  • 1. Data: 2011-02-21 09:11:39
    Temat: Podłączenie CO do budynku mieszkalnego należącego do PKP
    Od: guderin <g...@g...com>

    Witam,

    Czy ktoś ma doświadczenia w temacie podłączenia centralnego-ogrzewania
    do budynków mieszkalnych należących do PKP? Budynek ten znajduje się w
    Łęczycy, mieszkają w nim 4 rodziny. W tym momencie wszystkie
    mieszkania są ogrzewane na węgiel. Przy obecnych cenach węgla ogrzanie
    tych mieszkań kosztuje majątek. Chciałbym wynegocjować z PKP
    podłączenie tam CO, tym bardziej, że po drugiej stronie ulicy znajdują
    się bloki z CO a kotłownia jest kilkaset metrów dalej.

    Czy jest na to szansa? Jeżeli ktoś wie od czego zacząć bardzo byłbym
    wdzięczny za wszelkie informacje do kogo i w jaki sposób się zwrócić.

    Z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    guderin

  • 2. Data: 2011-02-21 09:29:20
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "guderin" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    Na początek do właściciela budynku czyli PKP - pismo w wnioskiem o
    modernizację ogrzewania. Potem się okaże co można dalej. Nie byłbym
    optymistą.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2011-02-21 09:46:43
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    guderin napisał(a):
    > Czy jest na to szansa?
    > Jeżeli ktoś wie od czego zacząć bardzo byłbym
    > wdzięczny za wszelkie informacje do kogo i w jaki sposób się zwrócić.
    Zwrócić sie z tym do właściciela budynku.
    Jeżeli wyrazi na to zgodę i ustalicie kto tę inwestycje finansuje, a
    nie jest to "5zł" (oczywiście wszystko na piśmie), to szukasz firmy
    (wykonawcy).
    Właściciel kotłowni też musi wyrazić zgodę na podłączenie się, a druga
    istotna sprawa, czy ta kotłownia wydoli jeszcze na wasz budynek.
    Do tego wszelkie pozwolenia na budowę, projekty itp. Czarno to widzę.

    Nie prościej wygospodarować jakies pomieszczenie w budynku, i postawić
    w nim piec na gaz lub jakiś opał?
    Mniej pozwoleń i zgód do załatwiania, i jesteście niezależni.

    IMHO najlepsza opcja (jak jest gaz) wykonać niezależną instalację c.o.
    w każdym mieszkaniu.
    Każde mieszkanie jest w takim przypadku niezależne, nikt do nikogo nie
    będzie miał pretensji z tytułu opłat, i jest to najtańsza opcja ze
    99%wym powodzeniem.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-02-21 09:59:39
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-21 10:11, guderin pisze:
> [...]
    > podłączenie tam CO, tym bardziej, że po drugiej stronie ulicy znajdują
    > się bloki z CO a kotłownia jest kilkaset metrów dalej.

    A pewny jesteś że CO z kotłowni będzie znacząco tańsze ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2011-02-21 11:10:11
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

[...]

    W kotłowni też energia nie powstaje z niczego, ale z paliwa. Jeśli jest tak
    drogo
    dla Was, lepiej pomyśleć, którędy ciepło ucieka.
    Bo gaz (i wszystkie inwestycje z tym związane) albo włączenie do kotłowni
    będzie też drogie (droższe?).

  • 6. Data: 2011-02-21 11:28:20
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "jagr" <j...@W...fm> wrote in message
> [...]
    > dla Was, lepiej pomyśleć, którędy ciepło ucieka.
    > Bo gaz (i wszystkie inwestycje z tym związane) albo włączenie do kotłowni

    Zawsze mogą sobie zbudować stos w/g projektu Rogera Zeleznego...

  • 7. Data: 2011-02-21 12:05:44
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-02-21 10:11, guderin pisze:

    > Czy jest na to szansa? Jeżeli ktoś wie od czego zacząć bardzo byłbym
    > wdzięczny za wszelkie informacje do kogo i w jaki sposób się zwrócić.

    Zaczac? od kosztorysu.

    Jesli PKP zgodzilaby sie polozyc te kilkaset metrow rury pod ulica na
    swoj koszt to owszem bylaby dla Was oszczednosc. Ale jesli rura mialaby
    byc zrobiona tylko do Was i na Wasz koszt to nawet z dofinansowanie z
    funduszu srodowiska (wydaje mi sie ze program eliminacji lokalnego
    opalania weglem jest jeszcze dostepny tak jak i preferencyjny kredyt
    ekologiczny w BOŚ) koszt moze byc zabojczy.

    KJ

  • 8. Data: 2011-03-07 18:57:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik guderin napisał:
> [...]
    > podłączenie tam CO, tym bardziej, że po drugiej stronie ulicy znajdują
    > się bloki z CO a kotłownia jest kilkaset metrów dalej.

    A i tak węgiel jest ciągle najtańszym źródłem energii.
    Lepiej przeliczyć sobie ile ten 'Wasz' budynek potrzebuje ciepła i
    dowiedzieć się ile kosztowałoby ciepło z tej - o kilkaset metrów
    oddalonej - kotłowni.

    Może się okazać, że jak podłączycie budynek do kotłowni, to mimo
    poniesionych kosztów, zaczniecie gorzko płakać, jak koszty ogrzewania
    Wam wzrosną np dwu, albo trzykrotnie.

    Mieszkałem do niedawna w bloku, gdzie za ogrzewanie 49 m2 płaciłem
    rocznie ponad 2300 zł.

    Kluczem do mniejszych rachunków za ogrzewanie jest:

    Termomodernizacja budynku
    Modernizacja instalacji grzewczej

    Nie liczyłbym na niższe rachunki za ciepło z tej kotłowni :-), zwłaszcza
    że trzeba to ciepło jeszcze jakoś przesłać, a to są straty, za które
    płaci lokator.

    pozdr
    Robert G

  • 9. Data: 2011-03-07 19:00:31