  • 11. Data: 2016-12-09 21:38:58
    Temat: Re: Podcięcie komina z wkładem ceramicznym
    Od: a...@g...com

    On Friday, 9 December 2016 20:57:40 UTC+1, Kris wrote:
    > W dniu piątek, 9 grudnia 2016 19:01:00 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
    > .

    także już nic nie mogłem zrobić.
    > Trzeba było kazać rozebrać i poprawić.

    Różnica między świeżo postawionym kominem, a stanem obecnym jest taka, że mam tynki,
    wylewki, ale nadal mogę poprawić, stąd ten post, bo chcę teraz poprawić, mam wizję
    jak poprawić (jak w temacie), ale nie wiem czy takie rzeczy się robi. Może ktoś
    podobny temat już przerabiał ?

  • 12. Data: 2016-12-10 01:11:44
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    ale nie wiem czy takie rzeczy się robi. Może ktoś podobny temat już przerabiał?

    "Przedpiścy" pisali delikatnie, ja spróbuję prosto.
    Takich rzeczy się nie robi! A jeśli znajdziesz faceta, który się tego podejdzie,
    to wiedz, że jeszcze nie masz z tym kominem kłopotu!
    Takie hopsztosy sie robi, ale na etapie budowy.Da się wtedy to rozwiązać: czy to
    postawić na hakach, czy podwiesić na stropie.Ale wymaga to stosownych obliczeń-
    i odpowiedzialności.A tu nie wiem nawet, z czego jest ściana,czy(jeśli jest) strop!
    Teraz, to uważam że najprościej rozebrać, a na jego miejsce (jeśli jeszcze masz
    ciśnienie na kominek)postawić metalowy.Ale uwaga: To nie jest pewne, że się da!

    Ale jestem ciekaw, jak to rozwiążesz.Napisz.
    Pozdrawiam.abomito

  • 13. Data: 2016-12-10 11:20:33
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 8 Dec 2016 12:21:01 -0800 (PST), a...@g...com napisał(a):

    > Witam, czy ktoś w Was robił taki numer jak w temacie?
    >
    > Mam problem z wystającym kominkiem salonie.

    A daj rzut tego pomieszczenia, bo wiesz, jest też tak, że na początku się
    liczy, kombinuje do 1 cm, a potem w praktyce okazuje się, że i tak się
    człowiek przyzwyczaja i zapomina, że miało być inaczej.
    Może postaw wkład obok komina?

    --
    scruffty

  • 14. Data: 2017-01-07 13:00:32
    Od: a...@g...com

    Jezeli chodzi o zuty to salon z kuchnia jest w ksztalcie litery L, jest podobny do
    tego (http://www.mgprojekt.com.pl/upload/downloads/ps_otw
    arty.pdf).
    Moj "pokoj dzienny + jadalnia" różni się tym, że:
    - telewizor jest zamieniony z kominem stronami, komin jest umiejscowiony 44cm od
    lewego winkla
    - cała ściana jest zlicowana ze słópkami żelbetowymi, nie ma ścianki działowej na
    telewizor.

    Chciałbym mieć kominek w lewym rogu, tak aby był wystawiony na jadalnie i salon.

    abomito
    Dlatego chcę mieć projekt na przeróbkę, aby ktoś mógł wziąść za to odpowiedzialność,
    co minimalizuje możliwość wystąpienia problemów w przyszłości. Są 2 opcje jeżeli
    chodzi o fundament pod ten komin:
    - wylanie slupka zelbetowego w tylnej ścianie nośnej
    - wrzucenie tam jakiegoś słupa stalowego na którym komin będzie się opierał

    Obecnie czekam na firmę, która ma mi zrobić do tego projekt.

  • 15. Data: 2017-01-07 22:27:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 13:00:33 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:

    > Obecnie czekam na firmę, która ma mi zrobić do tego projekt.

    Jeśli komine u Ciebie to nie podstawowe żródło ogrzewania(a to bardzo bezsensowny
    pomysł) to odpuść temat
    W pierwszym roku rozpalisz z 5 razy w kolejnych ze 3 razy do roku nie wiecej.

  • 16. Data: 2017-01-12 22:04:09
    Od: a...@g...com

    On Saturday, 7 January 2017 22:27:31 UTC+1, Kris wrote:

    > Jeśli komine u Ciebie to nie podstawowe żródło ogrzewania(a to bardzo bezsensowny
    pomysł) to odpuść temat
    > W pierwszym roku rozpalisz z 5 razy w kolejnych ze 3 razy do roku nie wiecej.

    Kominek nie będzie podstawowym źródłem ogrzewania, dlatego nie chcę, aby wystawał
    zbytnio od ściany.

    Widok zabrudzonego wystającego kominka, który będzie pewnie używany sporadycznie to
    za dużo dla mnie, jak miałbym odpuścić temat to wywalił bym cały ten kominek wraz z
    kominem.

    Ostatnio miałem konstruktora, który chce stalową konstrukcję wstawić w tylną ścianę.