  • 11. Data: 2009-05-18 12:51:55
    Temat: Re: Podłoga na gruncie - jaka grubość chudziaka?
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gure0c$fbs$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > On 18 Maj, 11:04, slonko <s...@s...las.com> wrote:

    > Ludzie nie wierzcie slepo projektom. W kazdym z nich sie byki trafiają.

    Tak to prawda. Te projekty sa robione przez niewiele mądrzejszych panów
    Heńków.

    > Pod działówki powinien być wylany niewielki fundamencik/ławy. U mnie
    > robiłem tak ze przed wylaniem chudziaka w miejscu planowanych działówek
    > zrobiłem wykopy i zalałem je razem z chudziakiem. Takze chudziak ma z 10cm
    > a pod działówkami jest ze 20

    To prawda albo bardzo gruby chydziak żeby przenosił naciski.

  • 12. Data: 2009-05-18 13:40:14
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 18 Maj, 12:41, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tak ze przed wylaniem chudziaka w miejscu planowanych działówek zrobiłem
    > wykopy i zalałem je razem z chudziakiem. Takze chudziak ma z 10cm a pod

    Co do byków - to fakt, sam znalazłem kilka, ale osobiście nie wierzę
    że chudziak B20 siądzie pod ścianką działową o długości 3 metrów
    zrobioną z komórkowca połówki , ale oczywiście cała ta akademicka
    dyskusja mało jest warta dopóki ktoś nie policzy jaki będzie jej
    nacisk.

    Stawiałem wszystkie palety z cegłą na chudziaku, przesuwałem
    paleciakiem, waliłem stukałem i jakoś nic się nie stało. Jak dobrze
    zagęszczony piach pod spodem i mocny beton to nie wierzę że pęknie.
    Obiecuję że jak pęknie to odszczekam na forum :-)

    Mat

    P.S. Kiki - owszem mam trochę do podcięcia :-) - nawet mimo iż
    nieużytkowe poddasze - ale w tym miejscu ściana kolankowa ma tylko
    jeden pustak - więc przemarzać może do dolnego poziomu.

  • 13. Data: 2009-05-18 14:03:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    >zrobioną z komórkowca połówki , ale oczywiście cała ta akademicka
    >dyskusja mało jest warta dopóki ktoś nie policzy jaki będzie jej

    Własnie o to chodzi że wiekszość "policzeń"to o kant dupy potłuc.;))
    Policzą tobie teoretycznie a się okaze np że B20 to nie B20 albo
    zagęszczenie nie takie jak trzeba i lipa.
    "Nieliczone domy stoja i mają sie dobrze a "liczone" pękają;))

    Jak masz dobrze zagęszczone to Tobie chudziak nie popeka pewnia

> [...]
    >zagęszczony piach pod spodem i mocny beton to nie wierzę że >pęknie.
    >Obiecuję że jak pęknie to odszczekam na forum :-)

    Znajomemu dwa/trzy lata temu wylali strop w sobotę i w zaraz w poniedziałek
    na ten strop kilka palet suporeksu postawili i murowali sciany kolankowe.
    Niezgodne z tzw sztuką budowlaną ale strop nie popekał, chałupa stoi juz
    trzeci rok;)
    Teoria swoje, praktyka swoje.
    Wiekszość projektów oprócz tego że ma błedy to jest przewymiarowana.
    Architekci robią sobie takie dupochrony i projektuja np wiecej/grubszej
    stali na zbrojenie jak trzeba, grubsze drewno na konstrukcje dachową itp.
    Ale to temat na osobną dyskusje

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-05-18 14:17:32
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 18 Maj, 16:03, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiekszość projektów oprócz tego że ma błedy to jest przewymiarowana.
    > Architekci robią sobie takie dupochrony i projektuja np wiecej/grubszej
    > stali na zbrojenie jak trzeba, grubsze drewno na konstrukcje dachową itp.

    Dokładnie - u mnie ktoś nieźle pojechał z więźbą:-) Podejrzewam że
    czasami po prostu nie liczą czegokolwiek tylko walą "grubsze"
    rozwiązania :-)

    Mat

  • 15. Data: 2009-05-18 16:22:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > ja mam lekkie ścianki działowe z promonty, murowane na chudziaku, tylko ze
    > ja mam pod chudziakiem ubijane kruszywo i piasek, a chudziaka 10cm wylane
    > z B20 (bo różnica w cenie była pomijalna w stosunku do słabszego betonu
    > B15)

    Znaczy nie masz chudziaka. :-)
    Ja z tego slabego jak piszesz betonu B15 mam wylany strop, przeszlo 150m^2.
    Najwieksza rozpietosc przekracza 5m. Strop byl obliczany przez konstruktora
    z uwagi na trudne nadprozowience w niektorych miejscach. Strop Ackerman wisi
    bez najmniejszej ryski, wiec spokojnie z tymi betonami.

    > Oczywiście mozna robic fundamenty pod scianki działowe ale jeśli mieliśmy
    > mocno korytowne wnętrze to one też osiądą. imho lepiej zagęścić pożadnei
    > zasyp niż robić fundamenciki do gruntu rodzimego bo tylko takei mają sens.

    Zaden fundamencik nie zastapi zageszczanego piasku ponizej. Zageszczenie
    nasypu to podstawa, a fundamencik 20cm nikomu nie zaszkodzi.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-05-18 19:39:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >Dokładnie - u mnie ktoś nieźle pojechał z więźbą:-) Podejrzewam że

    >czasami po prostu nie liczą czegokolwiek tylko walą "grubsze"

    To samo u mnie. Jak kierbud przeliczył więżbe to okazało się że potrzebuje
    3,5metra sześciennego ,mniej drzewa. Takie belki jak u mnie w projekcie w
    orginale były to sie podobno na kościoły i inne tego typu budowle daje a nie
    na domki jednorodzinne;))

    Kris

  • 17. Data: 2009-05-18 20:02:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > projekcie w orginale były to sie podobno na kościoły i inne tego typu
    > budowle daje a nie na domki jednorodzinne;))

    A miales projekt indywidualny, czy katalogowy?

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-05-18 20:38:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A miales projekt indywidualny, czy katalogowy?

    Katalogowy.
    Pewnie był w orginale projektowany tak aby wytrzynmał zarówno halny w górach
    jak i sztorm na wybrzeżu;))

    Kris

  • 19. Data: 2009-05-18 20:43:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Katalogowy.
    > Pewnie był w orginale projektowany tak aby wytrzynmał zarówno halny w
    > górach jak i sztorm na wybrzeżu;))

    Byc moze, albo ekipe z zakladu dla oblakanych (niestety zauwazalna
    wiekszosc) i tych z branzy. :-)

    Pozdro.. TK