  • 11. Data: 2009-03-24 11:49:25
    Temat: Re: Po jakim czasie od zalana podlog stawiac kominek?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    news:gqagl4$p7f$1@news3.onet...

    > Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A czymże strasznym grozi brak 2 mkw styro pod kominkiem?
    > Jakaś katastrofa budowlana czy co?;)))
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Pewnie straszne mostki termiczne + wykraplanie sie pary wodnej ;-))))

    Pzdr
    J23

  • 12. Data: 2009-03-24 11:53:28
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Witam
    > Ile czasu musze odczekac od zalania podlog aby postawic wklad kominkowy?
    > Nie chce zrobic tego za wczesnie aby podloga mi nie siadla. Podlogi
    > zalane tradycyjnie - cement czy tam beton - nie znam sie za bardzo ;-)
    >
    > Piotr

    Zmac sie nie musisz ale warto wiedziec, ze beton jest produktem wiazanie
    mieszanki cementowo-piaskowo-zwirowej z woda. Cement to aktywny chemicznie
    proszek a beton to kamien czy skala, ktora dzieki niemu w procesie wiazania z
    tej miesznki powstaje.
    Ten proces wiazania zachodzi w czasie, wg. zaleznosci logarytmicznej czyli w
    poczatkowym okresie bardzo szybko a w miare uplywu czasu co raz wolniej. Beton
    po trzech dniach ma polowe swojej "docelowej" wytrzymalosci, ktora uzyskuje po
    28 dniach.
    Zatem spoko mozesz na tej plycie kominek stawiac, zwlaszcza, ze zapewne w
    ciagu jednego dnia go nie wybuduja.
    Ciesze sie, ze masz madrych wykonawcow, ktorzy nie ulegli presji ociplaczy i
    wylali ten beton pod kominek zapewne na podsypce zwirowo-piaskowej a nie na
    styropianie. Przecie w tym kominku jak zapalisz to i 1000 stopni temperature
    bedziesz mial i ona przez te plyte ten styropian pod nia spoko by wytopila.
    Na zakonczenie prosba. Jak tylko skonczysz to czytac, jedz i spryskaj ten
    wiazacy beton zwykla woda. Beton w czasie wiazanie ciezko pracuje, do tego
    stopnia, ze jest mu goraco, on sie nagrzewa i chce mu sie bardzo pic. Wymaga
    pielegnacji przez spryskiwanie woda lub rozlozenia na nim np. mokrych szmat.
    Jak tego przez przynajmniej tydzien od zalania robil nie bedziesz to potem ta
    powierzchnia plyty zawsze bedzie pylic tak, ze jej nigdy do czysta nie
    zamieciesz. A i odglos rozbitego garnka bedzie dawac a nie jak powinna -
    dzwonu.
    Pzdr.
    Tornad

  • 13. Data: 2009-03-24 11:58:25
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mcs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > naczytałem sie przed posadzkami, że pod kominkiem nie dawać styro bo sie
    > ugnie itd.
    > ale teraz patrząc jak przyjeżdża rodzina to też musiałbym im zabronić
    > stawać 4 osobom blisko siebie bo ważą więcej od kominka
    > ale przechodząc do sedna - przez to, że nie mam styro pod kominkiem jest
    > wkoło niego wyrażnie zimniejsza posadzka i jak chodze bose to sie wkurzam,
    > że nie dałem styro :)

    Może po prostu przesadziłeś z ta powierzchnią wkoło.
    Wystarczy pod kominkiem. Można pare cm przed - ale tam sie daje z reguły
    jakieś płytki czy kamień (niepalne), które w por do drewna zawsze są zimne

    Pzdr
    J23

  • 14. Data: 2009-03-24 13:02:18
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może po prostu przesadziłeś z ta powierzchnią wkoło.
    > Wystarczy pod kominkiem. Można pare cm przed - ale tam sie daje z reguły
    > jakieś płytki czy kamień (niepalne), które w por do drewna zawsze są zimne

    nie przesadziłem - nie mam styro pod samym kominkiem ale zimno przenika
    wkoło....

  • 15. Data: 2009-03-24 15:05:10
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > A czymże strasznym grozi brak 2 mkw styro pod kominkiem?

    Niczym nie grozi - po prostu przenika tam zimno. I jest go sporo.
    Przetestowane. Mysle ze logika podpowiada ze tak bedzie i nie bedziemy
    musieli jechac do tego domostwa by to sprawdzic ?

    Oczywiscie problem funkcjonalny znika gdy masz "ciepla" podloge (drewno itp
    i na tym szyba) ale akurat w polaczeniu z płytkami...moim zdaniem
    katastrofa.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 16. Data: 2009-03-24 15:05:37
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Pewnie straszne mostki termiczne + wykraplanie sie pary wodnej ;-))))

    Po prostu piździ w nogi. Bez zbednej fizyki.

  • 17. Data: 2009-03-24 17:36:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Oczywiscie problem funkcjonalny znika gdy masz "ciepla" podloge (drewno
    > itp i na tym szyba) ale akurat w polaczeniu z płytkami...moim zdaniem
    > katastrofa.

    Tym bardziej, ze taki kominek to naprawde zadne obciazenie na posadzke, wiec
    bez zadnych specjalnych zabiegow nie warto z tego rezygnowac.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-03-24 17:55:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > temperature
    > bedziesz mial i ona przez te plyte ten styropian pod nia spoko by

    Chodzi o wklad, wiec ogien nie pali sie bezposrednio na wylewce a wewnatrz
    wkladu, natomiast on sam zwykle nawet na niej nie stoi tylko zamonowany jest
    wyzej i "obmywany" cyrkulujacym powietrzem w celu jego nagrzania i wylotu
    kratka pod stropem i/lub rozprowadzenia po domu. Sam wklad stoi zwykle duzo
    blizej sciany (kilka cm) izolowanej welna niz samej posadzki. Moim zdaniem
    ryzyka topienia styropianu pod betonem nie ma.

> [...]
    > powierzchnia plyty zawsze bedzie pylic tak, ze jej nigdy do czysta nie
    > zamieciesz. A i odglos rozbitego garnka bedzie dawac a nie jak powinna -

    A z ciekawosci: czy naprawde konieczne jest polewanie posadzki w
    temperaturach dodatnich oscylujacych w okolicy zera i przy duzej wilgotnosci
    powietrza??

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-03-24 19:56:22
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik tornad napisał:

> [...]
    > po trzech dniach ma polowe swojej "docelowej" wytrzymalosci, ktora uzyskuje po

    Jeśli udzielasz rad, bądź precyzyjny - bo powyższe nie jest prawdą. O
    jakim betonie piszesz i w jakich warunkach ?

> [...]
    > styropianie. Przecie w tym kominku jak zapalisz to i 1000 stopni temperature
    W kominku a nie na podłodze. Jak palisz papierosa to dlaczego nie masz
    poparzonych płuc ?
    i ona przez te plyte ten styropian pod nia spoko by wytopila.
    A przy okazji, wiesz co się dzieje z betonem w temperaturze powyżej 500
    stopni C ?
> [...]
    > pielegnacji przez spryskiwanie woda lub rozlozenia na nim np. mokrych szmat.
    racja
> [...]
    > powierzchnia plyty zawsze bedzie pylic tak, ze jej nigdy do czysta nie
    > zamieciesz. A i odglos rozbitego garnka bedzie dawac a nie jak powinna -

    pzdr
    rafał

  • 20. Data: 2009-03-24 21:18:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > domu. Sam wklad stoi zwykle duzo blizej sciany (kilka cm) izolowanej
    > welna niz samej posadzki. Moim zdaniem ryzyka topienia styropianu pod

    nie ma dokładnie :)

    > A z ciekawosci: czy naprawde konieczne jest polewanie posadzki w
    > temperaturach dodatnich oscylujacych w okolicy zera i przy duzej
    > wilgotnosci powietrza??

    wylewek u betonów z dodatkiem substancji uszlachetniajacych nie polewa sie
    wodą podczas wiązania,