  • 11. Data: 2010-07-21 09:08:17
    Temat: Re: Po remoncie mieszkanie s?siada nie t?umi d?wi?k?w
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Adam" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i26cdq$7f$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 2010-07-21 10:29, Stolat pisze:

    > Wczoraj właśnie się dowiedziałem, że wywalił styropian, który był pod
    > wylewka.

    Powinienes skontaktowac sie z prawnikiem. Kto wie, czy na niektore remonty
    nie powinien wystapic o pozwolenie na budowe i z samowoli dostanie nakaz
    rozbiorki.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-07-21 09:09:49
    Temat: Re: Po remoncie mieszkanie sąsiada nie tłumi dźwięków
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Można też podłączyć się do tego podgrzewania.
    > Zrobić podwieszany, wygłuszający sufit i w nim umieścić darmowe ogrzewanie
    > :)

    No prosze i cos z dyskusji konstruktywnego zaczyna wynikac. :-))

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-07-21 09:12:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam pisze:

    > To jest oczywiście jedna z metod. Tylko dlaczego ja ma to robić a nie
    > ten, który narobił bałaganu ? :)
    > Najtaniej? Czyli wezwanie inspektora jest dla wzywającego jakimś kosztem ?

    Jak tam chcesz... skoro sąsiad zrobił jak zrobił, to znaczy, że
    najwyraźniej ma gdziś innych, a z takimi typkami niełatwo wygrać,
    zwłaszcza, że potem trzeba jeszcze w ich sąsiedztwie mieszkać.

    > Mieszkanie mam wysokie na 265cm wiec miejsce jest, ale to przy 80m2
    > bedzie raczej drogą zabawą.

    Przede wszystkim nie musisz izolować wszystkiego... :-). Ograniczyłbym
    się na początek do najgłośniejszych ze strony sąsiada pomieszczeń.

    Poza tym wydaje mi sie, że dźwięki w dużej
    > mierze przenoszą się też po ścianach a tego już nie udam mi się izolować

    Owszem. Dźwięki o niskich częstotliwościach tak, ale te najczęściej
    spotykane przy okazji życia domowego niestety nie... One przenoszą się
    właśnie przez szczeliny i miękkie/lekkie przegrody. Skoro masz miejsce,
    to możesz dla przykładu obniżyć sobie sufit o jakieś 15 cm i pomiędzy
    obecnym sufitem, a tym nowym z płyt g-k, włożyć tak ze dwunastkę wełny
    mineralnej. Znacząco powinno pomóc. Wełna jest świetnym izolatorem
    akustycznym, a przy tym daje inne korzyści. Droga też nie jest, zatem
    nie powinno Cię to zrujnować, ale mimo to dla całego mieszkania może się
    sumka uzbierać...

    pozdr.
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-07-21 09:38:11
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Wczoraj właśnie się dowiedziałem, że wywalił styropian, który był pod
    > wylewka.
    > Oryginalnie był strop, styropian, jakaś gruba filia, wylewka, która nie
    > stykała się ze ścianą.
    > Nie wiem :)

    NO i już wiesz czemu tak jest :)
    Jedynym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest ponowne założenie styropianu,
    czyli musi skuć posadzkę i założyć styropian.
    Bo nawet jak wyciszysz sufit to będzie sie po ścianie nieść.
    Zacznij od dewelopera a poźniej uderzd do administratora budynku.

  • 15. Data: 2010-07-21 09:39:22
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]
    > wylewka.
    > Oryginalnie był strop, styropian, jakaś gruba filia, wylewka, która nie stykała się

    Oby Ci tylko ten sasiad z sufitem nie spadl. Ciekawe co on tam narobil. Chyba jest na
    tyle
    przy rozumie ze nie uszkodzil stropu!

  • 16. Data: 2010-07-21 12:08:22
    Od: Adam <a...@o...pl>

    W dniu 2010-07-21 11:39, Tom pisze:

    > Oby Ci tylko ten sasiad z sufitem nie spadl. Ciekawe co on tam narobil. Chyba jest
    na tyle
    > przy rozumie ze nie uszkodzil stropu!
    Sam tego nie robił tylko ekipy. Podczas ich prac wydawało się, że zaraz
    się wszystko zawali.

  • 17. Data: 2010-07-21 12:15:34
    Od: "TomT" <tom@wywal_to_simona.pl>

> [...]
    > wylewka.
    > Oryginalnie był strop, styropian, jakaś gruba filia, wylewka, która nie

    Zmiana rodzaju ogrzewania mieszkania na podłogowe może być (i powinna)
    traktowana jako przebudowa. A to wymaga uzyskania pozwolenia na budowę,
    jeśli takiego rodzaju ogrzewania nie było w planach budowy. Masz zatem
    klasyczną samowolkę budowlaną u sąsiada i nadzór budowlany powinien kazać mu
    przywrócić stan poprzedni oraz stosownie ukarać. Zastanów się jednak czy
    wolisz mieć nad sobą głośno, czy cicho ale ze śmiertelnym wrogiem.

    TomT

  • 18. Data: 2010-07-21 13:05:28
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2010-07-21 09:51, Adam pisze:

    > Od sąsiada usłyszałem tylko tyle, że nic to(wizyta inspektora) nie
    > pomogło i by coś w tym zrobić musiał by się sądzić a nie ma na to czasu,
    > pieniędzy i ochoty.

    A ja jestem zdania, że nie popuszczać - wszyscy jednocześnie powinni złożyć pozwy
    o naprawę oraz zadośćuczynienie za powstały kłopot.

    Ja po niemal roku wożenia się z gnojem (który wyraźnie chciał się wykpić sianem)
    coś tam odzyskałem szczęśliwie bez sądu. Mało ale niech już będzie moja strata.
    A miałem już składać pozew - przyniósł obiecaną (podpisem!) forsę naprawdę
    rzutem na taśmę z opóźnieniem 4.5 miesiąca.

  • 19. Data: 2010-07-21 13:08:53
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2010-07-21 10:36, Adam pisze:

    > To jest oczywiście jedna z metod. Tylko dlaczego ja ma to robić a nie
    > ten, który narobił bałaganu ? :)

    Masz rację. Trzeba się domagać, bo ci na łeb wejdą. Jak się nie uda, to
    przynajmniej nie będziesz sobie pluł w brodę, że jesteś pierdoła ;)

    > Najtaniej? Czyli wezwanie inspektora jest dla wzywającego jakimś kosztem ?

    Inspektor nadzoru budowlanego robił u mnie oględziny "z urzędu" za friko.
    Zostawił kopię protokołu.

    > Mieszkanie mam wysokie na 265cm wiec miejsce jest, ale to przy 80m2
    > bedzie raczej drogą zabawą. Poza tym wydaje mi sie, że dźwięki w dużej
    > mierze przenoszą się też po ścianach a tego już nie udam mi się izolować

    A czy on już położył jakieś panele, dywany, czy tłucze po tej wylewce?
    Jak po wylewce, to sytuację można prawdopodobnie uznać za przejściową.

  • 20. Data: 2010-07-21 15:41:46
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 14:15:34 +0200, TomT napisał(a):

    > Zastanów się jednak czy
    > wolisz mieć nad sobą głośno, czy cicho ale ze śmiertelnym wrogiem.

    A co ty byś wolał? :)

    --
    marcin