  • 31. Data: 2010-11-06 11:07:29
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Dajcie czlowiekowi szanse. Najpierw namieszaliscie mu - mial juz
    wszystko ustalone z grzejnikami, teraz musi sie przestawic. Na to
    potrzeba czasu nie tylko zeby zrozumiec jek to z tym wszystkim bedzie
    ale przede wszystkim przestawis sie wewnetrznie, jedne szybciej to
    robi inny wolniej. Moze Kaszpir jeszcze nie dokonca zaakceptowal
    zmiany, on szuka wsparcia.
    Powoli jesli dojdzie juz do wszystkiego to i ze zrozumieniem bedzie
    latwiej.

    KADAR

  • 32. Data: 2010-11-06 11:38:42
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 06.11.2010 11:55, Marek Dyjor pisze:

    > ja tam już nie łapię jakie problemy ma kolega Kaszpir.

    Wlasnie mojej zonie mowilem, ze podobnie jak Kaszpir, wpadlem na ta
    grupe nie majac wiedzy o ogrzewaniu, a co gorsza ze swoja wizja np
    sterowania ;) A przeciez Janusz, Plumpi i inni swietnie to wyjasniaja
    ... Mysle, ze problem w niedouczonych instalatorach, jakich ma na zywo
    Kaszpir i ich wizji swiata. Co raz bardziej jestem zadowolony, ze
    postanowilismy budowac wlasnorecznie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 33. Data: 2010-11-06 11:57:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet (www.rejsy-czartery.com) napisał:

    > Wlasnie mojej zonie mowilem, ze podobnie jak Kaszpir, wpadlem na ta
    > grupe nie majac wiedzy o ogrzewaniu, a co gorsza ze swoja wizja np
    > sterowania ;) A przeciez Janusz, Plumpi i inni swietnie to wyjasniaja

    Potwierdzam, że grupa i w moim przypadku spełniła rolę edukacyjną :-)
    Miałem różne ciekawe, ale często nielogiczne pomysły na ogrzewanie.
    Po konsultacjach z kolegami jakoś udało się to wszystko ogarnąć i dobrać
    dla mnie optymalne rozwiązanie. Kiedy przyszedł instalator, właściwie
    wykonał to, co mu powiedziałem - był nawet zadowolony, że wiem, czego
    chcę i tylko w kilku szczegółach doradził. Miałem w każdym razie jakiś
    tam podkład teoretyczny.

    > ... Mysle, ze problem w niedouczonych instalatorach, jakich ma na zywo
    > Kaszpir i ich wizji swiata.

    Nie sądzę... najważniejsze to umieć w prosty i przejrzysty sposób
    określić najpierws sobie samemu: 'czego ja właściwie' chcę, a potem te
    wymagania we w miarę zwięzły sposób przedstawić instalatorowi.
    Jak klient sam nie wie czego chce, to tym bardziej nie będzie tego
    wiedział wykonawca...
    Ot i wszystko :-)

    Co raz bardziej jestem zadowolony, ze
    > postanowilismy budowac wlasnorecznie.

    Własnoręcznie jak własnoręcznie... nie od dziś wiadomo, że kupowanie
    domu od dewelopera nie jest najlepszym pomysłem. Lepszy jest tzw 'system
    gospodarczy', czyli większość prac zlecam i sam nadzoruję wykonawców,
    dbam przy tym o dostawy materiałów i wszystkie rozliczenia, a to, co
    mogę/potrafię/chcę robię sam, czy przy pomocy kogoś zaprzyjaźnionego...

    Wtedy wiem co tak na prawdę zbudowałem i nad wszystkim mam pełną, albo
    prawie pełną kontrolę :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 34. Data: 2010-11-06 13:30:48
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Podpisuje sie wszystkim czym mam pod haslem edukacyjna rola grupy.
    Wiele lat temu remontowalem mieszkanie i poza tym co mabyc zburzone
    nie mialem zielonego pojecia co i jak. Nawet kafle mi zle polozyli i
    mimo ze to widzialem nie potrafilem uzasadnic. Oczywiscie standardowa
    odpowiedzi brzmiala, bo tak musi byc.
    Teraz tez widze ze sam musze niektore rzeczy wykonac bo nikt inny
    lepiej tego za mnie nie zrobi. Problem w tym, ze chetnie bym top komus
    oddal. Dlatego nie do konca zgadzam sie z tym robieniem samemu. W
    koncu powinnismy dazyc do tego zeby sie specjalizowac a nie wracac do
    epoki renesansu i wykazywac sie wiedza w kazdej dziedzinie.

    KADAR

  • 35. Data: 2010-11-06 14:57:57
    Temat: Re: Podlogówka , kosztorys i co zmienic ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
> [...]
    > koncu powinnismy dazyc do tego zeby sie specjalizowac a nie wracac do
    > epoki renesansu i wykazywac sie wiedza w kazdej dziedzinie.

    problem lezy w tym ze do wykonywania nawet stosunkowo prostych zadan
    potrzeba inteligencji a osoby inteligentne nie maja zbytniej ochoty zajmowac
    sie takimi pracami. Drugim rozwiazaniem jest zatrudnienie posrednika który
    nei bedzie sam robil tych prostych prac ale bedzie pilnowal i nadzorowal. Za
    granica czesto jest to projektant wnetrz, który poza projektem pelni tez
    funkcje generalnego wykonawcy.

  • 36. Data: 2010-11-06 15:36:34
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 6 Nov 2010 00:08:44 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > Jednakże podwykonawca mówi o potrzebie kupna trzeciej pompy aby w grzejniku
    > w łazience była temperatura wyższa niż w podłogowce ...

    Podepnę się z pytaniem - co w wypadku, kiedy w całym domu jest
    podłogówka, a w łazienkach chciałoby się mieć grzejnik drabinkowy -
    praktykuje się dawanie "przewymiarowanego" grzejnika i zasilanie całego
    układu wodą o tej samej temperaturze?

    --
    ŁC
    Słonina - tłuszcz ze słonia

  • 37. Data: 2010-11-06 16:02:10
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

> [...]
    > podłogówka, a w łazienkach chciałoby się mieć grzejnik drabinkowy -
    > praktykuje się dawanie "przewymiarowanego" grzejnika i zasilanie całego

    W jakim celu chcesz przewymiarowywać ?
    Przeciez drabinka nie ma grzać pomieszczenia, lecz ma dawać ciepło, żeby
    suszyć ręczniki.
    Montujesz drabinkę taką, jaką chcesz i zasilasz wodą z podłogówki lub dajesz
    trzecią pompę i zasilasz gorącą wodą z kotła.
    Temperaturę drabinki ustawiasz zaworem termostatycznym RTL.

  • 38. Data: 2010-11-06 16:31:14
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 6 Nov 2010 17:02:10 +0100, Plumpi napisał(a):

    > W jakim celu chcesz przewymiarowywać ?

    W zasadzie po chwili zastanowienia - nie wiem :-)

    > Przeciez drabinka nie ma grzać pomieszczenia, lecz ma dawać ciepło, żeby
    > suszyć ręczniki.

    Ano. Choć u znajomych kojarzę rozwiązanie w postaci grzałki elektrycznej
    w łazienkowej drabince - wykorzystują to w okresie, kiedy w domu jeszcze
    nie włączają ogrzewania, a w łazienkach przydałoby się ciepełko.

    > Montujesz drabinkę taką, jaką chcesz i zasilasz wodą z podłogówki lub dajesz
    > trzecią pompę i zasilasz gorącą wodą z kotła.

    W założeniu jest kocioł gazowy (być może kondensacyjny), więc raczej
    opcja "woda z podłogówki".

    --
    ŁC
    Niepewność - dwóch facetów wchodzi do ubikacji, jeden rozpina rozporek,

  • 39. Data: 2010-11-06 17:14:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > W założeniu jest kocioł gazowy (być może kondensacyjny), więc raczej
    > opcja "woda z podłogówki".

    u mnie tak zrobiłem ale to nie wypaliło bo podłogówka pompuje stosunkowo
    rzadko i grzejnik czesciej jest zimny niz ciepły.

    b.

  • 40. Data: 2010-11-06 17:45:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Dajcie czlowiekowi szanse. Najpierw namieszaliscie mu - mial juz
    > wszystko ustalone z grzejnikami, teraz musi sie przestawic. Na to

    Dzięki za wsparcie ;)

    Tak to jest że człowkiek czym wiecej czyta i się dowiaduje tym ... mniej wie
    i nie jest pewien już niczego ...

    Po prostu podłogówka to dla mnie "czarna magia". Nie znam nikogo kto to ma ,
    a to co słyszalem to są całkowicie sprzeczne opinie. Bardzo czesto ludzie
    uważają że do podłogówki tylko i wyłączenie kafelki na podlogach , a ja w
    pokojach chce mieć panele ..

    Jednakże po przeczytaniu wielu opinii i opinii samym posiadaczy podłogówki
    stwierdziłem że zaryzykuję i zamontuję podłogówkę ...