  • 11. Data: 2013-10-03 13:41:23
    Temat: Re: Podłogówka a parkiet.
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    > Zastanawiam się dlaczego podłoga się rozpadła?
    > Drzewo nie wysezonowane,
    > Słaby klej,
    > Fachowiec dopiero się uczył kłaść,
    > Za mocno grzali.

    Moze podlogowka nie wygrzana? Podlug teorii przy wygrzewaniu peka tam gdzie ma peknac
    i potem juz nie peknie i nie ma potem problemu przy plytkach czy drewnie.

  • 12. Data: 2013-10-03 19:05:48
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > rurka podlogowki pekla?
    Tak
    Instalacja była z początku wieku tak że lata już miała.
    Pytanie czy to był wypadek czy za chwile zaczną ludziom pękać i okaże się że
    podłogówka też ma swoje wady

  • 13. Data: 2013-10-03 19:24:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bolko wrote:
    > Tak
    > Instalacja była z początku wieku tak że lata już miała.
    > Pytanie czy to był wypadek czy za chwile zaczną ludziom pękać i okaże
    > się że podłogówka też ma swoje wady

    za chwilę zaczną pękać tym co idać za radą kogutka i kilku innych mądrych
    zrobili je z najtańszej chińskiej marketowej rury.

    widziałem jak taka rura wygląda w środku po 2 latach ekploatacji na ciepłej
    zimnej wodzie...

    wnętrze sie rozpadło podczas wyciągania z podłogi.

  • 14. Data: 2013-10-03 23:00:27
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

> [...]
    > ciepłej zimnej wodzie...
    >
    > wnętrze sie rozpadło podczas wyciągania z podłogi.

    Nie tylko chinskiej- znajomy w GiG-u ~ 2000r (Glowny urzad gornictwa w
    katowicach) prowadzil testy rurek polskich producentow - to widzial jak sie
    specjalne partie produkuje tylko na testy by papier dostac a do sprzedazy
    juz szlo dziadostwo

  • 15. Data: 2013-10-04 00:32:50
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 października 2013 19:05:48 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Tak
    >
    > Instalacja była z początku wieku tak że lata już miała.
    >
    > Pytanie czy to był wypadek czy za chwile zaczną ludziom pękać i okaże się że
    podłogówka też ma swoje wady

    A co to jest 13 lat? Taka instalacja powinna wytrzymać do końca życia właściciela
    domu. Te alu pexy czy jak im tam są bardzo wrażliwe na uszkodzenie powłoki. I nie ma
    znaczenia czy tanie czy drogie. Nikt nie zagwarantuje ze w czasie montażu i układania
    powłoka się nie uszkodzi. Aluminium ma taką ciekawą właściwość że rozpuszcza się i w
    słabych kwasach i zasadach i w wodzie też. Z tym że w wodzie wolniej. Odporne jest na
    stężone kwasy a rozcieńczone żrą go jak siki śnieg. Do tego korozja elektrochemiczna.
    Jak by podłogówka miała mieć tak niską trwałość to jej zakładanie jest nie opłacalne.
    Koszt kucia, wymiany, zalewania betonem itp w użytkowanym domu będzie kosztowało
    więcej niż założenie grzejników. To może od razu grzejniki założyć.

  • 16. Data: 2013-10-04 05:55:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > wymiany, zalewania betonem itp w użytkowanym domu będzie kosztowało
    > więcej niż założenie grzejników. To może od razu grzejniki założyć.

    tylko wiedzicie kogutek...

    ta warstwa aluminium w drogich alupexach nie jest po to żeby sie rura nie
    rozleciała tylko po to aby sie wygodniej układało rury :)

    ponadto dobre rury mają warstwę zewnętrzną dość grubą, a tanie cieniutką.

    ogrzewanie podłogowe robi sie często z rury HDPE/PE bez ALu z wierzchu jest
    sieciowany PE któy stanowi warstwę antydyfuzyjna a w środku właściwa rura.
    Jeśli weźmiemy sobie rurę TECE tę klasyczną drogą do złączek nasówanych to
    wewnętrzna warstwa jest bardzo gruba, tę rurę można złamać i rozprostować
    nawet kilka razy bez znaczącego spadku wytrzymałości, co więcej po
    wyprostowaniu rura praktycznie odzyskuje pełny wewnętrzny przekrój. Chinczyk
    po załamaniu nadaje się na śmietnik.
    Niestety także jakość wewnętrznej warstwy w tanich rurach daje wiele do
    myślenia. Ostatnio widziałem wnętrze rury WAVIN po ok 5 czy 6 latach pracy
    na ogrzwaniu grzejnikowym, rura jest taka sama jak nowa ze sklepu. (w sam
    raz tam pusciła złaczka WAVIN, z tworzywa, byc może wada fabryczna albo
    naruszona podczas wylewania wylewek).
    Wczesniej u kolegi wykopalismy z podłogi rurę, marki rura, w tej rurze
    wewnętrzna właściwa rura była żółta, twarda, podczas wyciągania skruszyła
    sie, to świdczy o tym że tam nie było raczej dobrego PE, tylko jakieś bóg wi
    co, dodam ze to ta rura miała 2 lata.

  • 17. Data: 2013-10-04 11:03:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2013 05:55:16 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > myślenia. Ostatnio widziałem wnętrze rury WAVIN po ok 5 czy 6 latach pracy
    > na ogrzwaniu grzejnikowym, rura jest taka sama jak nowa ze sklepu. (w sam

    To dobrze bo mam z Wavina (tigrix) podlogowke na trzech kondygnacjach i cala
    instalacje wodna z cyrkulacja :-) Tania i dobra rura :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-10-04 13:07:05
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > sie, to świdczy o tym że tam nie było raczej dobrego PE, tylko jakieś bóg wi

    Ludzi na grupie niedużo. Kilka razu do roku trafia się temat w stylu: plama na rogu
    przy podłogówce, Ubywa wody przy podłogówce a przecieku nie widać. jak zlokalizować
    przeciek przy podłogówce itp. A tematów kapie przy kaloryferze, co zrobić. Nie
    widać. Wszystkie instalacje które mogą się popsuć muszą być albo na wierzchu albo
    zrobione z takich materiałów które wykluczają popsucie. Co do podłogówki.Rurka
    kwasoodporną karbowaną. Że droga. Jak przyjdzie dwa razy w życiu rozkuć wszystkie
    podłogi w domu to taka rurka jest tańsza.

  • 19. Data: 2013-10-04 15:29:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > kwasoodporną karbowaną. Że droga. Jak przyjdzie dwa razy w życiu
    > rozkuć wszystkie podłogi w domu to taka rurka jest tańsza.

    No to dobry alupex wyklucza uszkodzenie :)

    kiedyś niechcący chłopcy zrobili próbę alupexa TECE na 60 bar, nowa
    elektryczna pompa rotenbergera, nei poczekali na mnie chceli się zasłużyć.
    zastanowiło mnie czemu spod wszystkich uszczelek na rozdzielcza wydostaje
    sie pod ciśnieniem taki smieszny areozol wody. Jak popatrzyłem na manometr
    to zdębiałem.

  • 20. Data: 2013-10-04 15:31:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > To dobrze bo mam z Wavina (tigrix) podlogowke na trzech kondygnacjach
    > i cala
    > instalacje wodna z cyrkulacja :-) Tania i dobra rura :)

    jedyne to łączniki są elementem który może łatwo ulec uszkodzeniu trzeba
    uważać.

    imho jednym z najgorszych systemów markowych jest Mepla Geberita, dla mnie
    to jest porażka,

    robiliśmy kiedyś trzy rtealizacje i w każdej pojawiły sie nieszczelne złaczą
    któe przeszły próby ciśnieniowe.