  • 1. Data: 2016-12-08 21:21:01
    Temat: Podcięcie komina z wkładem ceramicznym
    Od: a...@g...com

    Witam, czy ktoś w Was robił taki numer jak w temacie?

    Mam problem z wystającym kominkiem salonie. Komin mam postawiony przy ścianie i
    wystaje 35cm, do tego firma od kominków powiedziała, że kominek (na gotowo) zabierze
    dodatkowe 60-70cm co daje razem około 1m wystającej zabudowy.

    Salon mam tak ustawiony, że wystający kominek nie pasuje, a ustawienie kominka po
    bokach także nie rozwiązuje problemu - każda z opcji wprowadza nieład.

    Jak do tego doszło:
    Na projekcie kominek wraz z kominem jest wrysowany w tym samym miejscu i patrząc na
    to na samym początku nie wiedziałem, że w rzeczywistości kominek będzie stał przed
    kominem, co razem przyjmie takie gabaryty. Rozmawiałem z architekt i dowiedziałem
    się, że projekt jest budowlany a nie wykonawczy.

    W akcie desperacji wpadłem na pomysł, aby podwiesić komin an wysokości około 1,5m,
    dorobić wyczystek, odpływ na kondensat i kominek wsunąć pod komin. Już nawet
    dzwoniłem do kominiarza z pytaniem, czy jeżeli taki numer zrobię to nie będzie
    problemu z odbiorem. Dowiedziałem się, że jeżeli będzie na to projekt i dostęp do
    wyczystki to odbierze.

    Wygląda na to że jest zielone światło od kominiarza, pytanie tylko czy takie numery
    się wykonuje, czy nie będzie w przyszłości z tym problemów. Czy podcinał ktoś z
    forumowiczów komin ?

    Komin to Schiedel Rondo plus, biorę pod uwagę utratę gwarancji.

  • 2. Data: 2016-12-08 23:00:25
    Temat: Re: Podcięcie komina z wkładem ceramicznym
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 8 grudnia 2016 21:21:02 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
> [...]
    się wykonuje, czy nie będzie w przyszłości z tym problemów. Czy podcinał ktoś z

    Jak podwiesisz komin ceramiczny? On musi na czymś stać.
    Jeśli nie na fundamencie, to może jakoś podparty na wyjebitnych dwuteownikach
    wmurowanych w ścianę na wylot w miejscu podparcia? Kiepsko to brzmi jednak.

  • 3. Data: 2016-12-08 23:51:24
    Od: a...@g...com

    Niestety taki komin waży około 100kg na metr wysokości (z 8,5m będzie do podparcia),
    także jest co podpierać. Z tyłu ściana nośna jest, pod spodem solidny fundament,
    myśle że dobry konstruktor opanuje temat.

    Pytanie czy ktoś takie rzeczy przerabiał i czy nie ma problemu później z
    uszczelnieniem komina, czy np komin nie pęka ...wiele niespodzianek może być, których
    na tym etapie nie mogę przewidzieć.

  • 4. Data: 2016-12-09 07:30:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 grudnia 2016 23:51:25 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
> [...]
    uszczelnieniem komina, czy np komin nie pęka ...wiele niespodzianek może być, których

    1. Zrezygnować z kominka- i tak nie będziesz używał poza pierwszym rokiem.
    2. Dobrać taki kominek(a konkretnie) obudowę aby nie było wystającej na metr
    zabudowy.

  • 5. Data: 2016-12-09 07:41:04
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    dodatkowe 60-70cm co daje razem około 1m wystającej zabudowy.

    Postawili co w salonie komin dostawiony do ściany i nie zareagowałeś na etapie
    budowy?
    W projekcie też tak było?

  • 6. Data: 2016-12-09 07:45:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 9 grudnia 2016 07:30:15 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > 2. Dobrać taki kominek(a konkretnie) obudowę aby nie było wystającej na metr

    3. zmienic koncepcje salonu.

    w kazdym razie podwieszanie komina juz stojącego to jakis kosmos

    b.

  • 7. Data: 2016-12-09 08:09:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.12.2016 o 21:21, a...@g...com pisze:
    > Witam, czy ktoś w Was robił taki numer jak w temacie?
    >
    > Mam problem z wystającym kominkiem salonie. Komin mam postawiony przy ścianie i
    wystaje 35cm,
    Jeżeli ściana za kominem jest odpowiednio wytrzymała, to zobacz takie
    rozwiązanie:
    http://receptynadom.pl/mozna-zrobic-komin-scianie-sz
    czytowej/
    Jacek

  • 8. Data: 2016-12-09 19:01:00
    Od: a...@g...com

    On Friday, 9 December 2016 07:41:05 UTC+1, Kris wrote:

> [...]
    dodatkowe 60-70cm co daje razem około 1m wystającej zabudowy.

    > Postawili co w salonie komin dostawiony do ściany i nie zareagowałeś na etapie

    Komin jest na swoim miejscu, tak jak w projekcie, ale wkład kominkowy był wrysowany
    także w miejsce komina, czyli mały kwadrat w większym kwadracie, kwadraty połączone
    jednym bokiem przy ścianie nośnej.

    Naniesienie kominka na komin, dużo odchudziło ten projekt w tym miejscu, dopiero
    firma od kominków, uświadomiła mi, że cała zabudowa będzie wystawała ponad metr od
    ściany.

    Niestety nie było mnie na etapie stawiania komina, przyjechałem jak już stał, także
    już nic nie mogłem zrobić.

  • 9. Data: 2016-12-09 20:56:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 grudnia 2016 19:01:00 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
    .

    > Niestety nie było mnie na etapie stawiania komina, przyjechałem jak już stał, także
    już nic nie mogłem zrobić.

    Ale nie mow że zaakceptowałeś komin doklejony/ odstający do ściany w salonie?

  • 10. Data: 2016-12-09 20:57:39
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    .

    > Niestety nie było mnie na etapie stawiania komina, przyjechałem jak już stał, także
    Trzeba było kazać rozebrać i poprawić.