  • 31. Data: 2009-01-06 20:01:59
    Temat: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr. wrote:

    > Witam
    > ty tak serio ? A może kuchenka z dolotem z zewnątrz ? Nie dajmy się
    > zwariować :)

    a skad chcesz brać świerze powietrze do splania gazu?

  • 32. Data: 2009-01-06 20:10:47
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > a skad chcesz brać świerze powietrze do splania gazu?
    A skąd bierzesz powietrze do oddychania?;))

    Krzysiek

  • 33. Data: 2009-01-06 20:15:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JanuszK wrote:

    > Taak? nie słyszałem aby indukcja miała ponad 100% sprawności albo i
    > więcej bo 10kwh jak narazie jest ponad dwa razy droższe od gazu, a
    > właśnie podali że jeszcze 10% więcej.
    > Gaz jest jednym z najtańszych źródeł ciepła w kuchni nawet w taryfie
    > nocnej :)

    tylko że sprawność kuchenki gazowej to ok 50%

  • 34. Data: 2009-01-06 20:16:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
    > A skąd bierzesz powietrze do oddychania?;))

    z wietrzenia... tylko że do spalania gazu potrzeba więcej powietrza niż do
    oddychania

  • 35. Data: 2009-01-06 20:20:08
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > z wietrzenia... tylko że do spalania gazu potrzeba więcej powietrza niż do
    > oddychania
    Ale do kuchenki gazowej nie stosujemy zadnych specjalnych nawiewów. Każdy
    dom jakiś nawiew ma.

    Krzysiek

  • 36. Data: 2009-01-06 20:31:58
    Od: a...@g...com

    On 6 Sty, 21:20, "kris" <K...@w...pl> wrote:

    > Ale do kuchenki gazowej nie stosujemy zadnych specjalnych nawiewów. Każdy
    > dom jakiś nawiew ma.

    Ale dzisiaj jak gotujesz na gazowej to Ci -10C albo i -20C nawiewa do
    chaupy - musisz to dodatkowo ogrzewac :-)

    Sebcio - jak juz tak dokladnie liczyles, to policz ile m3 trzeba
    spalic gazu zeby uzyskac te ~11,5MJ i ile do tego zuzyc powietrza ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2009-01-06 21:07:24
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 6 Sty, 21:20, "kris" <K...@w...pl> wrote:

> [...]

    >Sebcio - jak juz tak dokladnie liczyles, to policz ile m3 trzeba
    >spalic gazu zeby uzyskac te ~11,5MJ i ile do tego zuzyc powietrza ?

    A mi sie wydaje, ze zaczynacie sie czepiac i za chwile wyjdzie z tego niezly
    wywod naukowy. Bez przesady, ile to powietrza bedzie trzeba dodatkowo ogrzac
    by zagotowac obiad? Ciekawe czy zastanawiacie sie nad tym wychodzac z domu
    otwierajac drzwi przy takiem mrozie. :-))

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-01-06 21:36:19
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > dodatkowo ogrzac by zagotowac obiad? Ciekawe czy zastanawiacie sie nad tym
    > wychodzac z domu otwierajac drzwi przy takiem mrozie. :-))

    Żeby tylko Płaszczyc się nie rozkręcał ze swoimi pseudoteoriami, bo dopiero
    wtedy zacznie się flejm ;)))

  • 39. Data: 2009-01-06 22:04:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > Żeby tylko Płaszczyc się nie rozkręcał ze swoimi pseudoteoriami, bo
    > dopiero wtedy zacznie się flejm ;)))

    hi hi hi....

  • 40. Data: 2009-01-06 22:05:20
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Sebcio
    Kiedyś na zupach w proszku firmy Winiary był napis:
    "Doprowadzić do wrzenia mieszając."
    Może wyliczysz ile energii trzeba by było zużyć i jaka jest sprawność. :)

    A tak na poważnie to bardzo dobre przedstawienie kosztów.

    Nawet jeżeli błąd wynosiłby kilkanaście procent, a wynikałby z nierzetelnego
    podawania parametrów urządzeń przez producentów.

    Zbyszek