  • 61. Data: 2010-11-10 21:16:17
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:op.vlyzjpos1cvm6g@linux-rj.dom...

    > Nie przepłącaj powiedz facetowi że na alledrogo kupisz zawór trzydrogowy z
    > siłownikiem
    > http://allegro.pl/zawor-mieszajacy-trojdrogowy-1calo
    wy-silownik-i1308897581.html
    > kosztuje niecałe 350 z wysyłką

    Dokładnie, nie daj się. Powiedz gościowi, że jest palant i niech spier....
    na drzewo ze swoimi siłownikami i niech se kut...s nie myśli, bo Ty wiesz
    lepiej, że na Allegro kupisz za 350zł zawór z siłownikiem, bo tak Ci
    powiedzieli "fahofcy co sie na wszysdkim znajom".
    A jak się spierd.... chińszczyzna za pół roku to chyba wiesz gdzie szukać
    doradców, którzy wpuścili Cię w maliny ?
    Niestety żaden z tych "fahofcy co sie na wszysdkim znajom" nie przyjedzie do
    Ciebie, aby Ci wymienić zatarty zawór lub spalony siłownik.

    Jeszcze słowo do kolegi Janusza. Zanim udzielisz kolejnym razem takiej
    porady sprawdź czego one dotyczą.
    Kolego za 350zł na Allegro to kupisz jakąś chińszczyznę nawet bez nazwy
    firmy, bo firma wstydzi się pod tym podpisać.
    Kaszpir w wycenie ma siłownik M6063L1009 firmy Honeywell
    http://www.honeywell.com.pl/automatyka_domow/prasa/c
    orona.asp i jest to
    jedna z niewielu firm na rynku światowym, która produkuje prawdziwą
    automatykę, a nie zabaweczki, które po pół roku się rozsypują. W tym
    przypadku jest to bardzo ważne, zeby to była automatyka na prawdziwym
    poziomie, bo zawór będzie ciągle sterowany.
    Niestety dobra automatyka kosztuje i tu nawet na Allegro
    http://allegro.pl/silownik-do-zaworow-mieszaj-honeyw
    ell-m6063l1009-i1305707330.html
    kosztuje on 439,50zł + 12zł (najtańszy koszt wysyłki) = 451,50zł.
    Jak kupi na Allegro to sam sobie będzie musiał zapewnić serwis gwarancyjny,
    bo instalator nie będzie miał obowiązku się szarpać z urządzeniami i
    podzespołami, których nie sprzedawał.

    Kaszpir w wycenie ten siłownik M6063L1009 od instalatora dostanie w cenie
    519,92zł przed rabatem. To jest cena katalogowa, którą narzuca producent lub
    główny dystrybutor i ta cena obowiązuje u każdego sprzedawcy.
    Po rabacie 10% zapłaci za ten siłownik 467,92zł. To jest dokładnie o 28,42zł
    więcej.
    Czy to jest aż tak wygórowana cena za przywiezienie tego siłownika na
    miejsce oraz zapewnienie serwisu gwarancyjnego, która wymaga, aż tak
    drastycznych kroków oszczędnościowych ?
    Kolego Januszu, Kaszpir kupi zawór za 350zł na Allegro, a później wyda 3-4
    razy tyle i będzie się musiał sam bujać z tym zaworem, albo płacić za każdy
    przyjazd instalatora, bo on nie będzie odpowiadał za złą jakośc tego
    siłownika oraz zaworu. Czy jest sens ?

    Jeszcze do Kaszpira. Chłopie, nie bądź taki podejrzliwy, zaufaj fachowcom,
    ktrórzy Ci robią robotę, bo naprawdę wiedzą co robią.
    Ty zaś od nich wymagaj, żeby to działało tak jak się należy. Jak coś będzi
    nie "tak" to mają Ci zrobić żeby było "tak", choćby później mieli dołożyć do
    interesu. I jeszcze jedna rada, uważaj na takie porady jak tu na grupie, bo
    "wylądujesz jak Zabłocki na mydle" :)

  • 62. Data: 2010-11-10 23:12:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lis, 22:16, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > interesu. I jeszcze jedna rada, uważaj na takie porady jak tu na grupie, bo

    A co powiesz na moj silownik?

    http://kotly.com/product_info.php?products_id=1607

    Jest solidny i nie wyglada na chinszczyzne (nie wiem czy to nawet nie
    made in poland?), a jest jednak dwie stowki tanszy od honeywella:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2010-11-11 12:43:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    c.googlegroups.com...

> [...]

    > Jest solidny i nie wyglada na chinszczyzne (nie wiem czy to nawet nie
    > made in poland?), a jest jednak dwie stowki tanszy od honeywella:)

    Firma Womix jako firma, jest polska. Czy sprzedawany przez nią towar jest
    polski tego nie wiem.
    Czy trwały to może sam się wypowiedz jak długo używasz i w jakiej
    konfiguracji, bo ja nie miałem z nimi do czynienia.
    W przypadku fim takich jak Honeywell, Danfoss, Heimeier, Herz, Joventa i
    kilku innych, których nazw teraz nie pomnę, kupując ich produkty mamy
    pewność, że są wysokiej jakości, nawet jeżeli zostały wykonane przez
    Chińczyków.

  • 64. Data: 2010-11-11 17:37:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-11-2010 o 22:16:17 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > bo Ty wiesz lepiej, że na Allegro kupisz za 350zł zawór z siłownikiem,
    > bo tak Ci powiedzieli "fahofcy co sie na wszysdkim znajom".
    O znalazł się wielki fachura od siedmiu boleści.

    > A jak się spierd.... chińszczyzna za pół roku to chyba wiesz gdzie
    > szukać doradców, którzy wpuścili Cię w maliny ?
    A co sie tam ma sp.. lić? firma sprzedaje je parę lat i jakoś sie nie
    rozlatują
    jakbyś chciał.

    > Niestety żaden z tych "fahofcy co sie na wszysdkim znajom" nie
    > przyjedzie do Ciebie, aby Ci wymienić zatarty zawór lub spalony siłownik.
    Każdy sie może spalić nawet przez ciebie zachwalany

    > Jeszcze słowo do kolegi Janusza. Zanim udzielisz kolejnym razem takiej
    > porady sprawdź czego one dotyczą.
    Sp...j, rady to sobie możesz dawać swojemu synkowi, jak go w ogóle masz.

    > Kolego za 350zł na Allegro to kupisz jakąś chińszczyznę nawet bez nazwy
    > firmy, bo firma wstydzi się pod tym podpisać.
    Coś takiego, a ja tam widze nazwę INSBUD i pod tą nazwą juz są sprzedawane
    X lat.
    Do reszty nie mam najmniejszej ochoty sie odnosić.
    EOT.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 65. Data: 2010-11-11 19:57:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja mam taki i coz - poprostu dziala jak trzeba ;)

    Ten co mam w kosztorysie to Honeywell

  • 66. Data: 2010-11-11 20:13:13
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > do interesu. I jeszcze jedna rada, uważaj na takie porady jak tu na
    > grupie, bo "wylądujesz jak Zabłocki na mydle" :)

    Ok.

    Dzwoniełem jeszcze do sklepu w którym był robiony kosztorys (kosztorys
    robiła pewne duża i znana toruńska firma która zajmuje sie sprzedażą
    osprzętu do CO i itd) i dowiedziałem się czegoś na temat "rurek" (nazwa na
    kosztorysie Sitec Kitec). Handlowiec powiedział że oni nie sprzedają
    "chińszczyzny" i te tańsze rurki są produkcji włoskiej ? (jakieś perfekt ?)
    i nadają się na podłogówkę ...
    Nie handlują chińszczyzną wogóle ...

    Ceny jakie uzyskałem są cenami z rabatem jakie uzyskał instalator.

    W kosztorysie nie mam zaworu trójdrogowego , ale sądze że go nie ma bo
    wykonawca sam musi go kupić , bo zapewne przy ogrzewaniu mieszanym ten drugi
    zawór też by musiał by być ...

    Jedynie zastanawiałem się czy ten siłownik jest wogóle do czegoś potrzebny

    Dzwoniłem do sklepu w którym była robiona kalkulacja to powiedziano mi że na
    siłowniku ustawia się coś i on sam "
    bezobsługowo" steruje zaworem (jeśli dobrze zrozumiałem)

  • 67. Data: 2010-11-12 06:25:46
    Od: "Zbyszek Wiśniewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > http://kotly.com/product_info.php?products_id=3D1607
    >
    > Ja mam taki i coz - poprostu dziala jak trzeba ;)

    Ten wygląda interesująco i z tego co doczytałem jest to polski produkt (a nie
    jakiś niewiadomo jaki chiński).

    Instalację będzie wykonywał u mnie podwykonawca i może to i dobrze, bo źle by
    było aby wykonawca wszystko sam robił mimo na czymś się nie zna ...

    Czy te siłowniki są "uniwersalne" i pasują na każdy zawór trój/czterodrożny
    dowolnego producenta ?

    Z takiego siłownika wychodzą kable , do czego się je podłącza ?

    Ja umówiłem się z wykonawcą że moja dopłata (2000zł) będzie dopisana do mojego
    "zadłużenia" i będzie zrobiony aneks do umowy i zapłacę dopiero przy odbiorze
    domu w maju/czerwcu (przy akcie notarialnym).

    Jednakże jeśli tamten siłownik nie jest jakimś nadzwyczajnym cudem i można
    spokojnie kupić coś tańszego a resztę przeznaczyć na jakiś inny element do
    podłogówki to czemu nie ..
    Na pewno nie chce żadnej najtańszej chińszczyzny , która nie ma żadnego
    "prawdziwego" producenta ....

  • 68. Data: 2010-11-12 07:33:29
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Zbyszek Wiśniewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ibimla$lch$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy te siłowniki są "uniwersalne" i pasują na każdy zawór
    > trój/czterodrożny
    > dowolnego producenta ?

    Spora część siłowników pasuje do większości zaworów

    > Z takiego siłownika wychodzą kable , do czego się je podłącza ?

    Do regulatora. W Twoim przypadku do regulator pogodowego.
    Tylko nie każdy regulator pogodowy i musi to być regulatro z wyjściem
    trój-stawnym.
    Np. takim:
    http://www.compit.pl/katalog/13-regulatory-zaworow/p
    rodukty/pogodowy-regulator-mieszacza/r315t2_18.html

> [...]
    > podłogówki to czemu nie ..
    > Na pewno nie chce żadnej najtańszej chińszczyzny , która nie ma żadnego

    Honeywell to firma, która od lat produkuje najwyższej jakości automatykę
    przemysłową i domową.
    Te produkty są pewne i działają bezawaryjnie przez wiele lat.
    W przypadku innych firm to jest ruletka. Możesz trafić na sprzęt dobry, ale
    zazwyczaj w tej branży cena odzwierciedla jakość wyrobu.
    Oczywiście możesz zaoszczędzić kilka stów na siłowniku i zaworze. Tylko czy
    się nie okaże później, że to tanio wyszło drogo ?

  • 69. Data: 2010-11-12 08:20:13
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > A co sie tam ma sp.. lić? firma sprzedaje je parę lat i jakoś sie nie
    > rozlatują jakbyś chciał.

    Ty je sprzedajesz, że masz tak dobre informacje, czy tylko bazujesz na tym
    jedynym egzemplarzu, który masz zamontowany ?
    Jak długo ten zawór pracuje w Twojej instalacji ?

    > Każdy sie może spalić nawet przez ciebie zachwalany

    Tylko prawdopodobieństwo jest różne.
    Widzisz, automatyka to taka dziedzina produkcji, która wymaga wielu lat
    doświadczeń, odpowiedniej jakości materiałów oraz jakości wykonia.
    To nie jest tak, że wsadzisz cokolwiek i będzie tak samo dobre. Zawory
    potrafią mieć szereg wad, które będa powodowały, ze zawór będzie się
    zacierał i co jakiś czas trzeba go będzie rozbierać, wymieniać oringi, a
    nierzadko zały zawór. W przypadku siłowników, każdy z nich przewidziany jest
    do określonych temperatur pracy.

    > Coś takiego, a ja tam widze nazwę INSBUD ...

    "Na płocie był napis "du...a". Chciałem sobie pogłaskać i wbiła mi się
    drzazga" :)

    To jeszcze napisz, że oni to produkują i nie jest to tylko i wyłącznie towar
    sprowadzony z Chin od pierwszego z brzegu producenta chińskiego :)
    Bo ja tam widzę inny napis.

    Kolego, żebyś nie miał wątpliwości co do producenta tego zaworu to zobacz
    sobie to:
    http://www.sklep-ogrzewanie.eu/pdf_datasheet.php?pro
    ducts_id=24480
    Po co kolega Kaszpir ma przepłacać 100zł i kupować za 329zł jak może kupić
    za 235,20zł ? :)
    http://www.acmelec.com/UploadFolder/AE-Q%20series%20
    instruction.pdf
    W przypadku Honeywell-a jest to napewno towar wyprodukowny przez tę firmę i
    napewno nie znajdziesz ich produktów pod inną nazwą.

    > ... i pod tą nazwą juz są sprzedawane X lat.

    Amerykański koncern Honeywell istnieje od 1906r., a nie od 1987r.,
    Ja natomiast mam do czynienia z tą firmą od przeszło 20 lat i uważam, że
    produkują sprzęt naprawdę wysokiej jakości.
    Oczywiście każdy decyduje co chce kupić, a ja tylko doradzam.

  • 70. Data: 2010-11-12 08:41:39
    Temat: Re: PodĹ?ogĂłwka , kosztorys i co zmieniÄ? ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > W przypadku Honeywell-a jest to napewno towar wyprodukowny przez tę
    > firmę i napewno nie znajdziesz ich produktów pod inną nazwą.

    Paręd dni temu byłem własnie bliski kupienia tego akurat zaworu ale nie
    mogłem zdobyć info nt. czasu zmiany pozycji. Ostatecznie to że to jednak
    chinczyk zrobił spowodowałem że zacząłem szukac czegoś innego. Po krótkim
    rozpoznaniu kupiłem zestaw Belimo - kulowy zawór trójdrogowy 3/4 oraz
    siłownik. Też dobra firma.

    Marek