  • 11. Data: 2009-01-16 07:35:53
    Temat: Re: Po odbiorze- opodatkowanie.
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gko8qs$caa$1@inews.gazeta.pl...

    > też mam podobną sytuację, tylko że ja jeszcze formalnie "pilnuję budowy" :-)
    > adresu nie chcieli nadać, ale podatek jak najbardziej kazali płacić :-)
    > kazali pomierzyć i się zgłosić... no to mierzę już drugi miesiąc :-)

    ja drugi rok :)

  • 12. Data: 2009-01-16 08:18:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On 15 Sty, 22:16, JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:

    > Przydą dwie miłe panie na kontrolę i pomierzą :)

    Chyba sobie zrobie sufity podwieszane z regulacja wysokosci na pilota
    haha ;D

    Folie budowlana podwieś- i powiedz ze to taki sufit napinany;)))

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-01-16 09:22:00
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Nadać adres można nawet na niezabudowaną działkę. Możesz śmiało iść do
    > urzędu i się kłócić. Ba! Nawet zameldować się możesz, jeśli budynek jest w
    > trakcie budowy. Sam jestem tak zameldowany - czasowo.

    wiem, że można, ale nie chcę wszczynać wojny, jeszcze jakiś donosik do PINB
    pójdzie, że zamieszkuję... jeszcze miesiąc, dwa i kończę budowę, zostało
    tylko kilka formalności (geodeta, odbiór inst. elektr.) i będę na legalu...
    acha, jeszcze ten nieszczęsny audyt... :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 14. Data: 2009-01-16 10:18:08
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > haha ;D
    >
    > Folie budowlana podwieś- i powiedz ze to taki sufit napinany;)))

    taniej wstawić na korytarzu płyte k-g i udawać, że dalej nic nie ma :)

  • 15. Data: 2009-01-16 10:48:09
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    Dzyń, dzyń, dzyń... dzyń, dzyń, dzyń, dzwonią dzwonki sań,
    a Mikołaj... tfu... *kris* też... dzwoni swymi zębami:

    > Jak napisałem wcześniej dom mam już odebrany.
    > Wczoraj zadzwoniła do mn ie miła Pani z Urzedu Miasta że mam do niej
    > podejść i podac powierzchnie domu. Mam podać ile metrów kwadratowych
    > mam o "normalnej"wysokości ile metrów kwadratowych powierzchni gdzie
    > wysokość jest do 2,2m i le metrów kw o wysokości do 1,4m. Na
    > podstawie tych danych nalicza mi podatek od nieruchomości.
    > W sumie dobrze ze każą podać faktyczne wymiary, a nie liczą "z
    > projektu" Ciekawi mnie tylko czy ktoś te dane podane przezemnie
    > będzie weryfikował?;))

    No jak twoje wymiary będą bardzo odbiegały od wymiarów z projektu na, który
    zostało wydane pozwolenie to może i będą chcieli zweryfikować....

    > Czy u Was te procedury przebiegają podobnie?

    Zgłosiłam na deklaracji IN-1 wymiary z projektu. Nie chciało mi się latać z
    mierką i obmierzać, no i poddasze oficjalnie nie jest jeszcze użytkowe ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

  • 16. Data: 2009-01-16 12:08:50
    Od: xart <x...@g...com>

    gdaMa pisze:
> [...]
    > mierką i obmierzać, no i poddasze oficjalnie nie jest jeszcze użytkowe ;)

    No to u mnie wg projektu jest:
    uzytkowa: 166,2 m2
    netto: 276,6 m2
    całkowita: 419,9 m2
    A sumujac powierzchnie czastkowe (pomieszczen) z projektu uwzgledniwszy
    definicje podana na IN-1 (do pow. uzytkowej zalicza sie piwnice, garaze
    podziemne sutereny etc. Wylacza sie jedynie klatki schodowe i szyby
    transportowe) wychodzi mi cos circa 243 m2 czyli znacznie wiecej niz
    podane przez firme projektowa (Archeton) 166 m2.

    Mial ktos moze podobny przypadek?

    pzdr
    art

  • 17. Data: 2009-01-16 12:42:25
    Od: xart <x...@g...com>

    gwoli uzupelnienia moze sie komus przyda:
    http://www.bip.chelmno.ug.gov.pl/bip_download.php?id
    =678

    pzdr
    art

  • 18. Data: 2009-01-16 16:54:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > transportowe) wychodzi mi cos circa 243 m2 czyli znacznie wiecej niz
    > podane przez firme projektowa (Archeton) 166 m2.

    Projektanci to najczęściej debile co nie znają w ogóle norm na które się
    powołują i źle nazywają rodzaje powierzchni. Dlatego takie rozbieżności w
    projektach to chleb powszedni. Bardzo rzadko mi się zdarza by powierzchnie
    były podane prawidłowo.
    No i jeszcze sprawa okreslenia powierzchni użytkowej do celów podatkowych
    nie ma kompletnie nic wspólnego z normami, więc występujące tutaj różnice
    należy traktować jako coś oczywistego. Dla przykładu inaczej się liczy
    powierzchnię użytkową dla podatku od nieruchomości, a inaczej dla podatku od
    spadku i darowizn (różnica to piwnice).

  • 19. Data: 2009-01-16 18:57:11
    Od: psb <p...@p...to>

    wolim pisze:

    > Nadać adres można nawet na niezabudowaną działkę. Możesz śmiało iść do
    > urzędu i się kłócić. Ba! Nawet zameldować się możesz, jeśli budynek jest w
    > trakcie budowy. Sam jestem tak zameldowany - czasowo.

    Numer posesji możesz uzyskać, zameldować się możesz w urzędzie, ale
    pokaż potwierdzenie zameldowania w nadzorze budowlanym, a dostaniesz
    5000 pokuty, bo wg nich meldunek = mieszkanie.

    psb

  • 20. Data: 2009-01-16 19:25:52
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    psb pisze:

> [...]
    > pokaż potwierdzenie zameldowania w nadzorze budowlanym, a dostaniesz
    > 5000 pokuty, bo wg nich meldunek = mieszkanie.

    a jak sie mozna zameldowac lub zglosic budynek do opodatkowania (co by
    zejsc z taryfy c11 za prad) jezeli niema nadanej nazwy ulicy i ulica
    jest wlasnoscia prywatna ?

    pozdrawiam
    MJ