  • 11. Data: 2010-07-11 18:33:56
    Temat: Re: Podlewanie deszczówką - linia kroplująca
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    wolim napisał(a):

    > I teraz pytania:

    Nie odpowiem na pytania ale mam taką sugestię.
    Taki 1000l zbiornik to jakoś specjalnie dużo nie jest a ekonomia
    pompowania wody do niego a później wypuszczania chyba się nie sprawdzi.
    Pytasz jak wysoko go umieścić. A ja zapytam jak chcesz to zrobić aby
    pewnego dnia to coś nie zwaliło się komuś na głowę.

    --
    M.

  • 12. Data: 2010-07-12 08:32:32
    Od: "Damian G." <d...@u...com>

    W dniu 2010-07-10 16:53, wolim pisze:
> [...]
    >
    > Wymyśliłem to tak:
    > Ponieważ mam w granicy działki rzeczkę, planuję postawić duży zbiornik
    > (powiedzmy 1000 litrów) na działce na jakimś podwyższeniu. Zbiornik będzie
    > napełniany wodą z rzeki raz na jakiś czas, a dodatkowo deszczówką z dachu
    > domku gospodarczego. U dołu zbiornika będzie kranik, do którego podłączę wąż
    > oraz przez trójniki linię kroplującą, którą rozłożę w warzywniku. Koszt
    > takiego węża jest znikomy (nawet od 50 groszy za metr).
    >
    > I teraz pytania:
    > Czy ciśnienie w całej "instalacji" będzie na tyle wysokie, żeby wszystko

    Takie węże kroplujące oraz węże z wkręcanymi kroplownikami podłącza się
    zazwyczaj przez reduktor na 1 atm.

    > Na jakiej wysokości ustawić zbiornik, żeby nie był za wysoko, ale
    > jednocześnie gwarantował wysokie ciśnienie?

    Z tego wynika że jakieś 10m.

    > Czy istnieją jakieś zawory sterowane elektrycznie, żeby podłączyć je np. do
    > programatora czasowego, który będzie otwierał i zamykał zawór na zbiorniku o
    > określonej porze? :)

    Tak, zasadniczo są dwa typy: normalnie zamknięte na 24V AC i bistabilne
    na 9V DC. Koszt jakieś 70-150 zł.
    Programatory do tego też są: mniej lub bardziej rozbudowane.
    Przejdź się na dział ogrodniczy do jakiegoś Leroya czy innej Castoramy,
    pooglądaj i popytaj.

    --
    Damian

  • 13. Data: 2010-07-12 12:18:58
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Jesli cisnienie atmosferyczne to 1 bar, to czy nie powinno byc 1,3 bar ?

    Podając "ciśnienie 0,3 bara" w tego typu zastosowaniach hydrulicznych
    defacto ma się na myśli nadciśnienie czyli 1+0,3. Z reguły nie mamy
    podciśnienia w instalacjach wodnych ;)

    ________MAT_______

  • 14. Data: 2010-07-12 12:20:47
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-07-10 20:54, wolim pisze:
    > Użytkownik "Lagod"<niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał

    > No właśnie nie napisałem chyba najważniejszego - ogródek mam jakieś 100-150
    > metrów od domu i kłopotliwe jest dla mnie ciągłe rozwijanie i zwijanie węża.

    A ten wąż kro plujący to byś zwijał?

  • 15. Data: 2010-07-12 15:13:19
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-07-12 14:18:58 +0200, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> said:

    > Podając "ciśnienie 0,3 bara" w tego typu zastosowaniach hydrulicznych
    > defacto ma się na myśli nadciśnienie czyli 1+0,3. Z reguły nie mamy
    > podciśnienia w instalacjach wodnych ;)

    Mamy... zwykle po przeciwnej stronie pompy :)))

    --
    DJ