  • 21. Data: 2010-11-05 22:58:31
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Największe szanse schrzanienia bedziesz miał w układzie mieszanym.

    A czemu ?

    Czy według Ciebie warto jeśli tak zupełnie zrezygnować z grzejników ?
    Bo zostałby jeden grzejnik w łazience a łazienka mała (8m2) ...

    Trochę nie rozumiem o czym mówił hydraulik (o 3 pompie). Wspominał coś że
    bez trzeciej pompy grzejnik w łazience będzie miał taką samą temperaturę jak
    podłogówka (czyli bez sensu).

    Bo jakoś chyba bez sensu aby jeden mały grzejniczek obsługiwała dodatkowa
    pompa ...

  • 22. Data: 2010-11-05 23:08:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >po pierwsze coś dużo tej rury...

    Ja sądzę że prawdopodobnie te 600m to będzie rur w całym domu a ja zapłacę
    dodatkowo za coś co zapłaciłem czyli za przedpokój , kuchnię i łazienkę ...

    Bo wykonawca za instalację "grzejnikową" odjął 1200 zł + 150 za rury czyli
    1350zł.
    A za instalację podłogową (przedpokój , wiatrołap , kuchnia i łazienka) nie
    odliczał ...

    Dodatkowo wątpie że rozdzielacz na 9 rur będzie tylko "mój" a zapewne
    wykonawca nie będzie musiał kupować własnego rozdzielacza ...

    Dlatego sądzę że drugi raz zapłacę za to samo a sama dopłata powinna być
    dużo niższa (dopłata do rozdzielacza i ilośc rur).

    Choć w kalkulacji folia i itd jest dla 66m2 ...

    >no i coś mi śmierdzi ta pozycja o siłowniku do mieszacza, a gdzie jest sam
    >mieszacz i pompa?

    No właśnie. Siłownik to honeywell. Do tego trzeba jeszcze zawór (czyli około
    100-150zł)

    Pompy teoretycznie nie trzeba by kupować bo w domu było przewidziane
    ogrzewanie mieszane.
    Jednakże podwykonawca mówi o potrzebie kupna trzeciej pompy aby w grzejniku
    w łazience była temperatura wyższa niż w podłogowce ...

  • 23. Data: 2010-11-05 23:18:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bez trzeciej pompy grzejnik w łazience będzie miał taką samą temperaturę

    Wybacz, ale poraża mnie już Twoja ignorancja :)
    Przeczytaj dokładniej to co napisałem, bo pisałem o tym juz chyba ze 3, albo
    4 razy w tym wątku.

  • 24. Data: 2010-11-05 23:20:25
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > no i coś mi śmierdzi ta pozycja o siłowniku do mieszacza, a gdzie jest sam
    > mieszacz i pompa?

    Zapewne był już liczony wcześniej, kiedy miały być same grzejniki.

  • 25. Data: 2010-11-06 06:38:04
    Od: Cezary <c...@n...poczta.fm>

    W dniu 2010-11-05 16:38, Plumpi pisze:

> [...]
    > sypialni i nawet nich ich nie podłączają na razie do kotła. Jak się
    > okaże, ze podłogówka nie daje rady to wtedy podłączysz gerzejniki, choć
    > uważam, żenie bedzie takiej potrzeby.

    > Dobrze wykonana podłogówka (podkreślam, że musi być wykonana dobrze) nie
    > ma żadnych wad. To jest najlepszy obecnie znany sposób ogrzewania i
    > najbardziej oszczędny pod względem zużycia energii. Utrzymuje
    > temperaturę najbardziej stabilnie, a do tego w razie awarii kotła
    > utrzymuje ciepło jeszcze przez kilka dni, dając czas na dotarcie serwisu.

    Witam
    Piszę jako użytkownik pełnej podłogówki w domu 190m2 + dwa grzejniki
    drabinkowe w łazienkach.
    W domu mam parter płytki, piętro panele. Instalacja przygotowana
    elektrycznie (okablowanie) do sterowników pętli i czujników w pokojach.
    Po dwóch sezonach eksploatacji już jestem pewien że żadnych siłowników
    nie będę już zakładał. Grzejniki są połączone bezpośrednio z pieca, a
    podłogówka przez jeden mieszacz w kotłowni i oczywiście rozdzielacze na
    piętrach. Mam jeszcze parę dodatkowych rozwiązań, ale żadne nie wpływa
    na ustawianie temperatury. W holu jest czujnik pieca, ponieważ lubimy
    ciepełko, ustawiony na 21.5 stopnia (odczuwalna chyba 23 jak wcześniej w
    bloku), a w godzinach od 4 do 7 rano na 24 stopnie. Ta druga nastawa
    powoduję że rano w łazienkach jest dodatkowe ciepełko i ciepłe
    drabinki. Natomiast co do kosztów łącznych ogrzewania to naprawdę jestem
    bardzo mile zaskoczony i polecam podłogówkę dla każdego.
    Pozdrawiam
    Cezary

  • 26. Data: 2010-11-06 09:03:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-11-2010 o 18:08:00 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Akumulacje mam w nosie.
    Ale to nie o akumlację chodzi tylko o to że jak połozysz osb na rurkach to
    wbijesz je w styropian, piasek o gr np 3cm wypełni przestrzeń pomiedzy i
    zabezpieczy rurki, tylko zanim go przykryjesz płytą to go wysusz
    podłogówką :)

    Ale gdyby zalac rurki gipsem a nie betonem -gips
    > jest 2x lżejszy. Trzeba pomyśleć....

    Nie gips sie nie nadaje, za słaby popęka będzie crobotał a ostre krawędzie
    będą rurę uszkadzać
    podczas jej pracy i waszego chodzenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2010-11-06 09:06:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-11-2010 o 20:50:49 M <M...@o...pl> napisał(a):

    > Jak ja lubię takie uproszczenia. Od pewnego momentu gęstość nie ma
    > znaczenia - zgadnij dlaczego.
    Niebądz taki mądry, to jest uproszczenie dla niego, ja umiem liczyć
    podłogówkę, ajemu pewnie i tak na oko ją zrobią.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2010-11-06 09:25:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Akumulacje mam w nosie.
    >Ale to nie o akumlację

    dlatego mówie ze mam w nosie :-)

> [...]
    >wbijesz je w styropian, piasek o gr np 3cm wypełni przestrzeń pomiedzy i
    >zabezpieczy rurki, tylko zanim go przykryjesz płytą to go wysusz

    niby racja -ale piasek to chyba izolatorem bedzie, za dużo powietrza w nim.
    Moze to nie bedzie przeszkadzac bardzo.

    >Ale gdyby zalac rurki gipsem a nie betonem -gips
    > jest 2x lżejszy. Trzeba pomyśleć....

    >Nie gips sie nie nadaje, za słaby popęka będzie crobotał a ostre krawędzie
    >będą rurę uszkadzać

    a gdyby mu dać jakis włóknisty wypełniacz, do betonów sie czasem stosuje
    takie. Szczegółów nie znam :)

    b.

  • 29. Data: 2010-11-06 10:54:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    >
    > Dodatkowo wątpie że rozdzielacz na 9 rur będzie tylko "mój" a zapewne
    > wykonawca nie będzie musiał kupować własnego rozdzielacza ...

    wiesz co im dłużesz ten temat wałkujesz to tym mniej z niego rozumiem.

    może zacznij od początku od opisu domu który kupujesz.

  • 30. Data: 2010-11-06 10:55:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Wybacz, ale poraża mnie już Twoja ignorancja :)
    > Przeczytaj dokładniej to co napisałem, bo pisałem o tym juz chyba ze
    > 3, albo 4 razy w tym wątku.

    ja tam już nie łapię jakie problemy ma kolega Kaszpir.