  • 21. Data: 2013-10-04 16:01:19
    Temat: Re: Podłogówka a parkiet.
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 4 października 2013 15:29:20 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > No to dobry alupex wyklucza uszkodzenie :)
    >

    > kiedyś niechcący chłopcy zrobili próbę alupexa TECE na 60 bar, nowa
    >
    > elektryczna pompa rotenbergera, nei poczekali na mnie chceli się zasłużyć.
    >
    > zastanowiło mnie czemu spod wszystkich uszczelek na rozdzielcza wydostaje
    >
    > sie pod ciśnieniem taki smieszny areozol wody. Jak popatrzyłem na manometr
    >
    > to zdębiałem.

    Nic nie pisałem o alupexie. Ty znowu jesteś śmieszny bo chcesz pokazać jaki jesteś
    ura bura ciotka Zielińska a ze zrozumieniem pięciu zdań nie potrafisz przeczytać. Dla
    mnie rurka taka jak alupex, nawet jak by była na Marsie zrobiona, jest zbyt kiepska
    żeby ją w betonie zatopić. Z tych najdroższych z 60% wytrzyma 10 lat. 25% wytrzyma 20
    lat 10% reszta wytrzyma jeszcze 5-10 lat. Pięćdziesięciu lat nie wytrzyma żadna. Za
    to karbowana kwasoodporna najgorszej jakości, chińska robiona w piwnicy wytrzyma
    minimum 50 lat.

  • 22. Data: 2013-10-04 21:47:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2013 15:31:00 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > jedyne to łączniki są elementem który może łatwo ulec uszkodzeniu trzeba
    > uważać.

    A to mam tylko jedna zlaczke w podlodze w kibelku bo przypadkiem rure
    przewiercilem ;-) W scianach mam troche wiecej (glownie trojniki), kupowane
    w lokalnej hurtowni jakies firmowe. Powiem szczerze ze zdziwiony bylem jak
    zalozylismy rure na zlaczke (taka z dwoma oringami) i bez zaciskania
    trzymala ok 4 bary :-) To nie byl test - zapomnialem ja zacisnac i ona
    sobie tak wisiala dwa dni, w trzeci przy grzebaniu w okolicy troche ja
    ruszylem i dopiero wtedy rura "puscila zlaczke" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2013-10-04 21:50:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2013 16:01:19 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    to karbowana kwasoodporna najgorszej jakości, chińska robiona w piwnicy wytrzyma

    Nie wytrzyma i wyjdzie z siebie? ;)
    Skad Ty takie bzdurne statystyki wziales?? Znam wiele domow z lat 90'tych
    ktore maja podlogowke, czesc jest spartolona (puszczony obieg rownolegle
    z kaloryferami) i nie slyszalem jeszcze o awarii.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2013-10-04 22:10:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Skad Ty takie bzdurne statystyki wziales?? Znam wiele domow z lat 90'tych

    Wyssane z palca?
    Pierwszy przykład z brzegu:
    Dawniej to były pergaminy z cielęcej skóry.
    Teraz są książki z papieru.
    Kogutek uważa że pergamin był lepszy bo trwalszy.
    Ale i tak wszyscy używają papier.

  • 25. Data: 2013-10-05 01:31:47
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 4 października 2013 21:50:04 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > ktore maja podlogowke, czesc jest spartolona (puszczony obieg rownolegle
    >
    > z kaloryferami) i nie slyszalem jeszcze o awarii.

    Jak z lat dziewięćdziesiątych to Mogą mieć 14 lat albo 24 lata. Poza tym wiele to ile
    6,12. Żadna statystyka.

  • 26. Data: 2013-10-05 01:33:40
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 4 października 2013 22:10:03 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    >
    > Dawniej to były pergaminy z cielęcej skóry.
    >
    > Teraz są książki z papieru.
    >
    > Kogutek uważa że pergamin był lepszy bo trwalszy.

    Coraz głupszych argumentów używacie żeby udowodnić tylko jedną swoją rację.

  • 27. Data: 2013-10-05 07:21:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > lat nie wytrzyma żadna. Za to karbowana kwasoodporna najgorszej
    > jakości, chińska robiona w piwnicy wytrzyma minimum 50 lat.

    w dupie ci wytrzyma... bo chińska bedzie takiej samej ajkości jak ten
    chiński alupex.

    niestety ale jakość materiału ma znaczenie...

    kwasówka też kwasówce nie równa.

  • 28. Data: 2013-10-05 09:52:23
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Jak z lat dziewięćdziesiątych to Mogą mieć 14 lat albo 24 lata. Poza
    > tym wiele to ile 6,12. Żadna statystyka.

    Kogutek ty już nie pier..... i nie pisz o tym, o czym w ogóle nie masz
    pojęcia.
    Co do rury to nawet gdyby istniała tylko 5 lat na rynku to da się
    określić czy ona wytrzyma w wylewce 30 czy 50 czy też 100 lat.
    Robi się to poprzez wykonanie badań postarzających produkt. Podczas
    takich badań produkty poddawane są działaniom czynników zewętrznych o
    odpowienio zintensyfikowanych wartościach, które skracają żywotność
    dsanego produktu o określoną wartość.

    Co zaś się tyczy nierdzewnej rury karbowanej to niestety nie jest ona
    bardziej wytrzymała od rury AluPex, a do tego jest 10 krotnie droższa od
    najdroższych markowych AluPexów.
    Poza tym do podłogówki najlepiej stosować rury HDPE-PE o których pisał
    Marek. Są one jeszcze bardziej wytrzymałe od AluPexa i nie mają warstwy
    aluminium, która się odspaja w tańszych rurach AluPex podczas gięcia.

  • 29. Data: 2013-10-21 12:04:42
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Marek Dyjor napisał(a):

    > Generalnie na podłogówki to jeśli drewno to deska wielowarstwowa i tyle.

    Jesteś Marku pewien?
    Jakem się przymierzał do wyboru drewna na podłogówkę (bo się kobita
    uparła), to deska wielowarstwowa odpadła zaraz na początku - wszystko
    przez to, że środkowa warstwa była z listew sosnowych pomiędzy którymi
    były na tyle duże odstępy, iż wystraszyłem się tej warstwy izolującej
    jak w termosie.
    Faktem jest, że oglądałem jedynie deski popularnego polskiego producenta
    w popularnych marketach budowlanych. Za to cena tych desek oscylowała
    wokół 100PLN z m^2, więc chyba nie były to najtańsze "odrzuty z
    eksportu"? :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 30. Data: 2013-10-22 10:20:11
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Poza tym drewno jest jednym z lepszych izolatorów ciepła i parkiet grubość 2+ cm
    może
    >stanowić całkiem skuteczną izolację.
    A teraz pomysl - pod spodem 20cm styro,a u gory 2cm debu.
    W ktora strone pojdzie cieplo?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z