  • 1. Data: 2009-07-15 08:13:37
    Temat: Podloga plywajaca na starym stropie
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    chce na poddaszu polozyc podloge z paneli (drewniane albo sztuczne).
    mam nierowna podloge, sa to grube (~4 cm), spaczone i nierowno ulozone
    deski. Drewno jest zdrowsze niz swieze z tartaku (mocno zywiczna sosna
    albo modrzew, ciezko to platnica uciac). Deski ulozone sa bezposrednio
    na belkach stropowych; od spodu jest plyta gipsowa, ktora niestety
    pracuje jak sie chodzi po poddaszu (i odpada gips z wkretow). Musze
    zatem podloge dobrze zamortyzowac; przy okazji powinna sie wygluszyc, bo
    teraz mocno dudni.

    kombinuje, ze najprosciej byloby rozlozyc welne mineralna, na to plyte
    OSB, na OSB juz sprawa jasna. Ale - pojawia sie problem wypoziomowania
    tychze plyt. Moglbym podkladac jakies kolki, ale obawiam sie, ze beda
    sie przez takie sztywne polaczenie przenosic naprezenia na deski
    stropowe, no i przynajmniej w przypadku niektorych plyt zrobie pudlo
    akustyczne. Moze dac podkladki poziomujace z grubej plyty pilsniowej?
    Jak polaczyc plyty ze soba, zeby sie nie rozlazily na laczeniach?

    no poradzcie cos. pomieszczenia sa male (3x5m). moze wylac jakis
    elastyczny jastrych najpierw?

    --
    bartek

  • 2. Data: 2009-07-19 18:39:14
    Temat: Re: Podloga plywajaca na starym stropie
    Od: Józef Małczyński <a...@g...com>

    On 15 Lip, 10:13, bokomaru <b...@z...com> wrote:
> [...]
    > Jak polaczyc plyty ze soba, zeby sie nie rozlazily na laczeniach?
    >
    > no poradzcie cos. pomieszczenia sa male (3x5m). moze wylac jakis

    Przede wszystkim folia paroszczelna. Następnie na centymetrowej wełnie
    mineralnej(wygłuszenie) ułóż listwy do wyrównania podłogi( np co 60
    cm ) i dopilnuj podkładkami ich wypoziomowania( od najwyższej). Listwy
    powinny być mocowane prostopadle do desek starych. Wkrętami typu do
    suchego tynku, przykręć lekko do podłogi starej.Można nie przykręcać,
    to trudniejsze ale podloga ta będzie całkiem pływającą. Uzupełnij
    pomiędzy listwami przestrzeń układając wełnę mineralną. Na tym
    ponownie ułóż folię, tym razem paroprzepuszczalną. Przy ścianach,
    słupach, kominach itp. pozostawiaj dylatację około 1 cm. Do listew
    przykręć płyty np OSB ze zwróceniem uwagi na ich przydatność do
    montażu wewnątrz budynku. Płyty posiadać powinny złącze wpust-pióro.
    Podłoga pływająca w stanie surowym gotowa. Na niej ułóż co chcesz.