  • 1. Data: 2013-04-30 12:08:45
    Temat: Podjazd - niesort 0-61 mm
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Ja jeszcze raz o utwardzaniu podjazdow - czy tzw. niesort o ziarnie 0-61 mm
    nie bedzie ulegal wyplukiwaniu?

    Na roznych forach kamieniarskich i nie tylko pisza, ze "niesort" utwardza
    sie lepiej niz kamien sortowany, ale mam obawy, ze deszcze zalatwia te
    najdrobniejsza frakcje i zaczna sie robic zapadliska.

    Ktos sie wypowie?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-04-30 12:35:33
    Temat: Re: Podjazd - niesort 0-61 mm
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 30.04.2013 12:08, Maciek wrote:

> [...]
    > sie lepiej niz kamien sortowany, ale mam obawy, ze deszcze zalatwia te
    > najdrobniejsza frakcje i zaczna sie robic zapadliska.

    Kostke granitowa powinno sie zasypywac pylem granitowym. Taki pyl
    utwardza sie jak beton.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2013-04-30 21:39:22
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Kostke granitowa powinno sie zasypywac pylem granitowym. Taki pyl
    > utwardza sie jak beton.

    wbija w obuwie i roznosi po okolicy tez, wejdz takimi butami na panele albo
    miekka ceramike ajjjjj

  • 4. Data: 2013-05-01 09:58:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2013 21:39:22 +0200, forestdumb napisał(a):

    > wbija w obuwie i roznosi po okolicy tez, wejdz takimi butami na panele albo
    > miekka ceramike ajjjjj

    Ja nie robie podkladu pod kostke, tylko samodzielna nawierzchnie zwirowa
    (tymczasowa lub stala).

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2013-05-01 10:33:25
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ja nie robie podkladu pod kostke, tylko samodzielna nawierzchnie zwirowa
    > (tymczasowa lub stala).

    U mnie po wykorytowaniu drogi zasypałem grubym klińcem, na górę drobnym,
    ale wszystko sortowane. Okazało się, że po utwardzeniu (warstwami w
    trakcie zasypywania, płytą 400-ką) droga i tak się trochę degradowała -
    robiły się koleiny po kilku przejazdach ciężkiego sprzętu. Na górę
    poszedł więc drobny kliniec z dużą ilością wręcz pyłu. Wsiąknęło w drogę
    jak woda, ale spowodowało, że kamyczki przestały się ruszać. Droga
    jest jak skała, przeróżne samochody po tym jeździły z przemysłowym
    dźwigiem na wąskich oponach włącznie (nie pytajcie jakim cudem to
    przyjechało bez podczołgówki). Na fragmencie bez drobnej frakcji
    (tymczasowy przejazd) porozsuwały się pod nim kamienie - porobił żłoby,
    nawet wycisnął geowłókninę na górę, na drodze z pyłem nic - żadnego śladu!
    Duży samochód z 24 paletami zaprawy nie robi na drodze żądnego śladu czy
    ugięcia.

    Jest jeszcze jedna ciekawostka. Miałem stojącą wodę obok, jak
    przekopałem, to dosłownie strumień wlał się w drogę. Strumyk szerokości
    15cm i wysokości około 3-4cm znikał w obrębie 0.5m drogi! Najwyraźniej
    droga jest jak sitko. Chłonność jest niesamowita.

    O swoją drogę pytałem na grupie 19-go maja, jf dobrze mi doradził.

    Na życzenie zdjęcie zrobię, ale z góry wygląda na litą, zwyczajnie
    zapyloną drogę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2013-05-01 12:52:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 May 2013 10:33:25 +0200, Irek N. napisał(a):

> [...]
    > poszedł więc drobny kliniec z dużą ilością wręcz pyłu. Wsiąknęło w drogę
    > jak woda, ale spowodowało, że kamyczki przestały się ruszać. Droga

    Jak dawno robiles te droge? Chodzi mi o to, ile zim i por deszczowych :>
    przetrwala.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2013-05-01 18:48:12
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jak dawno robiles te droge? Chodzi mi o to, ile zim i por deszczowych :>
    > przetrwala.

    Dokładnie rok temu. Obsłużyła jedną, ale za to dużą budowę. Jestem
    przekonany, że jest "niezniszczalna" :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2013-05-01 18:54:52
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-04-30 12:08, Maciek pisze:

> [...]
    > sie lepiej niz kamien sortowany, ale mam obawy, ze deszcze zalatwia te
    > najdrobniejsza frakcje i zaczna sie robic zapadliska.

    Standardowo stosuje się mieszankę 0-31,5. Nie wiem, czemu szukasz
    większych frakcji... Po prawidłowym zagęszczeniu robi się zwarta
    nawierzchnia. Ale, oczywiście, jak jest spadek to będzie się wypłukiwać,
    nie ma innej możliwości, woda wypłucze nawet beton :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2013-05-01 22:23:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 May 2013 18:54:52 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
    > nawierzchnia. Ale, oczywiście, jak jest spadek to będzie się wypłukiwać,
    > nie ma innej możliwości, woda wypłucze nawet beton :)

    Spadek jest minimalny, jakies 3 proc.

    A o inne frakcje pytam, bo widze w okolicy roznie wykonane podbudowy i
    nawierzchnie. Kazdy majster to inna szkola.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio