  • 11. Data: 2011-12-28 21:57:47
    Temat: Re: Podlogowe ogrzewanie elektryczne
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Rick napisał:
    > Kafle wyglądają na nowe. Stawiała ci to jakaś firma kominkowa?
    > Rick

    Nie... znajomy zdun :-) Kafle są nowe.

    pozdr
    Robert G

  • 12. Data: 2011-12-29 07:51:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Rick" napisał w wiadomości grup

    >Mógłbyś rozwinąć myśl odośnie ekonomi grzania kominkiem? Pytam, bo tak się
    >zastanawiam, czy wydać z 8 tys. na kominek i potem kupować drewno po 200
    >zł/mp.

    Skoro chcesz grzać drewnem to czemu zamiast kominka nie kupisz kotła na
    paliwo stałe. Bedzie i taniej i wydajniej i wygodniej.

  • 13. Data: 2011-12-29 08:08:03
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Mógłbyś rozwinąć myśl odośnie ekonomi grzania kominkiem? Pytam, bo tak się
    zastanawiam, czy wydać z 8 tys. na kominek i potem kupować drewno po 200 zł/mp.

    jak zsumujesz koszt zwykłego pieca i telewizora to też wyjdzie
    podobnie...:-)
    a drewno jeszcze nie wychodzi tak drogo, ja kupiłem 7 metrów obrzynów
    liściastych z tartaku, ale to się nie opłaca, zużyłem to przez 3
    miesiące, a aura jak widać łagodna i za każdym razem kląłem przy
    paleniu, nie dało się też tym dobrze nagrzać (a co by było w
    mrozy...), teraz kupiłem brzozę, schła przez dwa lata i jest idealna,
    zapłaciłem 220 za metr, policzmy: tej brzozy w sezonie takim jak
    ubiegły zużyłbym jakieś 15m więc 3300 za sezon, domek o kubaturze
    około 500m3, temp 20-22 stopnie, w tym sezonie pewnie zmieściłbym się
    w 2000 PLN, więc chyba nie jest tak źle...

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2011-12-29 08:11:44
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Uważam, że kominki to modne gadżety, a ich użyteczność jest co najmniej
    > dyskusyjna.
    > Stawiam na lepszy odzysk ciepła i postawiłem ceramiczny piec kaflowy na
    > drewno - sprawdza się doskonale

    jedno tylko skreśla twój piec, ogrzewa tylko pomieszczenie, w którym
    się znajduje...
    ale kominek z płaszczem wodnym może już dużo więcej...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2011-12-29 08:28:57
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik s_13 napisał:
    > jedno tylko skreśla twój piec, ogrzewa tylko pomieszczenie, w którym
    > się znajduje...
    > ale kominek z płaszczem wodnym może już dużo więcej...:-)

    Oj... zdziwisz się.
    Jak napalę na dole, to temp na poddaszu wzrastają nawet o 2 stC. Mam hol
    i otwartą przestrzeń na górę, gdzie swobodnie przemieszcza się ciepłe
    powietrze.

    W okresach kiedy temp na zewnątrz były powyżej +5stC, piecyk w zasadzie
    wystarczał i nie odpalałem CO, bo wyło w domu ciepło. Pewnie gdybym
    mieszkał gdzieś na nizinach to i teraz nie musiałbym odpalać kotła CO,
    ale u mnie mały mrozik jest cały czas i piecyk nie dałby rady... Chociaż
    w razie jakiejś awarii... i teraz by się jakoś przeżyło nie marznąc za
    bardzo w d... :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 16. Data: 2011-12-29 08:55:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Skoro chcesz grzać drewnem to czemu zamiast kominka nie kupisz kotła na
    > paliwo stałe. Bedzie i taniej i wydajniej i wygodniej.

    ja naprawdę nie rozumiem, może ktoś mi wytłumaczy... w czym kocioł
    jest lepszy od kominka z płaszczem...

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2011-12-29 09:07:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Oj... zdziwisz się.
    > Jak napalę na dole, to temp na poddaszu wzrastają nawet o 2 stC. Mam hol
    > i otwartą przestrzeń na górę, gdzie swobodnie przemieszcza się ciepłe
    > powietrze.

    ale to samo robi zwykły kominek, może nawet szybciej...:-)
    przy moim rozkładzie pomieszczeń, piec centralnie umiejscowiony raczej
    nie dałby rady nagrzać łazienki i dwóch sypialni na parterze, no
    chyba, że w salonie zrobiłbym saunę, to wtedy tak... brak mi też
    jakiegokolwiek sterowania zarówno temperaturą jak i okresami grzania,
    pomijając oczywiscie bezpośrednie sterowanie, czyli wrzucasz - ciepło,
    nie wrzucasz - zimno, bo nie jestem u siebie na etacie palacza...
    piec jest fajny, ale tylko w połączeniu z sentymentalnym folklorem,
    czyli drewniana chata, stary piec, pierzyna z gęsiego pierza na starym
    skrzypiącym drewnianym łożu... albo jak w moich stronach, właśnie na
    tym piecu...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2011-12-29 09:34:15
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-29 09:55, s_13 pisze:

    > ja naprawdę nie rozumiem, może ktoś mi wytłumaczy... w czym kocioł
    > jest lepszy od kominka z płaszczem...

    Bo kociol stoi w kotlowni.

    W przypadku kominka, to salon staje sie kotlownia. Roznice w wydajnosci
    zaleza od samej konstrukcji kotla i kominka oraz od jakosci "palacza"

    Pozdro

    Maseł

  • 19. Data: 2011-12-29 09:36:45
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik s_13 napisał:
    > ja naprawdę nie rozumiem, może ktoś mi wytłumaczy... w czym kocioł
    > jest lepszy od kominka z płaszczem...

    Ma większą sprawność... Chodzi o ilość ciepła wypuszczaną do atmosfery.

    pozdr
    Robert G.

  • 20. Data: 2011-12-29 09:44:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    11g2000vbq.googlegroups.com...

    >ja naprawdę nie rozumiem, może ktoś mi wytłumaczy... w czym kocioł
    >jest lepszy od kominka z płaszczem...

    Większa sprawność zapewne. Stoi tam gdzie jego miejsce czyli w kotłowni(nie
    latasz z opałem, popiołem itp. po salonie), chcesz to możesz palic węglem,
    koksem, trocinami, brykietem, węglem brunatnym, itp.
    No i koszt- gość tu pisał o kominku za 8 tys. zł. Przyzwoitej jakości
    "śmieciucha" kupisz już za 3 tysiące. Zostaje 5 tysięcy czyli prawie 3
    sezony grzewcze gratis(albo dwa telewizory 50 calowe jak ktoś lubi;))
    Kominek jako podstawowe źródło ogrzewania to będzie dobry w mieszkaniu w
    bloku jak nie ma miejsca na kotłownie. A w domu kominek to dokładnie tak
    tak jak pisałeś o piecu kaflowym(fajna sprawa taki piec)- dobry dla nastroju
    i sporadycznego palenia- czyli kominek otwarty np. lub najzwyklejszy wkład
    bez żadnych płaszczy i rozprowadzeń.
    Takie jest moje zdanie

    -- Pozdrawiam

    Kris