
    warto zrobić to jakoś inaczej. Stąd moje pytanie.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-04-25 07:55:18
    Temat: Re: P?yta indukcyjna - pod??czenie
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Kupi?em do kuchni p?yte indukcyjn? (4 pola grzejne ok. 6kW).

    Moze podaj po prostu linka do instrukcji tej plyty

  • 13. Data: 2010-04-25 08:09:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Prosto rzecz ujmując, czy w przypadku podłączenia czteroprzewodowego
    > sparować po dwie żyły i podłączyć jedną parę do N, jedną parę do PE i po
    > jednej żyle do L1 i L2 (wszystkie żyły 2,5mm2). Wydaje mi się być to

    Zrób tak jak piszesz, z tym ze PE nie ma potrzeby parować , tam prad nie
    płynie.

    b.

  • 14. Data: 2010-04-25 09:17:10
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Przy tych samych parametrach i długościach kabli prądy muszą być
    > identyczne.

    Przynajmniej w teorii się zgadza... :)

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2010-04-25 12:26:42
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Zrób tak jak piszesz, z tym ze PE nie ma potrzeby parować , tam prad nie
    > płynie.

    Przepisy wyrażnie mówią, że PE nie może mieć mniejszego przekroju od przewodu
    fazowego.

  • 16. Data: 2010-04-25 13:00:30
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Witam wsztystkich

    Na chwile przerwe goraca dyskusje i zapytam z glupia do czego plyta
    inudcyjna potrzebuje tak duzych mocy? Jestem przed wyborem elektryczna
    czy indukcyjna i troche zastanawia mnie to. O ile elektryczna to
    rozumiem to indukcyjna podobne jest duzo bardziej energooszczedna a i
    mniejsze moce sa potrzebne.
    Moze tak na boku tematu ktos podejmie temat?
    Kadar

  • 17. Data: 2010-04-25 13:21:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
    > Witam wsztystkich
    >
    > Na chwile przerwe goraca dyskusje i zapytam z glupia do czego plyta
    > inudcyjna potrzebuje tak duzych mocy?

    a to elektryczne maja mniejsze moce?

    ja ci polecam indukcje masz praktycznei komfort gotowania jak na gazie.

  • 18. Data: 2010-04-25 13:28:33
    Od: M <M...@w...pl>

    Kadar pisze:
> [...]
    > mniejsze moce sa potrzebne.
    > Moze tak na boku tematu ktos podejmie temat?

    Indukcyjność indukcyjnością a zasada zachowania energii obowiązuje.
    Straty są może i mniejsze (mniej ogrzewasz otoczenie) ale nie aż tak.
    Zwłaszcza, jeśli chcesz w normalnym czasie gotować i to na 4 palnikach.

    M.

  • 19. Data: 2010-04-25 14:32:23
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Moze podaj po prostu linka do instrukcji tej plyty

    Jesli jestes ciekawy to prosze (str. 8 IRX 645 7,2kW):
    http://www.teka.com/html/pl/downloads/manual/PR-0002
    123.pdf

    Pola grzejne:
    1. 2,3kW
    2. 1,4kW
    3. 1,85kW
    4. 1,85kW

    Nie mam problemu ze schematem podlaczenia, bo ta sprawa jest oczywista. Tak
    jak pisalem interesuje mnie jak optymalnie wykorzystac 6 zyl 2,5mm2 do
    podlaczenia dwufazowego plyty. W instrukcji nie doczytalem jaki jest podzial
    pól grzejnych na poszczególne fazy, ale zakladam, ze powinno byc w
    przyblizeniu po równo (np. L1 - pole 1 i 2, L2 - pole 3 i 4).

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-04-25 15:04:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przepisy wyrażnie mówią, że PE nie może mieć mniejszego przekroju od
    > przewodu fazowego.

    No to przeczytaj jeszcze raz jak on chce to zrobić. Tylko zero byłoby
    "podwójne".

    b.