  • 11. Data: 2012-01-09 12:03:59
    Temat: Re: Pod?oga na gruncie - ile da ocieplenie ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > to daj se siana z potencjalna oszcz?dno?ci? :-)
    Jak mam to rozumieć, że idzie dużo opału, a oszczędność minimalna ?
    Czy, że idzie mało opału i raczej nic się nie zmieni ?

  • 12. Data: 2012-01-09 13:05:01
    Temat: Re: Podłoga na gruncie - ile da ocieplenie ?
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Radek D napisał:

    > A po co ten pex ? Pokoje ogrzewane grzejnikami.

    Jak będziesz robił wylewkę, to zatop w niej pexa... kolega Ci dobrze
    radzi - to jest podłogówka. Skoro masz kocioł na groszek i schodzi Ci 3
    - 4 tony węgla na sezon w nieocieplonym budynku takiej powierzchni to
    jest bardzo dobry wynik i po zrobieniu tej podłogi już nie spodziewaj
    się oszczędności. podłogówka natomiast znacząco poprawi komfort w
    pomieszczeniu - daj pod nią 10, a lepiej 12 cm styropianu i rozłóż tego
    pexa co 15 cm, pod oknem tarasowym zrób gęściej - co 10 - i sam będziesz
    potem błogosławił chwilę w której podjąłeś taką decyzję :-).

    Potem rozbudujesz tylko instalację o konieczne elementy i już będziesz
    miał nowocześnie i komfortowo...
    W następnej kolejności gwarantuję, że zrobisz podłogówkę na reszcie
    podłóg :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 13. Data: 2012-01-09 15:20:55
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak mam to rozumieć, że idzie dużo opału, a oszczędność minimalna ?
    > Czy, że idzie mało opału i raczej nic się nie zmieni ?

    sądze ze nie zauważysz różnicy w spalaniu. Skoro terez idzie 3-4tony, to
    potem bedzie szło... też 3-4 tony :-) Moze troszke blizej 3 niz wtedy ale co
    z tego....

    b.

  • 14. Data: 2012-01-09 18:02:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 6 Sty, 23:17, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Około 30m^2 podłogi mam na gruncie (piach->powietrze->deski podłogi) i
    > jakieś 15m^2 nad zimną piwnicą. Myślę, że mogę dać pod tymi podłogami
    > wylewkę i przynajmniej z 10cm styropianu - jakie wymierne korzyści może
    > mi to przynieść ?
    > Teraz kładąc się na tych podłogach "czuć" od nich zimno i jakby trochę
    > wiało.

    Przegladnalem watek i widze ze masz sytuacje podobna do mojej.
    U siebie tez mialem nieocieplone podlogi.
    Przy okazji remontu zerwalem co bylo (kafelki troche kamieni, piach i
    glina) i wylalem beton. Na to styrodur i 10 cm drugiej warstwy.
    Licz ze taka operacja to 3-4 tygodnie do momentu kiedy mozna po takiej
    podlodze chodzic. I kolejne 4-8 zeby mozna bylo wstawic meble.
    Ale jak chcesz klasc jakies panele czy parkiet to wczesniej niz 4-6
    miesiecy po wylaniu prac raczej nie rozpoczniesz.
    Pamietaj ze w takiej wylewce jest kilkanascie wiader wody. Ona wejdzie
    ci w sciany (nawet jak zrobisz izolacje miedzy podloga a sciana) i w
    powietrze.

    Moje zdanie jest takie:
    Dla komfortu warto takie cos zrobic. Podologowke jak chcesz to sobie
    zrob koszty nie sa wielkie. Ile zaoszczedzisz? mozna policzyc. Zaloz
    ze ziemia ma 5-10 stopni, przewodnosc aktualnej podlogi zaloz na
    poziomie piasku/suchej gliny. Temperature wewnetrzna zaloz na 15-17
    stopni.
    Na oko wychodzi mi ze oszczednosc na sezon grzewczy per pokoj 16m2
    bezie na poziomie 50-100zl. Czyli zwroci sie w jakies 4-6-8 lat. Ale
    komfort bedzie znacznie wyzszy.

    Osobiscie polecam. Ale trzeba miec swiadomosc wilgoci ktora bedzie
    dlugo wylazic i czasu.

  • 15. Data: 2012-01-10 22:54:13
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Dnia 09-01-2012 o 10:44:48 Radek D <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    się na przyszłość, koszt to rolka (200m) nawet najtańszy po 1,5zł z marketu
    da radę.na rurki siatka i beton (wylewka) ale to i tak musisz dać :)

    Janusz, nie doradzaj człowiekowi tego śmiecia z marketu. Niech sobie da
    jakąkolwiek PORZĄDNĄ rurę. Nie mówię od razu Prandelli choć wg mnie jest to
    klasa nie do pobicia i polecam tą rurę gorąco wszystkim, ale wavin, tece,
    kan, cokolwiek dobrego. Różnica w cenie nie jest powalająca a w jakości
    obróbki i w trwałości jak stąd na Księżyc....
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2012-01-11 08:51:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-01-2012 o 23:54:13 Jackare <1...@1...tralala.com> napisał(a):

> [...]
    > da radę.na rurki siatka i beton (wylewka) ale to i tak musisz dać :)
    >
    > Janusz, nie doradzaj człowiekowi tego śmiecia z marketu.
    Ee tam opowiadasz, nie jest tak źle, ta rura i tak go przetrzyma,
    jak zrobi zgodnie z regułami.
    Jak nie da np osłony na przejściu przez dylatację to i najlepszą
    rurę szlag mu trafi po paru latach.

    --
    Pozdr
    JanuszK