  • 11. Data: 2009-02-23 13:28:11
    Temat: Re: Podatek od blaszaka?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Clive Codringher" <n...@m...maila> napisał w wiadomości
    news:gntk84$l5h$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jak widać dowalają po zgłoszeniu - blaszaka jeszcze nie postawiłem. Z
    > tego co pytałem w starostwie nic już nie trzeba - tylko zgłosić i jak
    > nie zgłoszą zastrzeżeń do 30 dni to masz spokój.
    Ale chyba od takiej decyzji mozna sie odwołac. Przeciez nie moga pobierać
    podatku za nieruchomość niewybudowaną

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-02-23 15:35:43
    Od: "Clive Codringher" <n...@m...maila>

    kris wrote:

    > Użytkownik "Clive Codringher" <n...@m...maila> napisał w wiadomości

    > Ale chyba od takiej decyzji mozna sie odwołac. Przeciez nie moga
    > pobierać podatku za nieruchomość niewybudowaną

    Można, masz na to 14 dni od doręczenia. I mam zamiar to zrobić, bo mi
    wpisali garaż, a ja zgłaszałem budynek gospodarczy. A to pewna różnica.

  • 13. Data: 2009-02-23 16:22:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Clive Codringher pisze:
    > Witam!!
    >
    > Postanowiłem postawić sobie garaż blaszak. Zgłosiłem jego budowę do
    > Starostwa i niedługo zacznę go robić, a tutaj niespodzianka. Dostałem
    > pismo z Urzędu Gminy w sprawie podatku od nieruchomości na ten rok, a
    > tam, oprócz domu dowalony został "garaż wolnostojący" i to za stawkę 10
    > razy większą niż dom - właściwie połowa całego podatku to ten garaż,
    > którego nie ma, nie wiem kiedy będzie i będący w końcu zwykłym
    > blaszakiem.

    Dziwne - takie coś pojawia się dopiero po formalnym zakończeniu budowy.

    Natomiast stawka jak najbardziej normalna - wszelkie budynki gospodarcze
    (inne niż rolne) mają maksymalną stawkę 10x wyższą niż budynki
    mieszkalne (a gminy zwykle proporcjonalnie ustalają wszystkie stawki).

    Było dać sufit na poziomie poniżej 2,2m (o ile dobrze pamiętam limit) i
    powierzchnia by się liczyła na 50% ;) (no, mogłeś jeszcze zaszaleć na
    1,4m i wtedy miałbyś zero ;) )

    > Czy Urząd miał prawo dowalić mi podatek?

    Generalnie tak, ale zrobił to ciut za wcześnie.

    > Czy w ogóle za blaszaki płaci
    > się podatek?

    Oczywiście.

  • 14. Data: 2009-02-23 19:24:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Clive Codringher pisze:

    > Można, masz na to 14 dni od doręczenia. I mam zamiar to zrobić, bo mi
    > wpisali garaż, a ja zgłaszałem budynek gospodarczy. A to pewna różnica.

    Jeśli chodzi o podatek? Żadna.

    Natomiast istnieje ryzyko, że na garaż będziesz potrzebował pozwolenia a
    nie tylko zgłoszenia ;->

  • 15. Data: 2009-02-23 19:46:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "_a_r_t_e_c_" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Budynki pod względem podatkowym rozróżnia się:
    > - mieszkalne
    > - związane z prowadzeniem dz.gospodarczej
    > - służące działalności leśnej lub rybackiej
    > - budynki na gruntach rolnych służące działalności rolniczej
    > - budynki pozostałe
    >
    > W zależności od zakwalifikowania budynku do danej grupy płaci się inną
    > stawkę podatku. Najmniej się płaci za budynki mieszkalne, najwięcej za
    > budynki związane z działalnością gospodarczą, nic się nie płaci za budynki
    > rolnicze.

    A własnie- moja działka to wg map łaki(wydzłaczony z produkcji rolnej mam
    tylko teren pod budynkiem) wiec zgłosze to jako pomieszczenie słuzące
    działalnosci rolniczej;))

    Kris

  • 16. Data: 2009-02-23 19:48:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:j3va76-vuc.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Dziwne - takie coś pojawia się dopiero po formalnym zakończeniu budowy.

    No własnie jak teraz zrobię zgłoszenie to powinni zacząć naliczać podatek po
    zakończeniu budowy. A zakończe za lat 15 np. ;)))

    Kris

  • 17. Data: 2009-02-23 21:28:29
    Od: "a_r_t_e_c" <a...@m...bsk.vectranet.pl>

> [...]
    >>

    > A własnie- moja działka to wg map łaki(wydzłaczony z produkcji rolnej mam
    > tylko teren pod budynkiem) wiec zgłosze to jako pomieszczenie słuzące

    A jesteś rolnikiem ?
    Obecnie kryterium "bycia rolnikiem" określone jest przez wymaganą
    powierzchnię gospodarstwa. W niektórych gminach aby być rolnikiem wystarczy
    1 ha fizyczny, w innych musi być 1 ha przeliczeniowy, w niektórych musi być
    więcej niż średnia powierzchnia gospodarstwa w gminie.
    Konia z rzędem temu, kto wskarze konkretny akt prawny który to precyzuje. O
    ile wiem urzędy traktują sprawę dość uznaniowo opierając się na bardzo
    róznych przepisach, często na uchwałach własnych.
    A więc nawet jak wybudujesz budynek na łące, a twoja działka nie spełnia
    warunków dospodarstwa rolnego, to budynek nie zostanie zakwalifikowany jako
    służący do produkcji rolnej.
    Mi opłacało siędokupić ziemi aby zostać rolnikiem.

  • 18. Data: 2009-02-23 21:35:56
    Od: "a_r_t_e_c" <a...@m...bsk.vectranet.pl>

    > No własnie jak teraz zrobię zgłoszenie to powinni zacząć naliczać podatek
    > po zakończeniu budowy. A zakończe za lat 15 np. ;)))

    Za dobrze by bylo. Po to siedzą urzędnicy na stołkach, aby nikt skarbówki
    nie cyckał. Cały system został precyzyjnie zbudowany abyś płacił, więc
    musisz się bardziej wysilić żeby się wykręcić.

  • 19. Data: 2009-02-23 22:38:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:

    > No własnie jak teraz zrobię zgłoszenie to powinni zacząć naliczać
    > podatek po zakończeniu budowy. A zakończe za lat 15 np. ;)))

    Tylko że przed jej zakończeniem - nie możesz użytkować.

  • 20. Data: 2009-02-24 06:36:43
    Od: "Clive Codringher" <n...@m...maila>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Było dać sufit na poziomie poniżej 2,2m (o ile dobrze pamiętam limit)
    > i powierzchnia by się liczyła na 50% ;) (no, mogłeś jeszcze zaszaleć
    > na 1,4m i wtedy miałbyś zero ;) )

    Ale ja na szkicu nie podałem wysokości...