  • 41. Data: 2009-01-06 22:47:44
    Temat: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    news:gjvi96$odf$1@news.interia.pl...
    > Witam.
    >
    > Zastanawiam sie czy robic w kuchni rure do gazu, czy kupic plyte
    > indukcyjna. Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od
    > gazu, sa to koszty porownywalne??

    Jakie są koszty to nie wiem ale wiem jedno, że gaz to syf w kuchni. od wielu
    lat mam kuchnie elektryczne, nie indukcyjne i nigdy bym do gazu nie wrócił.
    Zresztą stronię od gazu, bo z nim nigdy nic nie wiadomo, dziecko odkręci,
    samo się rozszczelni..

  • 42. Data: 2009-01-06 22:52:36
    Od: a...@g...com

    On 6 Sty, 22:07, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:3352d262-380e-41f2-ac9d-f04189fd23ad@
    w1g2000prk.googlegroups.com...
    [...]
    > A mi sie wydaje, ze zaczynacie sie czepiac

    No wlasnie trzeba to sprawdzic :) Do spalania potrzebne sa naprawde
    duze ilosci powietrza. Wyliczmy wiec ile:) Na podstawie ilosci
    powietrza, jego gestosci bedzie mozna obliczyc ile W przez to
    tracimy :-)

    > i za chwile wyjdzie z tego niezly
    > wywod naukowy. Bez przesady, ile to powietrza bedzie trzeba dodatkowo ogrzac
    > by zagotowac obiad?

    No wlasnie, ile ? Moze tak duzo, ze nawet sobie z tego nie zdajesz
    sprawy :) Ja tam lubie wszystko dokladnie obliczyc i miec konkretny
    argument w rece, niz odrazu cos odrzucac jako malo prawdopodobne.
    Wiele zwyczajnych rzeczy czlowieka moze niezle nieraz zadziwic :-)

    > Ciekawe czy zastanawiacie sie nad tym wychodzac z domu
    > otwierajac drzwi przy takiem mrozie. :-))

    Ale dyskusja jest konkretnie o kosztach gotowania na pradzie i gazie!
    I na tym sie skupmy!
    To jak bedzie - kto wie ile powietrza spala kuchenka ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2009-01-07 06:36:20
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Zastanawiam sie czy robic w kuchni rure do gazu, czy kupic plyte
    > indukcyjna. Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od
    > gazu, sa to koszty porownywalne??

    Ja dodam jeszcze jeden szczegół - nieco kosztowny, kłopotliwy lub
    estetyczny - rura z gazem nie może być zasłonięta trwałą zabudową, no chyba
    że układ ponieszczeń nie stwarza problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 44. Data: 2009-01-07 07:01:42
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maniek4 pisze:

    > No coz, bardzo pouczajacy post, nie bardzo tylko rozumiem jak ze stosunku
    > 90% do 58% roznica to 155%. Nie mniej jednak dzieki za rzeczowe info.

    Kocioł o sprawności 90% ma 155% sprawności *względem* kotła o
    sprawności 58%. Kumasz ? Inny przykład - kocioł o sprawności 50% ma dwa
    razy większą sprawność niż kocioł o sprawności 25%, czyli pierwszy ma
    200% sprawności względem drugiego. Chodzi o względną sprawność,
    porównującą różnice w kosztach eksploatacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 45. Data: 2009-01-07 07:03:02
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maniek4 pisze:

    > Podobno wlasnie indukcyjne bija je na glowe, przy najmniej jesli chodzi o
    > czas gotowania. To tylko zaczytane informacje, wiec moge sie mylic.

    Owszem, ale to wynika tylko z faktu większej mocy indukcji. Gdyby
    czajnik miał grzałkę o takiej mocy jaką przekazuje do naczynia indukcja,
    gotowałby wodę szybciej bo ma większą sprawność.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 46. Data: 2009-01-07 07:06:10
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    JanuszK pisze:

    > Gaz jest jednym z najtańszych źródeł ciepła w kuchni nawet w taryfie
    > nocnej :)

    Z tym się nie zgodzę - patrz w moje obliczenia. Owszem, nawet w taryfie
    nocnej gaz będzie tańszy w wypadku ogrzewania domu kotłem
    kondensacyjnym, bo ten ma sprawność absolutną rzędu 96%. Natomiast dla
    kuchni gazowej o sprawności absolutnej 58% w taryfie nocnej zdecydowanie
    tańsza będzie płyta indukcyjna.

    BTW Taryfa "nocna" nie do końca jest nocna, bo obowiązuje także między
    godzinami 13:00-15:00 a w przypadku taryfy G12w we wszystkie godziny
    weekendów i dni ustawowo wolnych od pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 47. Data: 2009-01-07 07:07:24
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    na102 pisze:

    > mozesz wyjaśnić swój tok rozumowania ???

    Cena nośnika energii nie ma przełożenia na koszty gotowania w oderwaniu
    od innych parametrów. Mówiąc prościej - tani gaz nie zawsze oznacza
    tanie gotowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 48. Data: 2009-01-07 07:22:19
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    a...@g...com pisze:

    > Sebcio - jak juz tak dokladnie liczyles, to policz ile m3 trzeba
    > spalic gazu zeby uzyskac te ~11,5MJ i ile do tego zuzyc powietrza ?

    Eee, nie ma sensu. Biorąc pod uwagę że połowa ciepła z kuchenki gazowej
    idzie w otoczenie to i tak pewnie wyjdzie dodatni bilans ciepła :) Czyli
    nawet jeśli trzeba będzie nawiać do kuchni zimne powietrze, to ogrzeje
    się ono ponad temperaturę otoczenia od strat przy gotowaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 49. Data: 2009-01-07 07:55:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > A mi sie wydaje, ze zaczynacie sie czepiac i za chwile wyjdzie z tego
    > niezly wywod naukowy. Bez przesady, ile to powietrza bedzie trzeba
    > dodatkowo ogrzac by zagotowac obiad? Ciekawe czy zastanawiacie sie nad tym
    > wychodzac z domu otwierajac drzwi przy takiem mrozie. :-))

    Maniek, jak zwykle przyznaje ci rację. A w nowoczesnych domach nie otwiera
    sie drzwi(straty energi) Tam wychodzi sie z domu przez śluzę powietrzną;))
    Zaczyna sie dyskusja o startach energi podczas gotowania wody na kawe. A ile
    energi tracimy wylewając wodę z wanny? Taka kąpiel(a wanne mam 1,6m na 1,6
    m) to dopiero potęża strata energii. Niech nikt lepiej nie liczy jak duże,
    bo przestanę się kąpać. A ile powietrza "zmarnuje" jak wieczorem zechcę z
    żoną wypić winko przy rozpalonym kominku. Kominek mam dekoracyjny, otwarty,
    więc takie rozpalanie w nim to rozpusta.
    Po raz kolejny apeluje- nie dajmy się zwariować.

    Krzysiek

  • 50. Data: 2009-01-07 10:07:16
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > 1,6 m) to dopiero potęża strata energii. Niech nikt lepiej nie liczy jak

    Jest na to prosta rada w sumie, mozna by wychodzic prze GWC i scieki z wanny
    tez rekuperowac w GWC. :-))

    > bo przestanę się kąpać. A ile powietrza "zmarnuje" jak wieczorem zechcę z
    > żoną wypić winko przy rozpalonym kominku. Kominek mam dekoracyjny,
    > otwarty, więc takie rozpalanie w nim to rozpusta.

    To rozpusta, przesadziles, na tej grupie to niepozadany pomysl. :-))

    Pozdo.. TK