  • 1. Data: 2013-04-01 09:49:38
    Temat: Podkład pod panele - dwa pytania
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Po pierwsze: czy drożej = na pewno lepiej? Bo płyty XPS są po 3zeta na
    allegro, a pianomat z rolki po 8-9zł A czytałem, że ten pianomat jest
    miękki i może powodować uszkadzanie zamków paneli (mówimy o 3-4mm)

    Po drugie: jak to jest z dziurkowanym XPS na podłogówkę? Sprzedawcy nie
    mają wątpliwości: pod panel na podłogówkę idzie dziurkowany XPS 1,6mm -
    a na necie ludzie się śmieją, że niby jakim cudem parę dziurek ma
    sprawić, że izolacja stanie się superprzewodnikiem. Z tym, że ja bym nie
    chciał płacić 25zł za metr podkładu bo 40 dałem za panele i ten xps bym
    wziął (tektura falista się podobno uklepuje i siada)...

    Aha - jeszcze jedno: tam gdzie kupiłem panele polecali zielone płyty eko
    - że niby nic innego nie idzie a xps to plastik, stuka, trzeszczy, dno
    jednym słowem. Gdzie indziej stanowczo płyty eko odradzali - bo się
    kruszą, bo się z nich pyli, bo stukają itp. Rozumiem że najlepsze to co
    na magazynie - ale co ja mam kupić?

  • 2. Data: 2013-04-01 11:44:07
    Temat: Re: Podkład pod panele - dwa pytania
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Aha - jeszcze jedno: tam gdzie kupiłem panele polecali zielone płyty eko -
    >że niby nic innego nie idzie a xps to plastik, stuka, trzeszczy, dno

    Podkład pod podłogówkę ma mieć najgorsze właściwości izolacyjne. Czym
    grubsza grubość izolacji tym lepsze właściwości izolacyjne.
    Czyli pod podłogówkę jak najcieńszy podkład. Tyle że podkład musi być też
    wytrzymałe na obciążenie (nie odkształcać się) a także nie wciągać wilgoci.

    Najlepsze pod podłogówkę jest jak najcieńszy XPS ...

    Karton jest lepszym przewodnikiem ciepła i gorszym izolatorem niż XPS , więc
    można dać grubszy , jednakze karton ma dużo gorsze właściwości na obciążenia
    jak i wchłania wilgotność niż XPS ...

    Ideałem byłby zupełny brak podkładu , ale to też nie jest dobre rozwiazanie
    bo ma swoje wady ...

    Czyli reasumując. Bierz jeśli podłoga jest prosta najcieńszy XPS

  • 3. Data: 2013-04-01 12:06:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 09:49:38 UTC+2 użytkownik cte napisał:
    > Po pierwsze: czy drożej = na pewno lepiej? Bo płyty XPS są po 3zeta na
    > allegro, a pianomat z rolki po 8-9zł A czytałem, że ten pianomat jest

    Nawet u mnie w sklepie pianomat jest po 7,5 ;)

    http://allegro.pl/pianomat-3mm-podklad-pod-panele-po
    dlogowe-i3124503124.html

    Tu masz po 6,9.

    > miękki i może powodować uszkadzanie zamków paneli (mówimy o 3-4mm)

    W zyciu. Pianomat to najlepszy z mozliwych wybor podkladu - mam go aktualnie ~150m2,
    bede mial jeszcze ~70m2 i uwazam ze obecnie nie ma na rynku nic lepszego pod panele
    na ogrzewanie podlogowe.

    > Po drugie: jak to jest z dziurkowanym XPS na podłogówkę? Sprzedawcy nie

    XPS nie ma zadnych wlasciwosci wygluszajacych, pianomat robi to *zdecydowanie*
    lepiej!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-04-01 12:09:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 11:44:07 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    > Najlepsze pod podłogówkę jest jak najcieńszy XPS ...

    Nieprawda. Wczoraj to liczylem jednemu madrali i w porownaniu do XPSa wychodzi ze w
    przypadku pianomatu bedzie nalezalo podniesc temperature podlogi o 0,3-0,9stC. Czyli
    tyle co nic. A wlasciwosci wygluszajace pianomat VS XPS nawet nie ma co porownywac.
    Jezeli robisz perkusje z podlogi to uzywaj XPS! Tak pozniej tworza sie stereotypy, ze
    panele sa glosne i stukaja.. :)

    > Czyli reasumując. Bierz jeśli podłoga jest prosta najcieńszy XPS

    Pianomat 100x lepszy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-04-01 14:35:38
    Od: "inteligentny" <...@...pl>

    a ten

    http://allegro.pl/podklad-2mm-na-ogrzewanie-podlogow
    e-super-produkt-i3133958726.html

    niby bardziej tlumi i ma wieksze przewodnictwo cieplne hmm z tym tlumieniem
    to ciekawi mnie na ile prawda na ile naciaganie danych i jak sie to
    zachowuje po pewnym czasie bo zielona zwykla pianka pod panele zamienia sie
    w cienka folie po jakims czasie czyli nie moze nic tlumic dobrze :)

  • 6. Data: 2013-04-01 14:42:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 14:35:38 UTC+2 użytkownik inteligentny napisał:
    > a ten
    >
    > http://allegro.pl/podklad-2mm-na-ogrzewanie-podlogow
    e-super-produkt-i3133958726.html

    > niby bardziej tlumi i ma wieksze przewodnictwo cieplne hmm z tym tlumieniem

    Jakos nie wierze w te tlumienie - przeciez to zwykly XPS :)

    > to ciekawi mnie na ile prawda na ile naciaganie danych i jak sie to
    > zachowuje po pewnym czasie bo zielona zwykla pianka pod panele zamienia sie
    > w cienka folie po jakims czasie czyli nie moze nic tlumic dobrze :)

    Pianomat jest wlasnie pod tym wzgledem swietny. To taka elastyczna gumo-tkanina.
    Sciagalem panele po 3 latach uzywania pod pianomatem i ten jest jak nowy - nie trzeba
    kupowac nowego podkladu, smialo mozna klasc na niego inne panele :) Jest 100%
    elastyczny ma "pamiec ksztaltu" (tj. nie zbija sie, zawsze wraca do swojego
    oryginalnego polozenia).

    3mm pianomatu 0,041 przepuszcza przy roznicy 1stC 13,5W. Ten XPS z allegro ktory
    zacytowales - 16,6W. Zakladajac, ze w najwieksze mrozy musisz dostarczyc z podlogi
    40W - pod pianomatem musi byc 2,9stC wiecej w stosunku do podlogi, a pod tym XPSem -
    2,4stC. 0,5stC roznicy - tyle co nic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-04-01 14:43:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 14:42:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > ktory zacytowales - 16,6W. Zakladajac, ze w najwieksze mrozy musisz dostarczyc z
    podlogi 40W - pod pianomatem musi byc 2,9stC wiecej w stosunku do podlogi, a pod tym
    XPSem - 2,4stC. 0,5stC roznicy - tyle co nic :)

    W stosunku do powietrza w pokoju oczywiscie.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-04-02 08:43:45
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    A jak fizycznie wygląda różnica pomiędzy pianomatem "super izolacja
    cieplna" a pianomatem "super na ogrzewanie podłogowe"? Inny materiał?
    Jednak?

    A jeśli chodzi konkretnie o mnie - ogrzewanie podłogowe + panele mam
    tylko w jednym pomieszczeniu. Wybrałem panele 10mm więc muszę dać
    podkład max 2mm (bo jest łączenie z płytkami) - będzie ten dziurkowany
    XPS 1,6mm.
    Pozostałe pomieszczenia to panele 8mm (bo miały v-fugi które - tak myślę
    - zamaskują ew. nierówności i szpary na zamkach) więc zostaje mi 3-4mm
    podkładu. Już wiem, ze odpadnie ta eko-płyta, za to szukam czegoś co
    dobrze wycisza na małej grubości.

  • 9. Data: 2013-04-02 08:51:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 08:43:45 UTC+2 użytkownik cte napisał:
    > A jak fizycznie wygląda różnica pomiędzy pianomatem "super izolacja
    >
    > cieplna" a pianomatem "super na ogrzewanie podłogowe"? Inny materiał?
    >
    > Jednak?

    Ten sam. Po prostu sa rozne grubosci - pianomat wiem ze jest 1cm, a nie wiem czy nie
    sa przypadkiem jeszcze grubsze :) Wtedy izoluje calkiem calkiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-04-02 11:50:55

    Witam.Przy okazji,chciałem podpiąć się pod temat -jakiego użyć podkładu
    pod panele na piętrze budynku - strop drewniany?