  • 1. Data: 2013-06-07 18:42:50
    Temat: Płyta z sensorem zapobiegającym wykipieniu [crosspost]
    Od: adam <a...@w...pl>

    Chodzi o płytę indukcyjną. Czy ktoś wie jakie modele posiadają taki
    sensor? Nie chodzi o czujnik który wyłącza płytę już po wykipienia, ale
    o taki który tak steruje temperaturą żeby nie wykipiało. Ja znalazłem
    tylko jedną Gorenje IT 641KR, kosztuje to ok 3 tysi.
    Czy jest coś jeszcze?
    Może ktoś użytkuje coś takiego i wie jak to w praktyce się spisuje,
    warto wydać taką kaskę, czy lepiej stać nad garnkiem i pilnować?

  • 2. Data: 2013-06-07 21:11:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 18:42:50 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > Może ktoś użytkuje coś takiego i wie jak to w praktyce się spisuje,
    > warto wydać taką kaskę, czy lepiej stać nad garnkiem i pilnować?

    Lepiej=taniej=mądrzej kupić specjalny garnek do gotowania mleka albo
    posmarować brzeg zwykłego garnka masłem.
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 3. Data: 2013-06-07 23:07:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 07 Jun 2013 21:11:39 +0200 osobnik zwany Ikselka
    napisał:

    > Lepiej=taniej=mądrzej kupić specjalny garnek do gotowania mleka albo
    > posmarować brzeg zwykłego garnka masłem.

    a nie prościej postać te 5 minut nad garnkiem? koszt 0zł

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-06-07 23:55:56
    Od: adam <a...@w...pl>

    > a nie prościej postać te 5 minut nad garnkiem? koszt 0zł

    Na pewno taniej, ale prościej to nie.

  • 5. Data: 2013-06-08 09:01:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Może ktoś użytkuje coś takiego i wie jak to w praktyce się spisuje, warto
    > wydać taką kaskę, czy lepiej stać nad garnkiem i pilnować?

    Jak sie nazywa ta kampania reklamowa?

  • 6. Data: 2013-06-08 11:36:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    adam wrote:
> [...]
    > Może ktoś użytkuje coś takiego i wie jak to w praktyce się spisuje,
    > warto wydać taką kaskę, czy lepiej stać nad garnkiem i pilnować?

    tak mówiąc szczerze to na indukcji można tak dopracować technikę grzania ze
    mleko nie kipi.

    ma małym polu wiem że jak ustawię poziom mocy 6 to mleko będzie wrzało ale z
    gara nie wyskoczy.

  • 7. Data: 2013-06-08 16:18:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 8 Jun 2013 11:36:19 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > tak mówiąc szczerze to na indukcji można tak dopracować technikę grzania ze
    > mleko nie kipi.

    Na każdej kuchence można to dopracować. I nie tylko w przypadku mleka.

  • 8. Data: 2013-06-09 11:15:54
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    > Lepiej=taniej=mądrzej kupić specjalny garnek do gotowania mleka albo
    > posmarować brzeg zwykłego garnka masłem.

    O co chodzi z tym smarowaniem masłem?

  • 9. Data: 2013-06-09 13:37:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Jun 2013 11:15:54 +0200, Baczek napisał(a):

    > O co chodzi z tym smarowaniem masłem?

    O stworzenie na brzegu garnka powłoki "nieprzywieralnej" dla kożucha który
    się za chwilę utworzy na mleku podczas ogrzewania.
    Kiedy garnek jest suchy, brzegi kożucha przyklejają się do jego ścianek, po
    czym cały kożuch działa jak napełniany parą balon, pod którym zmieszane z
    pęcherzykami pary mleko o wiele burzliwiej wrze - i dlatego kipi.
    Kiedy brzegi garnka posmarujemy masłem, brzeg kożucha nie przyklei się do
    nich i para może uchodzić naokoło, nie dając efektu "balonu" :-)

    Przy okazji druga rada - przed wlaniem mleka koniecznie trzeba porządnie
    przepłukać garnek wodą, niezależnie od surowca z jakiego jest zrobiony,
    żeby woda wypełniła mikropory w dnie stwarzając łagodną warstwę buforową
    dla przepływu ciepła między metalem a mlekiem.
    Wewnętrzna powierzchnia każdego garnka (nawet stalowego - choćby wydawała
    się nie wiam jak wypolerowana, posiada mikropory, które zawsze powodują
    zwiększoną chłonność dla cieczy. Ciecz wejdzie wszędzie, choćby
    powierzchnia wydawała nam się "na oko" idealnie gładka.
    Takie porowate dno garnka, kiedy jest suche, po wlaniu mleka pochłania
    niewielką jego ilość, a gwałtowne ogrzewanie dna które następuje po
    zapaleniu gazu natychmiast ścina te maleńkie drobiny mleka w porach, one z
    kolei odcinają ciągłość wymiany ciepła między dnem a resztą mleka,
    następuje strefowe przegrzanie dna garnka oraz mleka przy dnie - co w
    szybkim czasie prowadzi do przypalenia warstwy mleka na dnie oraz psuje
    smak reszty zawartości garnka.
    --
    XL
    "Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

  • 10. Data: 2013-06-09 14:50:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Na każdej kuchence można to dopracować. I nie tylko w przypadku mleka.

    no niestety ale na gazowej raczej jest ciężko :) precyzja i powtarzalność
    gazówki jest generalnie marna